Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور صنایع وزارت صمت با تاکید بر تکمیل زنجیره ارزش و طراحی برند ملی در صنعت پوشاک و کفش گفت: فعالان این عرصه از کار انفرادی باید به کار جمعی برسند، ولی در حوزه محصول نهایی با هم رقابت کنند. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، مهدی صادقی‌نیارکی با تشریح سیاست‌های کلان صنعتی برای تدوین برنامه‌های توسعه‌ای در ۴ گروه اولویت‌دار، شامل آشامیدنی و غذایی، نساجی، پوشاک و کیف و کفش، گوهر سنگ‌ها و لوازم خانگی گفت: در صنعت لوازم خانگی چند برند بزرگ را شناسایی کرده و از آن‌ها خواستیم با برنامه ریزی برای تجمیع تقاضا در زنجیره تامین، سبد محصول با استفاده از ظرفیت‌های خالی صنایع پایین دستی ارائه دهند، همچنین صنایع شاخص در بخش غذایی وآشامیدنی نیز در کنار یکدیگر سند توسعه‌ای طراحی خواهند کرد بر روی موضوعات کلیدی نظیر پخش هیبریدی در حوزه صنایع غذایی، تامین مواد اولیه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برنامه ریزی خواهند کرد.
 
معاون امور صنایع وزارت صمت، در ادامه به تشریح مراحل زنجیره ارزش در صنعت پوشاک و کفش پرداخت و گفت: برای ارتقاء وضعیت این صنعت ضروری است توسعه صادرات با تجمیع چندین برند مشترک برنامه ریزی شود؛ در مرحله اول زنجیره ارزش که تامین مواد اولیه قراردارد، بزرگان این صنعت می‌توانند با جمع‌بندی تقاضا، مواد اولیه این زنجیره را به صورت تجمیعی تولید کنند و در اختیار سایر واحد‌های صنعتی قراردهند.
وی افزود: در مراحل بعدی زنجیره ارزش نیز می‌توان در کنار یکدیگر از ظرفیت‌های موجود بهره‌مند شد و در نهایت هم رقابتی با تشکیل چند برند مشترک از مجموعه شرکت‌های حوزه پوشاک و کفش شکل بگیرد.   بیشتر بخوانید: توقف طرح برخورد با پوشاک قاچاق/صادرات پوشاک به ۳۵ میلیون دلار رسید   معاون امور صنایع وزارت صمت بر ضرورت برنامه ریزی متناسب با ظرفیت‌های موجود در سه بخش توسعه بازار داخلی، خارجی وارتقاء توانمندی‌های نیروی شاغل در این صنعت با همکاری تشکل‌های تخصصی و صنایع پیشران تاکید کرد و گفت: تشکیل مگا‌پروژه در صنعت پوشاک و کفش با هدف تجمیع تقاضا و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد چند برند ملی یکی از اهداف برگزاری این نشست‌های راهبردی است؛ فعالان این عرصه از کار انفرادی باید به کار جمعی برسند، ولی در حوزه محصول نهایی با هم رقابت کنند.
معاون امور صنایع وزارت صمت در پایان رسوخ فناوری در این صنعت و بهره‌مندی از صنایع دانش‌بنیان را مستلزم تجمیع تقاضا درکل زنجیره برشمرد و افزود: در حوزه آی‌تی و فناوری‌های نوین باید به صورت مجموعه‌ای و تجمیعی سرمایه‌گذاری شود دولت در مقام تسهیل‌گری و تنظیم‌گری در این حوزه ورود می‌کند.
انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت صنعت بخش خصوصی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت صنعت بخش خصوصی معاون امور صنایع وزارت صمت صنعت پوشاک و کفش زنجیره ارزش برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۷۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در لرستان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی در شورای اداری لرستان به تبیین و اقدامات شاخص جهاد کشاورزی لرستان در دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار داشت: لرستان اقدامات مؤثر و کم‌نظیری در این دو سال در دولت سیزدهم انجام داد که می‌توان به تولید چهار برابری گندم، رشد سه برابری دانه‌های روغنی و افزایش ۳۰ درصدی تولید مرغ اشاره کرد.

وی به عملکرد مطلوب اراضی در حوزه رفع تداخلات اشاره کرد و گفت: در زمینه رفع تداخلات قریب به ۹۴۰ پلاک طی دولت سیزدهم رفع تداخل شده است که این اقدام در استان بی‌سابقه بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، افزود: از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی لرستان در دولت سیزدهم احیای ۲۳۹ واحد غیرفعال و نیمه‌فعال و برگشتن آنها به چرخه تولید و افتتاح ۳۸۸ پروژه در بخش کشاورزی بود.

شاهرخی، تصریح کرد: توسعه گلخانه‌ها، توسعه کشت قراردادی، تسهیلات و امهال بخشودگی ۱۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی و توسعه اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت‌فشار و کسب رتبه هفتم در کشور از دیگر اقدامات مهمی بود که توسط جهاد کشاورزی لرستان محقق شد.

وی با اشاره به طرح جهش تولید، گفت: یکی از برنامه‌های مهم و ملی دولت طرح توسعه جهش تولید در دیمزارها است که لرستان در سال گذشته در این طرح ملی رتبه سوم کشوری را کسب کرد و این نشان از ظرفیت و مشارکت کشاورزان و حمایت جهاد کشاورزی از این طرح است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین به راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی اشاره کرد.

کد خبر 6062815

دیگر خبرها

  • ◄ فقط چند قدم تا افتتاح فاز نخست محور قزوین الموت تنکابن
  • اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • بومی سازی فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • باارزش‌ترین برند‌های جهان در سال ۲۰۲۴
  • حمایت برنامه «فن‌تز» از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی
  • راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در لرستان
  • ایده‌ها و طرح‌های فناورانه صنعت غذا حمایت می‌شوند
  • حمایت از پایان‌نامه‌های فناورانه حوزه صنایع غذایی
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم