Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی در مصاحبه‌ای با شبکه سعودی العربیه باردیگر برعلیه ایران یاوه گویی کرد و مدعی شد که ریاض از صلح با ایران استقبال می‌کند؛ اما این تهران است که به توافقات خود پایبند نیست.

به گزارش ایرنا، فرحان در مصاحبه ای با شبکه العربیه مدعی شد: دست ما برای صلح با ایران دراز است؛ اما ایران به توافقات خود پایبند نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادعا کرد: درخواست گفت‌وگوی ایران بی‌فایده و با هدف وقت کشی و فرار از بحران‌هایش مطرح شده است.

این ادعا در حالی مطرح می شود که ایران بارها آمادگی خود را برای گفت وگو با ریاض اعلام کرده؛ اما این سعودی ها بودند که به دلیل زیاده خواهی ها از مذاکره طفره رفته اند.

وزیر خارجه عربستان سعودی درباره برجام نیز گفت: ما با آمریکا درخصوص توافق با ایران رایزنی خواهیم کرد تا توافق قوی باشد.

بن فرحان همچنین مدعی شد که ضعف توافقات سابق به خاطر عدم هماهنگی با کشورهای منطقه است. کشورهای اروپایی متوجه نواقص توافق قبلی با ایران شده‌اند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده حاضر به هیچ تغییری در توافق برجام نیست و طرف های برجام بایستی به آن متعهد باشند.

وی همچنین گفت: روابط ما با آمریکا محکم و منافع ما مشترک است. ما با دولت‌های آمریکا خواه جمهوریخواهان باشند یا دموکرات تعامل داریم.

وزیر خارجه عربستان توافق ریاض را پایه و اساس راهکار سیاسی و حل بحران یمن دانست و از تصمیم دولت ترامپ علیه انصارالله و قرار دادن آن در فهرست گروه های تروریستی ابراز خرسندی کرد و گفت: دولت «بایدن» متوجه خواهد شد که اهداف ما درباره اوضاع یمن مشترک است.

ائتلاف سعودی از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شدند.

وی درباره سوریه نیز مدعی شد: حامی تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار مسالمت آمیز هستیم.

این درحالی است که ریاض متحدانش در ابتدای بحران سوریه از گروه‌های تروریستی در این کشور حمایت کردند و اقدامات مخرب آن ها به عمیق شدن بحران در این کشور کمک کرد.

بن فرحان درباره لبنان نیز مدعی شد:لبنان بدون اصلاحات سیاسی و کنار گذاشتن شبه نظامیان حزب الله شکوفا نخواهد شد.

لینک کوتاه: asriran.com/003DQw

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر خارجه عربستان مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه اندونزی برای سفر به تهران

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از اندونزی در تلاش برای احقاق حقوق و کمک به ‎فلسطین و همچنین رأی منفی این کشور در شورای حقوق بشر به نفع ایران، از وزیر امور خارجه این کشور جهت سفر به تهران دعوت نمود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، وزیر امور خارجه کشورمان در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه اندونزی ضمن تشکر از این کشور در تلاش برای احقاق حقوق و کمک به ‎فلسطین و همچنین رأی منفی اندونزی در شورای حقوق بشر به نفع ایران، از وزیر امور خارجه این کشور جهت سفر به تهران دعوت نمود.

امیرعبداللهیان از موضع جاکارتا در محکوم کردن تجاوز ‎رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت ایران در ‎دمشق قدردانی نمود و همتای خود را در جریان آخرین تحولات منطقه و بویژه دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران قرار داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ضمن بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین بین‌الملل علیه تجاوز رژیم صهیونیستی اقدام کرده، خاطر نشان کرد: ریشه اصلی تنش و جنگ در منطقه رژیم اسرائیل است.

وی تاکید کرد: ما هرگز به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم و جمهوری اسلامی ایران همواره بخش مهمی از ثبات و امنیت پایدار در منطقه باقی می‌ماند.

وزیر خارجه اندونزی نیز در این گفتگو ضمن تشکر از امیرعبدالهیان به خاطر بیان دیدگاه‌ها و تشریح مواضع کشورمان، خواستار ادامه مشورت، همکاری و تعامل با ایران در خصوص مساله ‎فلسطین شد و عنوان کرد: ما در بیانیه خود تاکید کرده‌ایم که نباید حوادث و اتفاقاتی که در غزه رخ می‌دهد را فراموش کنیم و آرمان فلسطین باید زنده نگه داشته شود.

طرفین برخی موضوعات دوجانبه را مورد توجه و رایزنی قرار دادند.

کد خبر 745160

دیگر خبرها

  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفت
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • وزیر خارجه عربستان: خواهان نزاع بیشتر در منطقه نیستیم
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • دعوت امیرعبداللهیان از وزیر امور خارجه اندونزی برای سفر به تهران