Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-20@14:12:34 GMT

هشدار مرگبار جانسون درباره کرونای انگلیسی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۶۱۶۲

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، نخست‌وزیر انگلیس در یک کنفرانس خبری گفت: «امروز مطلع شدیم که گونه جدید کرونا علاوه بر آنکه سریع‌تر منتشر می‌شود... اکنون ظاهراً شواهدی موجود است که این گونه جدید-یعنی گونه‌ای که اولین بار در لندن و جنوب شرق [انگلستان] کشف شد- ممکن است با درجات بالاتر مرگ و میر مرتبط باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

روزنامه «دیلی‌استار» انگلیس گزارش داده این خبر بعد از انجام مطالعات جدید توسط یک کارگروه دولت انگلیس اعلام شده است.

رسانه دولتی انگلیس، بی‌بی‌سی نوشته «گروه مشورتی تهدیدهای ناشی از ویروس‌های تنفسی جدید و نوظهور» که کارگروهی تحت نظارت دولت انگلیس است بوریس جانسون را در جریان این یافته‌های قرار داده است.

با وجود این، به ادعای بی‌بی‌سی این یافته‌ها هنوز در مراحل مقدماتی قرار دارند. مطالعاتی که تا به امروز انجام شده‌اند تأیید کرده‌اند که کرونای انگلیسی سریع‌‌تر از گونه اصلی منتشر می‌شود.

«بوریس جانسون» در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد واکسن‌های موجود در برابر گونه‌های جدید و قدیمی اثربخشی دارند.

اظهارات نخست‌وزیر انگلیس در حالی مطرح شده که یک مقام سازمان جهانی بهداشت اوایل ماه گذشته گفته بود شواهدی در تأیید اینکه نسخه جهش‌یافته کرونا باعث ایجاد بیماری شدیدتری نسبت به گونه اولیه آن می‌شود وجود ندارد. 

«مایک رایان»، مدیر امور اضطراری در سازمان جهانی بهداشت اول دی‌ماه در نشست خبری که در مقر این سازمان در ژنو برگزار شد گفت: «هنوز هیچ شواهدی مبنی بر اینکه سویه جدید کووید-۱۹ باعث ایجاد بیماری شدیدتر می‌شود وجود ندارد و تحقیق درباره اینکه آیا این بیماری عفونی‌تر است ادامه دارد.»

چند روز بعدتر یک مقام دیگر سازمان جهانی بهداشت هم جهش کرونا در انگلیس را اتفاقی کم‌اهمیت دانسته بود.

«ملیتا ووجنویچ»، نماینده این سازمان در روسیه روز ۵ دی‌ماه در مصاحبه با خبرگزاری ایتارتاس گفت: «ویروس کرونا تا به امروز جهش بسیار کم‌اهمیتی داشته و تغییراتش تا به اینجا تأثیری بر اثربخشی ابزارهای تشخیصی، آمادگی‌های دارویی و واکسن‌های در حال ساخت نداشته است.»

وزیر بهداشت انگلیس نخستین بار روز ۲۴ آذرماه از یافت شدن نوع جدید ویروس کرونا با  قدرت شیوع سریع‌تر در این کشور خبر داده بود. گفته می‌شود یکی از دلایل افزایش شدید مرگ و میر در انگلیس بر اثر کرونا شیوع این ویروس جدید بوده است.

بوریس جانسون در کنفرانس خبری جمعه گفت: «اینکه نظام ملی سلامت تا این حد تحت فشار قرار گرفته تا حد زیادی به دلیل همین گونه جدید کرونا است.»

پس از انتشار این خبر شماری از کشورهای اروپایی از جمله اتریش، بلژیک، آلمان، ایرلند و هلند پروازهای خود به و از ایتالیا را به حالت تعلیق درآوردند و ترکیه نیز اعلام کرد که تمامی راههای ارتباطی با انگلیس و هلند و همچنین دانمارک و آفریقای جنوبی را قطع کرده است.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: کرونای انگلیسی جانسون هشدار سازمان جهانی بهداشت باعث ایجاد بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض مردم انگلیس به وتوی آمریکا علیه فلسطین

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن، یک روز پس از وتو و مخالفت آمریکا با پیش نویس قطعنامه به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای عضویت کامل آن در سازمان ملل متحد، برغم حمایت ۱۹۳ کشور جهان از آن، شماری از حامیان فلسطین با تجمع برابر سفارت آمریکا در لندن خشم و انزجار خود را از آمریکا، رژیم صیهونیستی و دیگر حامیان این رژیم ابراز کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

یک شهروند انگلیسی می‌گوید من آمده ام تا همبستگی خودم را با مردم غزه اعلام کنم. من از دیدن نسل کشی اسرائیل که با حمایت آمریکا در غزه صورت می‌گیرد، قلبم به درد می‌آید. تا جان دارم و تا زمان پایان اشغالگری و نسل کشی اسرائیل، از فلسطین حمایت خواهم کرد و در تظاهرات شرکت می‌کنم. 

آمریکا و انگلیس، با اهدای بیش‌ترین جنگ افزار، حمایت دیپلماتیک و تبلغایت رسانه‌ای پیشتاز حمایت از رژیم اسراییلند. سازمان‌های حقوق بشر در سطح جهان، اسرائیل را به نسل کشی متهم می‌کنند و می‌گویند اسناد و شواهد بسیاری وجود د ارد که نشان می‌دهد دست رژیم‌های آمریکا و انگلیس نیز به خون فلسطینیان آغشته است.

پروفسور کران گروال (Kiran Grewal)، استاد حقوق بشر در دانشکده گلداسمیث دانشگاه لندن (Goldsmiths, University of London): می‌گوید: من یک حقوقدان بین المللم. من با همکاری حقوقدانان در سازمان حقوق بشر در سطح جهان، اقدامات اسرائیل را در ۶ ماه اخیر، با مفاد پیمان‌های حقوق بشری، از جمله کنوانسیون ژنو و دیوان کیفری بین‌المللی برمبنای اساسنامه رم (Rome Statute of the International Criminal Court) تطابق داده و مستند کرده ایم. براساس گزارش ما، اقدامات رژیم اسرائیل در غزه، خلاف این کنوانسوین‌های حقوق بشری است وهمه کار‌هایی که در این اعلامیه‌های حقوق بشری ممنوع شده است، اسرائیل به انجام آن‌ها مشغول است. با این حال، غرب و به ویژه امریکا و انگلیس، از جنایات اسرائیل حمایت می‌کنند و اجازه نمی‌دهند این رژیم، پاسخگو شود.

این چندمین بار است که آمریکا با مخالفت خود اجازه نمی‌دهد کشور مستقل فلسطینی در سازمان ملل به رسمیت شناخته شود.

آمریکا تا کنون ۴۲ بار از حق وتوی خود در سازمان ملل به نفع رژیم اسراییل استفاده کرد که معادل حدود نیمی از موارد استفاده این کشور از حق وتوست.

۱ – شهروند انگلیسی
۲ – پروفسور کران گروال - استاد حقوق بشر در دانشگاه لندن

دیگر خبرها

  • دست رد انگلیسی‌ها به درخواست نتانیاهو علیه سپاه
  • اعتراض مردم انگلیس به وتوی آمریکا علیه فلسطین
  • پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه پاسداران
  • هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • هفته کابوس‌وار انگلیسی‌ها در رقابت‌های اروپایی؛ تنها استون ویلای اونای امری آبروداری کرد!
  • آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل