Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، فرهاد میقانی عصر امروز در حاشیه بازدید از روند امدادرسانی پایگاه‌های کوهستانی جمعیت هلال احمر استان گلستان در گفتگو با خبرنگاران درباره امدادرسانی هلال احمر به حادثه‌دیدگان طوفان، برف و کولاک ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: به دلیل شدت وزش باد و طوفان در روز پنجشنبه، هشت شهر در استان گلستان متاثر از این طوفان متحمل خسارات و مشکلاتی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در این راستا تیم‌های امدادی در شهرستان‌های بندرگز، گرگان، کردکوی، آق‌قلا، آزادشهر، بندرترکمن و علی‌آبادکتول به خدمات امدادی به حادثه‌دیدگان پرداختند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: همچنین پس از طوفان شاهد بارش سنگین برف در استان به خصوص محور‌های کوهستانی و برف‌گیر بودیم که امدادرسانی به متاثران از برف و کولاک در هفت محور برفگیر شامل محور توسکستان به شاهرود، گردنه «چناران» و منطقه «اوچران» در مراوه‌تپه، محور درازنو به جهان‌نما، محور گالیکش به جنگل گلستان، محور رامیان به شاهرود، «دهنه محمدآبادکتول» روستای «الستان» و محور «دوزین» به مینودشت اجرایی شد.

میقانی بیان کرد: در این مدت به ۷۹۰ نفرامدادرسانی انجام شد و به ۲۰۴ خانوار نیز خدمات امدادی ارائه و در این راستا ۱۶ بسته غذایی بین متاثرین از برف و کولاک بین خانواده‌ها و افراد حادثه‌دیده توزیع شد.

وی گفت: در این مدت ۱۱ نفر نیرو در قالب ۳۰ تیم امدادی با ۱۰ آمبولانس، دو دستگاه خودروی نجات و ۱۸ دستگاه خودروی کمک‌دار سبک اقدام به اجرای ماموریت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان گلستان با شماره سه رقمی ۱۱۲ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مردم و ارائه خدمات امدادی است.

میقانی گفت: در این مرکز رصد تمامی محور‌های دارای دوربین انجام خواهد شد و به صورت ویژه مسیر‌های کوهستانی، محل‌هایی که حادثه در آن‌ها انجام شده و یا احتمال حادثه در آن‌ها وجود دارد رصد و کنترل می‌شود.

وی ضمن تقدیر از سایر دستگاه‌های همکار بخصوص پلیس، اورژانس و راهداری گفت: اجرای طرح زمستانه یکی از طرح‌هایی است که به همپوشانی و خدمت‌رسانی بهتر دستگاه‌های امدادی کمک کند.



مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تاکید کرد: در این طرح ۱۶ پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای و کوهستان، دو پایگاه موقت و ۱۳ مرکز پاسخگویی کنترل حوادث با مشارکت بیش از ۱۰۰ نفر از امدادگران کار کمک رسانی را برعهده خواهند داشت.

لازم به ذکر است، طرح زمستانه دستگاه‌های امدادی و انتظامی در حدود هزار و ۶۰۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان که بیش از ۷۰۰ کیلومتر آن جاده‌های کوهستانی است، با بکارگیری یک هزار نفر نیروی انسانی، ۴۰۰ دستگاه وسیله نقلیه و ۲ فروند بالگرد اجرا خواهد شد.
بر اساس این گزارش، ۳ محور خوش ییلاق، توسکستان و پارک ملی گلستان از مهمترین محور‌های مواصلاتی استان هستند که در حادثه برف و کولاک ۲۴ ساعت گذشته، این سه محور به دلیل شدت بارش برف از عصر روز گذشته مسدود شده بود که با تلاش راهداران از صبح امروز به صورت کامل بازگشایی شد و امکان تردد در آن‌ها وجود دارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا حسن قالیباف اصل حسام عقبایی جو بایدن مهرداد میناوند علی انصاریان هلال احمر گلستان امدادرسانی برف و کولاک مسافر در راه مانده آلودگی هوا حسن قالیباف اصل حسام عقبایی جو بایدن مهرداد میناوند علی انصاریان هلال احمر گلستان جمعیت هلال احمر برف و کولاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۶۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش

بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره آخرین جزئیات امدادرسانی در استان‌های سیل زده کشور گفت: در پی اعلام قرمز هشدار سازمان هواشناسی کشور، هشت استان بوشهر، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان، یزد تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند و تا صبح امروز ۲۹ فروردین ماه، در ۴۷ منطقه عملیاتی، هزار و ۱۹۰ عملیات امداد و نجات،۲۱۶ عملیات اسکان و ۵۰ مورد عملیات انتقال به اماکن امن صورت گرفته است.

وی با اشاره به یک عملیات مهم افزود: در ساعت ۳:۳۰ دقیقه امروز، در مسیر کنارک به نیک شهر، دو دستگاه اتوبوس گرفتار سیل شده بودند که ۴۳ نفر توسط امدادگران نجات پیدا کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: در مجموع این سازمان با به کارگیری شش هزار نیروی عملیاتی در قالب هزار و ۲۰۰ تیم در پنج استان سیل زده مشغول به امدادرسانی و کمک رسانی هستند. در حال حاضر ۲۵۰ خودروی لجستیکی و عملیاتی نیز در استان‌های سیل زده برای ارائه خدمت، به کار گرفته شده‌اند و آماده‌باش امدادگران همچنان ادامه دارد.

وی افزود: ۳۶۷ کیلوگرم نایلون،۶۶ تخته پتو، ۱۰۵، ۷۱ تخته موکت، ۳۴ بسته غذایی و ۲۰ دستگاه چادر توسط نیرو‌های امدادی در بین متأثرین توزیع شد. ۴۶تیم عملیاتی متشکل از ۲۳۲ امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور داشته و به متأثرین امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از هموطنان عزیز خواست از تردد و توقف در مسیر‌ها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند؛ و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل جمعیت هلال‌احمر سراوان جهت امدادرسانی
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • سیل و آب‌گرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور/ امدادرسانی به بیش از ۵۲۰۰ حادثه‌دیده
  • هلال احمر به ۱۵۰۰ نفر در مناطق سیل زده کرمان امدادرسانی کرد
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲۵۰ نفر گرفتار در سیل کرمان
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل
  • تشریح آخرین خدمات هلال احمر در سیل هرمزگان/ برپایی ۵ کمپ اسکان اضطراری
  • آخرین وضعیت اقدامات امدادی در سیل جنوب کشور/ امدادرسانی به هزار نفر و تداوم آماده‌باش
  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان