Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول دریایی عصر جمعه در بازدید  معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران و جمعی از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران، از ظرفیت های شیلاتی میناب از جمله مرکز بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارسی _ کلاهی، چبندر صیادی کلاهی، بازار ماهی روستای گورزانگ با بیان اینکه شیلات هرمزگان سالیانه ۶۰ میلیون بچه میگو دریایی جهت بازسازی ذخائر به دریا رهاسازی می کند، گفت: تامین منابع مالی و اعتبارات جهت بازسازی ذخایر، رهاسازی و ایجاد زیستگاه مصنوعی آبزیان نیاز امروز هرمزگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریایی با اشاره  به توانمندی بخش خصوصی هرمزگان در تکثیر لارو میگو مورد نیاز مزارع پرورشی گفت: در  مرکز بازاسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس _کلاهی سعی شده  تمرکز بر روی بازسازی ذخایر آبزیان از جمله میگو و ماهی در راستای رهاسازی در دریا و برای بازسازی ذخایر صورت بگیرد.

وی جذب نیروی انسانی در جهت تکمیل کادر تخصصی مرکز بازسازی ذخایر آبزیان خلیج فارس_ کلاهی به عنوان تنها مرکز فعال در این زمینه را، از اهم خواسته های شیلات هرمزگان خواند وگفت: بدون شک با جذب نیروی انسانی و اعتبارات لازم شاهد دست آوردهای خوبی در این مرکز خواهیم بود.

وی اظهار کرد: در شرق و غرب استان نیز نیازمند راه اندازی چنین مراکزی برای بازسازی ذخایر و انجام تحقیقات شیلاتی هستیم.

دریایی خاطرنشان کرد :دومرکز تکثیر و تولید میگوی عاری از بیماری (spf) نیز در استان هرمزگان در مرحله‌ی ساخت و راه اندازی قرار دارند تا در آینده ایی نزدیک شاهد خودکفایی در تولید و تکثیر میگوی spf باشیم.

مدیرکل شیلات هرمزگان تصریح کرد: هرمزگان نیازمند سه مرکز جدید بازسازی ذخائر آبزیان  در شرق، غرب و مرکز استان است که نیاز به اعتبارات ویژه دارد.

در ادامه همچنین رئیس سازمان شیلات ایران در حاشیه این بازدیدها ظرفیت های شیلاتی میناب در هر دو حوزه آبزی پروی و صیادی را کم نظیر خواند و گفت: بدون توسعه و حفظ این ظرفیت های نیازمند حمایت های مالی و توجه ویژه به این ظرفیت ها به خصوص در تخصیص اعتبارات است.

نبی الله خون میرزایی جذب اعتبارات لازم برای بازسازی  بهسازی زیر ساخت های شیلاتی و توسعه آبزی پروری را برای هرمزگان یک ضرورت اساسی خواند.

در ادامه معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران در حاشیه بازدید از بندر صیادی کلاهی، از بنادر صیادی و مراکز تخلیه صید به عنوان شاهرگ اصلی صید و صیادی یاد کرد.

سید پرویز محبی با بیان اینکه هرمزگان ۲۲ بندر صیادی و بالغ بر ۳۴ مرکز تخلیه صید افزود : حدود ۳۸ موج شکن مردمی در استان هرمزگان ساخته و آماده تحویل به شیلات است که نیاز به حمایت مجلس در راستای اخذ بودجه لازم برای این مهم دارد.

وی با اشاره به اینکه عمده بنادر صیادی  استان قدمتی بالای چند دهه دارند و عمدتا نیاز به لایروبی در این بنادر یک ضرورت است گفت: جذب اعتبارات و همکاری مجلس برای تحقق این مهم از جمله خواسته ها و  نیاز های اساسی جامعه صیادی و شیلات در این منطقه‌ است.

محبی با بیان اینکه در بندر صیادی کلاهی تنها لایروبی و بهسازی پاسخگوی نیاز صیادان نیست  تصریح کرد: احداث بندر جدید صیادی د  کلاهی به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که جذب این اعتبار نیازمند مساعدت و همکاری  کمسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی است.

کد خبر 5128206

منبع: مهر

کلیدواژه: شیلات هرمزگان کمیسیون کشاورزی ویروس کرونا بارش برف شیراز خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد شیوع کرونا شهرستان کرج قوه قضاییه مشهد سازمان تبلیغات اسلامی بازسازی ذخایر ذخایر آبزیان شیلات ایران بندر صیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم

استاندار کرمانشاه گفت: در سال گذشته در خصوص آمار پیوند کلیه در استان روند خوبی طی شده که این نشان دهنده روحیه ایثارگری و بخشندگی در مردم کرمانشاه است و باید آن را تقویت کنیم و جدی بگیریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد طیب صحرایی امروز _چهارشنبه هشتم فروردین _ در بازدید از مرکز همودیالیز نوبهار در مرکز استان اظهار داشت: این مرکز نیاز به برخی از پشتیبانی‌ها دارد که حتماً انجام خواهد شد.

وی افزود: تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو بسیار مهم است و در این راستا باید این فرهنگ را میان خانواده‌هایی که عزیزان آن‌ها دچار حادثه و مرگ مغزی شده‌اند، ترویج کنیم تا همه این نگاه انسانی و اسلامی را پاس بدارند زیرا اهدای عضو، اهدای زندگی است.

وی ادامه داد: بیماران خاص از جمله بیماران دیالیزی نیاز به برخی حمایت و پشتیبانی‌ها دارند و بر این اساس در بخش بهداشت و درمان، بیمارستان‌ها دولتی و هم مراکز خصوصی که این کارها را انجام می‌دهند، نیاز به تقویت دارد.

صحرایی عنوان کرد: در بحث فرهنگ سازی و پشتیبانی‌های پایه هم باید تلاش کنیم تا در استان این فرهنگ نیز تقویت شود.

استاندار کرمانشاه گفت: طی آماری که مسئولان ذی‌ربط دادند در سال گذشته در خصوص پیوند کلیه در استان چه در خویشاوندان و چه در اهدای عضو و مرگ مغزی و چه خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند روند خوبی صورت گرفته است که این نشان دهنده روحیه ایثارگری در مردم کرمانشاه است و باید آن را تقویت کنیم.

کد خبر 739780

دیگر خبرها

  • رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است
  • لزوم پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه در تامین اعتبارات
  • تقویت و تشویق فرهنگ اهدای عضو را جدی بگیریم
  • لزوم خودداری از هرگونه فعالیت دریایی در خلیج فارس
  • مطالبه اعتبارات ملی برای خوزستان/ اشتغال، اولویت اول جوانان
  • صید ۲۷۵۰ تن ماهیان استخوانی در گیلان
  • ذخیره بیش از ۴۱ میلیون متر مکعب آب در مخزن سد حسنلوی نقده
  • تکمیل راه‌های نیمه‌تمام مازندران به تأمین اعتبارات نیاز دارد
  • ایجاد مصالحه در بیش از ۲۱هزار پرونده شوراهای حل اختلاف درهرمزگان
  • شعر فارسی، رسانه کم‌نظیر و قدرتمند در دوران جنگ رسانه‌ای/لزوم انتقال پیام‌های دینی، تمدنی و ایرانی‌گری با زبان شعر/ضرورت ایجاد نهضت ترجمه اشعار فارسی