Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت عملیات تروریستی در بغداد آورده است: این رویداد خون بار نشان دهنده، عدم تغییر سیاست‌ها و اهداف آمریکا در منطقه غرب آسیا است.

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، مجمع جهانی بیداری اسلامی با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت اقدام تروریستی در بغداد، آورده است: این گونه رویدادهای خون‌بار پیام‌های گوناگونی را به همراه خود دارد که عدم تغییر سیاست‌ها و اهداف آمریکا در منطقه غرب آسیا یکی از آنهاست و امروز که خروج نیروهای اشغالگر از عراق به یک مطالبه عمومی تبدیل گردیده است، مزدوران نیابتی و جنایتکار تروریستی به‌وضوح نقش پیاده‌نظام و عروسک خیمه‌شب‌بازی را برای ایجاد جنگ، تفرقه، ناامنی، ترس و وحشت در عراق بازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«دستان جنایتکار رژیم‌های خون‌ریز، سفاک و آدمکش، بار دیگر از آستین داعش بیرون آمد و خون تعدادی از انسان‌های مظلوم و بی‌گناه را در بغداد بر زمین ریخت.

این اقدامات تروریستی در برهه‌ای روی می‌دهد که دولت و ملت قهرمان عراق خواستار خروج نیروهای آمریکایی از این کشور شده‌اند و در مقابل، آمریکا که به دنبال تضمین و تثبیت حضور جنایتکارانه خود در منطقه است، اقدام به ترور جنایتکارانه سردار بزرگ مبارزه با تروریسم و داعش شهید سلیمانی که به تعبیر مقام‌ معظم رهبری چهره بین‌المللی مبارزه با تروریسم بود یا تحریم حشدالشعبی و فرماندهان آن به عنوان مهم‌ترین نهاد مبارزه با داعش می‌کنند.

این گونه رویدادهای خون‌بار پیام‌های گوناگونی را به همراه خود دارد که عدم تغییر سیاست‌ها و اهداف آمریکا در منطقه غرب آسیا یکی از آنهاست و امروز که خروج نیروهای اشغالگر از عراق به یک مطالبه عمومی تبدیل گردیده است، مزدوران نیابتی و جنایتکار تروریستی به‌وضوح نقش پیاده‌نظام و عروسک خیمه‌شب‌بازی را برای ایجاد جنگ، تفرقه، ناامنی، ترس و وحشت در عراق بازی می‌کنند.

آمریکا همواره نقشه‌ها و طرح‌های شوم خود را برای بهره‌کشی، جنایت و به یغما بردن ثروت‌ها و تجزیه، تضعیف و به استضعاف کشاندن کشورهای منطقه دنبال کرده است.

نبردی که آمریکا، صهیونیزم بین‌الملل و ارتجاع عرب در منطقه به راه انداختند، نبردی است همه‌جانبه که با تحریم و تروریسم اقتصادی، تطمیع در سیاست، جنایت و آدم‌کشی همراه است.

اینک پس از گذشت یک سال از شهادت رهبران مجاهد جبهه مقاومت، آمریکا و صهیونیسم بار دیگر به خود جرأت و جسارت بازی در میدان خاورمیانه را داده‌اند و راه آن را ایجاد رعب و وحشت در بین جوامع با نقاب داعش و تکفیر انتخاب کرده‌اند.

مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن محکوم‌کردن این جنایت خونبار، تنها راه پیروزی و عزتمندی ملت‌های آگاه و بیدار را هوشیاری، اعتماد به نفس و باور به وعده‌های الهی، صبر، تقوا و ایمان به خدا در مسیر مبارزه با مستکبران و جنایتکاران می‌داند تا ضامن استقلال، آزادی و پیشرفت روزافزون کشورها باشند و با اتحاد و همدلی پایان اشغالگری آمریکا در منطقه را رقم بزنند.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: عدم تغییر سیاست آمریکا در منطقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۶۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال

وزیر نفت عراق اعلام کرد بغداد و اربیل در حال مذاکره در مورد از سرگیری صادرات نفت از شمال این کشور هستند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از عراق نیوز، حیان عبدالغنی وزیر نفت عراق اخیرا اعلام کرده بغداد و اربیل در حال مذاکره در مورد از سرگیری صادرات از شمال این کشور هستند.
عبدالغنی گفت:«ما صادرات نفت از میادین نفتی کردستان عراق را از سر می‌گیریم».
وی اضافه کرد اخیراً قراردادی بین وزارت برق عراق و یک شرکت فعال در بخش گاز این کشور در منطقه کردستان بسته شده است.

وزیر نفت عراق تاکید کرد هدف این قرارداد تسهیل انتقال 100 میلیون فوت مکعب گاز طبیعی است.

اقتصاد و سیاست عراق روی پایه چاه نفتتمدید 5ساله قرارداد صادرات گاز ایران به عراق

عبدالغنی توضیح داد دولت فدرال بغداد از دولت اقلیم کردستان خواسته نفت تولید شده در شمال این کشور را به شرکت بازاریابی نفت عراق (سومو) تحویل دهد تا بتوانند صادرات نفت شمال را از طریق ترکیه از سر بگیرند.
وی گفت:«ما با دولت اقلیم کردستان برای تحویل نفت تولید شده در شمال به سومو صحبت کرده‌ایم تا بتوانیم آن را از طریق بندر جیهان ترکیه و خط لوله‌ای که عراق و ترکیه را با هم متصل می‌کند صادر کنیم».

ترکیه از 25 مارس 2023 صادرات 450 هزار بشکه در روز نفت عراق را از این خط لوله که از منطقه کردستان عراق به بندر جیهان ترکیه می‌رسد، متوقف کرده است.
این تصمیم ترکیه برای توقف صادرات نفت عراق به دنبال رای اتاق بازرگانی بین المللی در پاریس گرفته شد.
طبق این رای، ترکیه باید 1.5 میلیارد دلار غرامت به بغداد به خاطر آسیب‌های ایجاد شده توسط صادرات نفت کردستان بدون اجازه دولت فدرال عراق بین 2014 و 2018، پرداخت می‌کرد.
کردستان در 2013 صادرات مستقل نفت خام را آغاز کرد که از نظر بغداد غیرقانونی بود.
انتهای پیام/42

دیگر خبرها

  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • عملیات وعده صادق؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر‌دهنده محاسبات
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم