Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور؛ دکتر مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در نامه‌ای به معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های سراسر کشور خواست تا با همکاری شهرداری‌های استان با همکاری سایر دستگاهها و نهادهای مسئول نسبت به تامین امکانات مورد نیاز و تجهیز گرمخانه های دائم ، مددسراها، مراکز سرپناه(شلتر)، ایجاد گرمخانه های سیار و افزایش ساعات خدمات رسانی و نیز برقراری گشت‌های فوریتی امداد اجتماعی جهت انتقال افراد بی‌خانمان، کارتن خواب و آسیب دیده به این مکانها با رعایت کامل پروتکلهای های بهداشتی و شیوه نامه رعایت نکات بهداشتی در گرمخانه ها و مراکز ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی اقدام عاجل بعمل آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دستور مجدد با توجه به ورود موج جدید سرما به کشور و اعلام سازمان هواشناسی کشور مبنی بر برودت شدید هوا در اکثر شهرهای کشور و بارش نزولات آسمانی و یخبندان در برخی از استانها ابلاغ شده است.

جمالی نژاد همچنین در این ابلاغ از معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های سراسر کشور خواست تا گزارش مستندی از اقدامات انجام شده در این خصوص را تا پایان بهمن ماه جهت انعکاس به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا تهیه و ارائه کنند.

گفتنی است، پیش از آغاز فصل سرما نیز، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، از معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های سراسر کشور خواسته بود تا با همکاری شهرداری ها و نهادهای مسئول نسبت به آماده سازی و تجهیز گرمخانه ها و مراکز ویژه مطابق با دستورالعمل بهداشتی ستاد مقابله با ویروس کرونا و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سرمازدگی و فوت احتمالی افراد بی خانمان، بی سرپناه و کارتن خواب ها و ساماندهی گروههای فوق با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی و شیوه نامه رعایت نکات بهداشتی در گرمخانه ها و مراکز ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی اقدام کنند.

 

 

گفتنی است، براساس شیوه نامه رعایت نکات بهداشتی در گرمخانه ها و مراکز ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ابلاغی اسفند ۱۳۹۸، بر استفاده از تجهیزات بهداشتی و ایمنی نظیر لباس ها و دستکش مخصوص و ماسک برای جلوگیری از ابتلای مددکاران به بیماری در صورت نیاز به تماس مستقیم با افراد توان یاب، معتادان متجاهر و کارتن خواب ها، امحا و ضدعفونی البسه افراد توان یاب، انجام تست های پزشکی و تب سنجی در زمان پذیرش، انتقال افراد دارای علائم و مشکوک به کرونا به بیمارستان در اسرع وقت، ارائه آموزش های لازم برای پیشگیری از شیوع و انتقال کرونا به توان یابان، جلوگیری از تجمعات و کاهش ارتباطات میان توان یابان در گرمخانه ها، ضدعفونی و رعایت نکات بهداشتی در تهیه و طبخ غذا و محیط آشپزخانه و گرمخانه ها، ارائه مواد ضدعفونی کننده مانند ژل ضدعفونی و مواد شستشو در محوطه سالنهای گرمخانه ها و مراکز ساماندهی برای توان یابان و ... تاکید شده است.

دانلود شيوه نامه رعايت تدابير بهداشتی در گرم خانه ها و مراكز ساماندهی آسيب ديدگان اجتماعی

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 وزارت کشور مهدی جمالی نژاد کمک به بی خانمان ها سهام عدالت انتخابات 1400 ویروس کرونا لایحه بودجه 1400 لیگ برتر 99 گرمخانه ها و مراکز ساماندهی رعایت نکات بهداشتی گرمخانه ها استانداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۵۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل هماهنگی، نظارت و کنترل امور مناطق شهرداری تهران با حضور در شهرداری منطقه ۵ تهران به منظور بررسی طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در این منطقه گفت: پیگیری قانونی درباره خودرو‌ها و مراکز جمع آوری و نگهداشت غیرمجاز زباله و پسماند انجام می‌شود.

سید محمد فیاض افزود:با متخلفانی که در اجرای طرح ساماندهی و جمع آوری زباله گرد‌ها همکاری نکرده و کارشکنی می‌کنند از طریق ضابطان قضایی یگان حفاظت شهرداری برخورد قانونی می‌شود.

در ادامه رییس مرکز رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران نیز گفت:با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد تا معتادان متجاهر در مراکز بیش از شش ماه نگه داری شوند.

عبدالمجید رحمانی گفت: این افراد پس از ترک اعتیاد با ارایه خدمات آموزشی به جریان اشتغال اضافه شده و تحت نظارت مستمر خواهند بود.

وی ادامه داد: در موضوع کودکان کار و خیابان، اخلاق، مهربانی در کنار قاطعیت مدنظر است و باید از طریق مراکز غربالگری، کودکان مورد نظر به بهزیستی تحویل داده شده تا تحت حمایت یک سازمان تخصصی قرار گیرند.

شهردار منطقه ۵ نیز با اشاره به اهمیت مدیریت، ساماندهی و برخورد قاطع در مقوله ساماندهی اجتماعی و پسماند گفت: باید با داشتن روحیه جمعی و با رویکرد تشویقی موضوع پسماند بین شهرداری و شهروندان مطرح و از همه ظرفیت‌ها بهره برداری کرد.

داوود گودرزی افزود: با توجه به وجود مجموعه‌های تجاری و اداری گسترده در منطقه ۵ تهران می‌بایست با انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در حوزه پسماند، اقدامات جدی صورت پذیرد.

دیگر خبرها

  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات منطقه ۱۳
  • امکان ثبت نام مجدد در آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت
  • امکان ثبت‌نام مجدد در آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • جلسه ساماندهی اتباع ومهاجرین خارجی استان یزد
  • مصرف غذاهای سوخته یا گرم کردن مجدد موادغذایی سرطان‌زا است؟
  • برای تبیین حجاب باید اقدام فرهنگی و تبلیغی انجام شود
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز