Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه سوریه در نامه‌هایی جداگانه به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه و کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان این کشور بر اثر این حملات را محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه جمعه شب در واکنش به حملات بامدادی جمعه تأکید کرد که این حملات جنایتکارانه در حومه شهر «حماه» (مرکز استانی به همین نام در غرب سوریه) نقض آشکار حریم هوایی و حاکمیت اراضی سوریه و همچنین زیرپا گذاشتن آشکار قانون حقوق‌بشر و قوانین بین‌الملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوریه در نامه‌های که برای سازمان ملل و شورای امنیت نوشته، از این دو نهاد بین‌المللی خواسته است به مسئولیت‌های خود در قبال این حملات از قبیل محکوم کردن آن عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری سانا، در این نامه‌ها آمده است: «(اسرائیل) جمعه ۲۲ ژانویه در اطراف شهر حماه دست به حمله جدیدی به اراضی جمهوری عربی سوریه زد که بر اثر آن، یک خانواده؛ پدر، مادر و دو کودک به شهادت رسیدند و چهار شهروند دیگر از همین خانواده زخمی شدند و همچنین شماری از خانه‌های شهروندان غیرنظامی بی‌گناه تخریب شد».

وزارت خارجه سوریه تعداد حملات هوایی رژیم صهیونیستی به این کشور طی کمتر از یک سال را ده‌ها حمله دانست و گفت که در این حملات شمار زیادی از شهروندان غیرنظلمی جان خود را از دست داده و اموالشان تخریب شده است.

دمشق تأکید: «این حملات نه‌تنها نقض آشکار حاکمیت اراضی سوریه بوده بلکه نقض آشکار حقوق بشر و قانون بین‌الملل در دو بخش عمومی و بشری بوده است که با هدف قرار دادن شهروندان بی‌گناه و سلب زندگی توأم با امنیت و آرامش صورت گرفته است».

وزارت خارجه سوریه حملات صهیونیست‌ها و همچنین سکوت معنادار در برابر این حملات از سوی بسیاری از کسانی را که در جامعه جهانی دم از حقوق بشر می‌زنند، محکوم کرد و گفت که این مسئله رژیم اشغالگر اسرائیلی را بر ادامه حملاتش به سوریه تشویق می‌کند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: سوریه اسرائیل حملات هوایی حماه خارجه سوریه حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام قاسم روانبخش، منتخب مردم قم در مدرسه علمیه خواهران شهید غفاری ضمن تبریک به مناسبت پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت، گفت: رژیم صهیونیستی اشتباه بزرگی مرتکب شد و با زدن سفارت ایران زمینه را برای انتقام سخت فراهم کرد.

وی افزود: حمله به سفارتخانه یک کشور حمله به خاک آن کشور تلقی می‌شود به همین دلیل ایران از این حق برخوردار شد که به خاک اسرائیل حمله کند.

روانبخش گفت: ایران با برنامه‌ای بسیار حساب شده و با اطلاع دادن به همه کشور‌های همسایه و اروپایی و امریکایی حتی زمان پاسخ را هم مشخص کرد.

نماینده مردم قم افزود: ایران به رغم تقاضای امریکا و اسرائیل و کشور‌های اروپایی و منطقه‌ای انتقام سختی گرفت که در نوع خود تاکنون بی‌نظیر بوده است.

وی بیان داشت: موشک‌های ایرانی از لایه‌های مختلف عبور کرد و به هدف اصابت کرد.

روانبخش گفت: همه دنیا فهمیدند ایران می‌تواند رژیم اشغالگر را از روی زمین محو کند شعار ۲۵ سال نابودی اسرائیل یک شعار نیست بلکه واقعیت دارد.

 

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • بیانیه شدیداللحن وزارت حقوق بشر یمن در مورد جنایات اسرائیل در غزه
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند
  • حمله به کنسولگری ایران در دمشق اشتباه رژیم صهیونیستی بود
  • سازمان همکاری اسلامی تداوم حملات اسرائیل را جنایت علیه بشریت خواند
  • بلینکن: ما استاندارد‌های دوگانه درباره نقض حقوق بشر از سوی اسرائیل نداریم
  • حزب‌الله هنوز توانمندی‌های پیشرفته خود را آشکار نکرده است
  • حملات پهپادی به پایگاه نظامیان آمریکایی در سوریه