Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا فهیمی کارگردان فیلم کوتاه «سفیدپوش» از فیلم‌های راه‌یافته به سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره داستان این فیلم و دغدغه‌های خود در حوزه فیلمسازی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روی خط رسانه برنا؛ رضا فهیمی کارگردان فیلم کوتاه «سفیدپوش» از آثار حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران درباره این اثر گفت: این فیلم ۲۰ دقیقه‌ای در ژانر کودک ساخته شده است و قصه پیرزنی را روایت می‌کند که قالب پنیری را درست کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او این قالب پنیر را به پسربچه‌ای به نام احمد می‌دهد، پدر احمد معلم روستاست و پیرزن از این پسربچه می‌خواهد پنیر و پیغامش را به پدرش برساند.

وی با اشاره به شرایط کرونایی بیان کرد: زمانی که فیلمبرداری این اثر تمام شد و به تهران بازگشتیم، متوجه شدیم کرونا شیوع پیدا کرده و به همین دلیل مراحل پس تولید «سفیدپوش» دچار مشکلات کرونایی شد.

فهیمی ادامه داد: متأسفانه کار فیلمبرداری و ساخت فیلم به گونه‌ای نیست که بشود پروتکل‌ها را کامل رعایت کرد چون کار به صورت گروهی است و گاهی در فضاهای بسته و گاهی در میان جمعیت به سر می‌بریم. برای مثال به یاد دارم یکی از بچه‌های فیلمساز می‌گفت بازیگر فیلمش از شرایط می‌ترسیده، به این فکر می‌کرده است که اگر ماسک نزند، ممکن است ناقل شود و پدر و مادرش مبتلا شوند به همین ترتیب به دلیل استفاده بلندمدت از ماسک و کمبود هوا به یکباره سر صحنه غش کرده است.

البته می‌دانم که واقعاً این موضوعات در مقابل زحمات کادر درمان هیچ است و ما هم تافته جدا بافته نیستیم اما ما با ضبط فیلم سر و کار داریم و از آنجایی که قرار است این تصاویر ضبط‌شده به مخاطب ارائه شود، این موضوعات در اتمسفر کلی کار تأثیر می‌گذارد و البته گذاشته است.

این کارگردان در پایان با اشاره به اینکه در این سال‌ها در آثار سینمایی بیشتر به معضلات اجتماعی پرداخته می‌شود، گفت: می‌شود این موضوع را با گذشته مقایسه کرد، اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم و فیلم‌ها را مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که آن موقع چه دغدغه‌هایی وجود داشته و حالا چه دغدغه‌هایی.

به هر حال وظیفه و رسالت فیلمساز این است که در بین مردم و جامعه خود باشد، ببیند، کشف کند و واقعیت موجود را بازنمود کند. چیزهایی که ما می‌بینیم و در آثارمان به نمایش می‌گذاریم همه یک واقعیت اجتماعی است، فیلمساز هم همین‌ها را می‌بیند و به تصویر می‌کشد.

هرچند گفته می‌شود درباره چیزهای سرخوشانه و خوب فیلم بسازیم ولی وقتی چنین موضوعاتی در سطح جامعه نیست، چه باید کرد؟

منبع: مهر

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سینما کارگردان رضا فهیمی سی وهفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم

زهره سربازی برنده دومین دوره از جشنواره پژواک رادیویی درباره این جشنواره و حضورش در دوره سوم این رویداد به خبرنگار مهر بیان کرد: امسال هم با یک مستند رادیویی در جشنواره حضور دارم و از آنجایی که نزدیک به ۲ سال است که مادر هستم، امسال اثری را با عنوان «من یک مادر هستم» برای جشنواره پژواک آماده کردم که به مرحله نهایی هم راه پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش برنامه های مستمر نیز مستند «این یک تجربه است» امتیاز بالای ۷۰ کسب کرده و به مرحله نهایی راه پیدا کرده است. این مستند مرهون پژوهش و قلم شهاب شهرزاد مجری باسابقه رادیو است.

سربازی درباره دلیل انتخاب مستند نسبت به دیگر قالب های برنامه سازی در رادیو تصریح کرد: برای من قالب مستند جذاب ترین قالب رادیویی است، تمام تلاشم این است که برای ساخت مستند از همه عناصر بهره ببرم. قدم به قدم در محیط قرار بگیرم، صداهای مختلف را ضبط کنم و از عنصر افکت و صدای شاهد به خوبی استفاده کنم تا مستند از جذابیت شنیداری برخوردار باشد.

این برنامه ساز جوان رادیو ایران با اشاره به اقبال مخاطب نسبت به مستندهای رادیویی ادامه داد: مستند صوتی گونه ای است که حتی برای عموم مردم هم بسیار جذاب است. وقتی تصویر حذف می شود، قدرت تخیل پروبال می گیرد و مخاطب قدم به قدم با مستند همراه می شود.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی ژانر مستند رادیویی برای مخاطب عنوان کرد که فقط کافی است مستند صوتی به عموم مردم هم معرفی شود تا بتوانند از فضای آن بهره بگیرند.

سربازی در پایان درباره حضورش در جشنواره پژواک رادیو گفت: سال گذشته چهار مستند به جشنواره ارسال کردم که در هفت بخش از جمله تهیه کنندگی، نویسندگی، صدابرداری و … نامزد دریافت جایزه شدند و در روز اختتامیه یکی از آثارم با نام «بازی» جایزه بخش اصلی را کسب کرد.

کد خبر 6080604 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • در سینما و تئاتر چه خبر است؟
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • معرفی داوران مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • روایت تجربه‌ای ۲ ساله در یک جشنواره رادیویی/ من یک مادر هستم
  • تصویر رامین پرچمی در «آخرین سامورایی»
  • معرفی داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره فیلم اقوام ایرانی
  • داوران بخش فیلم‌های داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • «زنان لجمن» و «خروس» به آمریکا رفتند/ آغاز مراحل فنی «سرخ»
  • عکس | سالخوردگی مرد مارلبرویی