Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@04:28:54 GMT

قدرت آمریکا در حال افول است

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۶۰۷۳

قدرت آمریکا در حال افول است

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین «الله نور کریمی تبار» با اشاره به اختلافات احزاب سیاسی در آمریکا اظهار کرد: آمریکا چنان در منجلاب فرو رفته که ترامپ در مراسم معارفه رئیس جمهور جدید این کشور شرکت نمی‌کند و عقلای آمریکا هم نتوانستند او را متقاعد کنند.

وی با بیان اینکه این همان اضمحلال قدرت آمریکا است که همچون کوه یخی در حال آب شدن است، تصریح کرد: قذافی بعد از سقوط صدام مرعوب قدرت آمریکا شد، کشور لیبی تحت فشار‌های آمریکا خلع سلاح دفاعی، هسته‌ای، اتمی، موشکی و در آخر از قدرت برکنار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه ایلام تصریح کرد: نتیجه اقدامات قذافی تاکنون ایجاد ناامنی، قتل عام، پسرفت اقتصادی و مشکلات عدیده معیشتی و هرج و مرج کامل توسط گروهک‌های مسلح در این کشور بوده است.

کریمی تبار ادامه داد: ما در جمهوری اسلامی با مدیریت صحیح ولایت فقیه و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، تدبیر مقاومت در برابر تهدید‌ها و تحریم‌های آمریکا و نظام استکباری، انتخاب شد و نتیجه آن نیز تاکنون پابرجایی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است که همین مقاومت نیز موجب حسرت رژیم آمریکا و رژیم منحوس صهیونیستی شده است.

امام جمعه ایلام با تاکید بر ضرورت افزایش توان دفاعی و نظامی کشور برای مقابله با هر گونه تهدید، افزود: در آستانه تحول ریاست جمهوری آمریکا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی قدرت دفاعی کشور را با برگزاری رزمایش پهباد موشکی دریایی و زمینی به نمایش گذاشتند.

وی گفت: اگر دشمن یک زمان نگاه کج به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، حداقل باید ۲ هزار کیلومتر از کشور ما فاصله داشته باشد، در غیر این صورت با پهباد و موشک نقطه زن بالستیک که می‌تواند کشتی دریایی در حال حرکت را مورد هدف و نابودی قرار دهد، مواجه خواهد بود.

کریمی تبار تاکید کرد: اگر کارشکنی نااهلان، نامحرمان و نیرو‌های نفوذی درون کشور نبود، طبیعتا در عرصه‌های مختلف مثل صنعت دفاعی، پیشرفت بیشتری برای کشور حاصل می‌شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا حسن قالیباف اصل حسام عقبایی جو بایدن مهرداد میناوند علی انصاریان امام جمعه ایلام الله نور کریمی تبار احزاب آمریکا آلودگی هوا حسن قالیباف اصل حسام عقبایی جو بایدن مهرداد میناوند علی انصاریان جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۶۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتگری آشکار از قدرت فزاینده ایران

با گذشت چند از عملیات موشکی و پهپادی نیروهای مسلح در قلب سرزمین‌های اشغالی، شاهد روایتگری‌های ناخواسته‌ای هستیم که سیاست خبری و تبلیغاتی رسانه‌های طرفدار اسرائیل مبنی بر سانسور، تحریف و کتمان ابعاد این عملیات را به چالش می‌کشد. - اخبار سیاسی -

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم: دستور العمل رسانه‌های وابسته به لابی صهیونیسم در آمریکا و اروپا ، آن هم در قبال عملیات مقتدرانه وعده صادق از ابتدا مشخص بود: سانسور، تحریف و کتمان ابعاد فرامتنی و میدانی این عملیات با هدف القای کاذب برتری راهبردی رژیم اشغالگر قدس در منطقه. با این حال هر اندازه زمان می‌گذرد، شاهد روایتگری‌های ناخواسته‌ای هستیم که این سیاست خبری و تبلیغاتی رسانه‌های طرفدار اسرائیل را به چالش می‌کشد.

«وعده صادق» و سقوط پروپاگاندای رسانه‌ای اسرائیل

 

وال استریت ژورنال در تازه ترین گزارش خود، ماجرای عملیات موشکی و پهپادی ایران به عمق استراتژیک اراضی اشغالی را این گونه روایت می‌کند:

"پرزیدنت بایدن و تیم امنیت ملی او در روز 13 آوریل با نگرانی فزاینده گزارشهای  ناظران در اتاق وضعیت کاخ سفید را دریافت می‌کردند.جایی که ابتدا 30 پهپاد، سپس 80 پهپاد و سپس 100 پهپاد در آسمان منطقه قابل مشاهده بود. موشک‌های کروز ایرانی و دسته‌ای از پهپادها از قبل در هوا بودند و زمان رسیدن آنها همزمان با موشک‌ها بود - رگبار عظیمی که بایدن و دستیارانش از آن بیم داشتند که بتواند دفاع تقویت‌شده‌ای را که آنها و اسرائیل بیش از یک هفته برای آماده‌سازی آن صرف کرده بودند، تحت تأثیر قرار دهد....."

این روایتگری بسیار معنادار است زیرا نشان می‌دهد بر خلاف آنچه مقامات آمریکایی و صهیونیستی در روزهای منتهی به عملیات وعده صادق روایت کرده اند، اساساً قدرت بازدارندگی واشنگتنن و تل آویو در تقابل با جمهوری اسلامی ایران به اندازه‌ای نبوده که منجر به اطمینان آنها نسبت به مدیریت بحران شود. این مسئله خود را در جریان عملیات وعده صادق نشان داد، جایی که اهداف مدنظر جمهوری اسلامی ایران در نقب، مورد اصابت هدفمند موشک‌ها قرار گرفت و بنا بر اذعان صریح بن گویر وزیر امنیت داخلی و دیگر منابع سیاسی، نظامی و امنیتی در اراضی اشغالی تلفات بسیار سختی را به دشمن صهیونیستی وارد ساخت.

مروری بر ادبیات و متن گزارش وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها، در برابر یک صحنه عجیب و بهت آمیز قرار گرفته‌اند که قدرت پیش بینی و آینده نگاری آن را از قبل نداشته اند. 

مقامات آمریکایی و صهیونیستی در زمان اقدام وقیحانه و تجاوزکارانه رژیم اشغالگر قدس علیه حریم سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، هرگز تصور پاسخ ایران، آن هم در این سطح را نمی‌کردند. بنا به تعبیر گویای رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی، کلیت این عملیات و ابعاد فرامتنی آن، نشان دهنده تسلط ایران بر قواعد منازعه با دشمن صهیونیستی در منطقه و فراتر از آن، قدرت مدیریت صحنه توسط ایران است.

این همان گزاره ایست که دشمنان این مرز و بوم سالها در صدد مخدوش سازی و عدم تحقق آن بودند اما عملیات وعده صادق، نقطه آشکارساز برتری راهبردی و تاکتیکی جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با سخت ترین اقدامات دشمن است. کمترین شبهه‌ای وجود ندارد که کاخ سفید و تل آویو نه تنها در زمان وقوع عملیات وعده صادق، بلکه در روزهای پس از آن نیز دچار شوک و بهت زدگی شده اند و این استیصال مطلق همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • نگرانی آمریکا از تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد
  • ایران؛ ظهور یک ابر قدرت در عرصه بین الملل
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • روایتگری آشکار از قدرت فزاینده ایران
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!
  • اراده ایران در کنشگری فرامنطقه‌ای