Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اروجعلی علیزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال بارش برف طی اواخر هفته گذشته و کولاک شدید در جاده‌ها به ویژه گردنه‌های استان، نیروهای راهداری بابرف روبی و نمک پاشی، مانع از بسته شدن راه‌های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز - زنجان شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: نیروهای راهداری حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ کیلومتر عملیات برف روبی در جاده‌های استان انجام داده و برای جلوگیری از لغزندگی راه‌ها یک هزار و ۸۰۰ تن مخلوط ماسه و نمک در سطح جاده‌ها استفاده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مردم و رانندگان خواست از سفرهای غیرضروری پرهیز و در صورت ضرورت خودرو خود را به تجهیزات زمستانی مانند زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی، پتو و پوشاک گرم مجهز کرده و در جاده‌ها با احتیاط رانندگی کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه نیروهای راهداری به ۱۲۹ خودرو گرفتار در برف و کولاک در جاده‌های استان امدادرسانی کردند، از مسافران خواست پیش از آغاز سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوست از وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی اطلاع کسب کنند.

وی ادامه داد: اکنون فقط راه ارتباطی ۱۲۵ روستا مسدود است. این روستاها در مناطق کوهستانی و صعب العبور هریس، کلیبر، بستان آباد، چاراویماق، اهر، ورزقان و هشترود قرار دارند.

علیزاده افزود: تلاش‌ها برای بازگشایی راه این روستاها ادامه دارد.

کد خبر 5128411

منبع: مهر

کلیدواژه: تردد وسایل نقلیه راهداری ویروس کرونا بارش برف شیراز خطبه های نماز جمعه آمار کرونا کرمانشاه بوشهر گرگان شهرکرد شیوع کرونا شهرستان کرج قوه قضاییه مشهد سازمان تبلیغات اسلامی جاده ها راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶۴ هزار تردد در جاده‌های استان اردبیل ثبت شد

کلیم‌الله وثوقی با بیان اینکه از این تعداد ۳۰۶ هزار تردد در مبادی ورودی و ۲۵۷ هزار تردد نیز در مبادی خروجی استان ثبت شده است ، گفت: امسال تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل نسبت به مدت مشابه پارسال در مجموع پنج درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به ثبت پنج هزار و ۷۰۰ سفر با استفاده از وسایط حمل و نقل عمومی افزود: همچنین امسال در این مدت سفر با حمل و نقل عمومی در استان اردبیل در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد کاهش داشته است.

او از جابجایی ۳۱ هزار مسافر از طریق حمل و نقل عمومی در استان اردبیل خبر داد و گفت: امسال جابجایی مسافر نیز نسبت به پارسال ۱۴ درصد کاهش داشته است.

وثوقی بیان کرد: بر اساس آمار استخراج شده از دستگاه‌های تردد شمار در حال حاضر حدود ۴۹ هزار وسیله نقلیه مسافر در استان حضور دارد و بیشترین تردد خودروهای غیربومی به ترتیب مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان شرقی ، گیلان، آذربایجان غربی و البرز است.

او افزود: ۸۰ درصد مسافران و میهمانان کمتر ازیک روز ، ۱۲ مسافران یک تا سه روز و چهار درصد آنها نیز سه تا هفت روز در استان اردبیل توقف داشته و ماندگار شدند.

وثوقی با اشاره به نظارت بر فروش اینترنتی بلیت اتوبوس در استان اردبیل گفت: همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ساعت هشت صبح تا ۱۱ شب و زمان عزیمت آخرین اتوبوس در پایانه‌های مسافربری استان حضور دارند و اگر شکایتی مطرح شود به صورت حضوری رسیدگی می‌کنند.

او با بیان اینکه بلیت‌های ارائه شده به مسافران دارای کیو آرکد هستند و آنها می‌توانند از طریق موبایل اسکن کرده و همانجا و همان لحظه هرگونه شکایت خود را ثبت کنند، افزود: در داخل اتوبوس‌‎ها هم سامانه‌های ارتباطی و ثبت شکایت و انتقاد درج شده و مسافران می‌توانند از طریق پیامک و کیو آر کد شکایت و یا انتقاد خود را مطرح کنند و مطمئن باشند به این شکایات در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: مردم، مسافران، رانندگان و صاحبان کالا و بار همچنین می‌توانند هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اطلاع دهند.

وثوقی اظهار کرد: ۱۹ مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی در نقاط مختلف استان فعال است و قبل از شروع سفرهای نوروزی بازدیدهای مکرر از این مجتمع‌ها انجام شده و هم‌اکنون نظارت بر این مجتمع ها تشدید شده تا خدمات بهتری به مسافران و مردم ارائه شود.

او بیان کرد: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته با آغاز سفرها، همزمان با سراسر کشور طرح نوروزی پویش "چشم به راهیم" در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی دریا قره قشلاق در کیلومتر ۶۶ محور اردبیـل - سرچم با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح جاده‌ای آغاز شده و تا ۱۵ فروردین امسال ادامه خواهد یافت.

وثوقی گفت: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان از خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، اشاعه و پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان و ترغیب رانندگان به توقف وسایط نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدماتی رفاهی از اهداف برگزاری این پویش در جاده‌های استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته بیشترین علت تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز پارسال خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان بود، افزود: رانندگان باید به ازای هر ۲ ساعت رانندگی ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا سفر خوشی داشته و سالم به مقصد برسند.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • بیش از ۸.۵ میلیون تردد در جاده‌های استان بوشهر ثبت شد
  • بیش از ۸.۵ میلیون تردد در جاده‌های بوشهر ثبت شد
  • امداد رسانی به گرفتاران کولاک در آذربایجان‌غربی (فیلم)
  • ثبت بیش از ۷ میلیون تردد در جاده‌ های کرمانشاه
  • تمام راه های شریانی اصلی و فرعی آذربایجان شرقی باز است
  • بازگشایی تمامی محورهای استان گلستان؛ لغزندگی جاده‌ها
  • ثبت بیش از ۷ میلیون تردد در جاده‌های کرمانشاه
  • برف‌روبی ۱۶۰۰ کیلومتر از راه های استان مرکزی
  • ۵۶۴ هزار تردد در جاده‌های استان اردبیل ثبت شد
  • برقراری تردد در همه جاده های استان گلستان/پل بایلر پاکسازی شد