Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:49:55 GMT

خطر یخبندان در محورهای کوهستانی مازندران

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۶۸۳۴۴

خطر یخبندان در محورهای کوهستانی مازندران

سرهنگ علیرضا قدمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توضیح این نکته که به دلیل کاهش دمای هوای، یخبندان شب گذشته کنترل خودروها را در برخی نقاط جاده ای استان بسیار سخت کرد، افزود: رانندگان فریب هوای آفتابی را نخورند و با توجه به پیچ و خم زیاد جاده‌ای در محورهای کوهستانی و از طرفی با آب شدن یخ ها در اثر نور شدید آفتاب، سر خوردگی خودروها خطر جدی تردد در این محورها طی هفته جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه ضروری است رانندگان با سرعت مطمئنه در محورهای کوهستانی حرکت کنند، اظهار داشت: خلوتی جاده ها نباید رانندگان را دچار وسوسه کند که از سرعت مطمئن تجاوز کنند و لازم است همه مقررات ایمنی رعایت شود.  

طبق اعلام سازمان هواشناسی، هوای مازندران از امروز شنبه تا روز سه شنبه هفت بهمن با افزایش تدریجی دما پیش بینی شده است اما شهروندان شب ها هوای سرد و یخبندان را در  این مدت تجربه خواهند کرد.

بنابر این گزارش دمای هوای مازندران در شب گذشته از ۲ درجه زیر صفر تا ۱۷درجه زیر صفر در مناطق ییلاقی استان رسیده است. 

برف بازی عامل اصلی ترافیک شب گذشته جاده‌های مازندران  

رییس پلیس راه مازندران نسبت به تردد بیش از حد روز گذشته شهروندان بومی در محورهای هراز ،سوادکوه و کیاسر که سبب ترافیک سنگین شده بود ،انتقاد کرد و گفت: عمده پلاک های خودروها در این محورها متعلق به شهرستانی های استان مازندران بوده و این موضوع پلیس را بسیار خسته کرده است.

قدمی خاطر نشان کرد: در شرایطی که همواره مازندران در خطر گسترش شیوع بیماری کووید ۱۹ قرار دارد، تجمع بی سابقه مردم برای برف بازی در مناطق کوهستانی و ییلاقی  به نظر می رسد موج دیگری از ویروس کرونا را در آینده نزدیک داشته باشیم.

وی از مردم خواست تا نسبت به تردد برای برف بازی در مناطق کوهستانی  و ییلاقی استان خود داری کنند تا علاو بر رعایت محدودیت های کرونایی ، با خطر تصادفات احتمالی ناشی از سر خوردن خودروها در اثر یخ زدگی جاده ها مواجه نشوند.

استان مازندران روزهای پایانی هفته گذشته را با بارش سنگین برف پشت سرگذاشت که در برخی مناطق ارتفاع برف به حدود ۸۰ سانتیمتر رسید.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا مازندران برف و یخ تصادفات جاده ای سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا مازندران برف و یخ پلیس راهور ناجا مازندران برف و یخ تصادفات جاده ای سازمان هواشناسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۸۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق کوهستانی طارم مه آلود است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلطانی گفت: در حال حاضر آسمان اغلب مناطق استان صاف تا کمی ابری است که از ساعات بعدازظهر گاهی با وزش باد همراه خواهد شد.

وی افزود: از امروز وضعیت جوی پایداری در استان حاکم خواهد شد.

به گفته کارشناس هواشناسی استان طی روز‌های آینده دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد و از اوایل هفته آینده هوای گرمی در اغلب مناطق حاکم می‌شود.

وی ادامه داد: طی شبانه روز گذشته ایستگاه فرودگاه زنجان با ۲ درجه سانتیگراد خنکترین و گیلوان با ۲۴ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان ثبت شدند.

سلطانی گفت: دمای فعلی شهر زنجان ۱۱ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • مناطق کوهستانی طارم مه آلود است
  • مناطق کوهستانی شهرستان طارم مه آلود است
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان
  • بارش باران بهاری و لطافت آب و هوای استان
  • محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها
  • تصاویری از تصادف همزمان ۳ خودروی شوتی در جاده کوهستانی | چپ شدن قطاری!
  • باران بهاری در راه مازندران
  • طبیعت تماشایی افوس به وقت بهار + فیلم