Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@11:25:30 GMT

جلوی صاعقه بی عرضگی را بگیریم

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۵۸۷۹

جلوی صاعقه بی عرضگی را بگیریم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به حادثه تلخ مدرسه کانکسی سردشت دزفول، آن را نشانه تبعیض و ضعف دانست و خواستار جایگزینی مدارس کانکسی با ساختمانهای ایمن و مداوای رایگان آسیب دیدگان این حادثه شد.

دکتر محسن رضایی روز جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ در واکنش به حادثه تلخ آتش سوزی ناشی از صاعقه در یک مدرسه کانکسی، در توئیتر نوشت:

❞صاعقه، طبیعی است ولی «مدرسه کانکسی»، نماد تبعیض و ضعف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلوی صاعقه بی عرضگی را بگیریم.
حادثه سردشت دزفول، ضرورت «ساختن مدرسه به جای کانکس»، «تبدیل وضعیت معلمان حق التدریس، روستایی و عشایری» و «افزایش شمول بیمه فرهنگیان» را یادآوری کرد.❝

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا حسن قالیباف اصل حسام عقبایی جو بایدن مهرداد میناوند علی انصاریان محسن رضایی سردشت دزفول عشایر معلم آلودگی هوا حسن قالیباف اصل حسام عقبایی جو بایدن مهرداد میناوند علی انصاریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۵۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنباله‌روی از الگو‌های حکمرانی غربی نتیجه فاصله‌گیری از قرآن است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت‌الاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه تنها راه مبارزه با جریان‌های منحرف فرهنگی، نسبی‌گرایی و دنیای شیطان‌صفت، قرآن است و باید بازگشت معرفتی و محتوایی به قرآن داشته باشیم، افزود: در این زمینه باید الگو‌های حکمرانی را از قرآن استخراج کنیم. هر چه از قرآن فاصله بگیریم طبیعتا به دنبال الگو‌های حکمرانی غرب‌زده می‌رویم، اما اگر با قرآن انس بیشتری بگیریم حکمرانی ما قرآنی‌تر می‌شود.

خسروپناه درباره اینکه چگونه می‌توان از قرآن و آموزه‌های آن در سیاست‌ها، برنامه‌ها و الگو‌های حکمرانی اسلامی استفاده کرد، گفت: قرآن راه‌هایی را در این رابطه پیشنهاد می‌دهد که یکی از آنها حکمرانی دینی ولایی و مردمی است. در این زمینه از سوره نساء، مائده و توبه می‌توان استفاده کرد. مخصوصا سوره مائده که هم اشاره به ولایت ایجابی؛ «إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ» و هم اشاره به ولایت سلبی؛ «لَا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِیَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ» دارد. این الگو به صورت کاملا واضح در قرآن بیان شده است.

وی افزود: قوانین، قواعد و اهداف حکمرانی و بهره‌برداری از سیره پیامبران و اقوامی که در گذشته دچار انحراف شده‌اند، در دسترس است و ما می‌توانیم از آموزه‌های قرآن الگو بگیریم. این الگوبرداری از قرآن نه تنها در مبانی حکمرانی است بلکه بنیان‌های معرفتی، هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی حکمرانی و علاوه بر آن نحوه سیاستگذاری، تنظیم‌گری و تقنین را نیز شامل می‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این به معنای آن نیست که ما از عقل و تجربه استفاده نمی‌کنیم. قرآن‌بسندگی و نفی عقل و تجربه غلط است، چون خود قرآن ما را به تعقل، تفکر و تجربه کردن دعوت کرده است، اما هر چه ما از قرآن فاصله بگیریم طبیعتا به دنبال الگو‌های حکمرانی غرب‌زده می‌رویم، اما اگر با قرآن انس بیشتری بگیریم الگوی حکمرانی را از قرآن استخراج می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • قرآن، تمام تبعیض‌های نژادی، حزبی و قومی را مردود می‌شمارد
  • ماجرای جالب آمدن شهید محرابی به مدرسه پسرش/ واکنش‌های متفاوت مردم در برخورد با همسر شهدا
  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • انفجار مین در سردشت و مجروحیت دو نفر | قطع عضو یکی از حادثه دیدگان
  • آتش گرفتن آمبولانس اورژانس در دزفول
  • انفجار مین در سردشت با دو زخمی
  • انفجار مین در سردشت دوزخمی برجای گذاشت
  • زمین لرزه سالند خسارتی در پی نداشت
  • دنباله‌روی از الگو‌های حکمرانی غربی نتیجه فاصله‌گیری از قرآن است
  • چطور با گوشی، حرفه‌ای فیلم بگیریم؟