Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد محمدی امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اینکه عملیات اجرایی اغلب این قراردادها آغاز شده است، افزود: این قراردادها در قالب ‌روش قراردادی نوین‌ EPC/EPD  و با سرمایه‌گذاری بیش از ۱.۳ میلیارد دلار در میادین رامشیر، پازنان، ‌منصورآباد، گچساران، بی‌بی‌حکیمه، گلخاری، چلینگر، گرنگان، سیاهمکان و سولابدر  با پیمانکاران ایرانی منعقد ‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به سیاست وزارت نفت در زمینه افزایش ضریب بازیافت مخازن نفتی و با نظر به اینکه محصولات گازی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس شامل ۱.۳ میلیارد  فوت مکعب در روز گاز سبک شیرین و حدود ۳۵۰ میلیون فوت مکعب در روز گاز تُرش است، ‌اضافه کرد: گاز ترش تولیدی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به منظور تداوم و پایداری تزریق در مخازن نفتی آغاجاری، کرنج و پارسی ‌در اختیار شرکت ملی مناطق نفتخیز قرار می‌گیرد که علاوه بر افزایش ضریب بازیافت تولید نفت، تامین خوراک ‌مجتمع‌های پتروشیمی منطقه که از محصولات این مخازن استفاده می‌کنند را استمرار خواهد داد. ‌

به گزارش ایرنا، پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس هفته گذشته توسط رئیس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس به بهره برداری رسید.  

با بهره برداری از این پالایشگاه گازهای همراه نفت در سه استان خوزستان، بوشهر و کهکیلویه و بویر احمد جمع آوری شده و به عنوان خوراک صنایع پایین دستی مورد استفاده قرار می گیرد.

برچسب‌ها پتروشیمی ویدئوکنفرانس شرکت ملی مناطق نفت‌ خیز جنوب وزارت نفت توسعه ایران بید بلند گچساران خلیج فارس گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پتروشیمی ویدئوکنفرانس شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب پتروشیمی ویدئوکنفرانس شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب وزارت نفت توسعه ایران بید بلند گچساران خلیج فارس گاز اخبار کنکور پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۶۹۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود رینگ آبی در اطراف تبریز و معضل تامین آب

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف غفارزاده روز سه‌شنبه در جلسه شورای بهره‌برداری شرکت که با حضور معاونین و مدیران برگزار شد، اظهار کرد: نبود رینگ آبی (چرخه پشتیبانی کننده) در دور کلانشهر تبریز، تأمین آب شرب پایدار و یکنواخت این شهر را دچار مشکل کرده و برای رفع این مشکل نیاز است که رینگ یا حلقه آبی دور این شهر تکمیل و بهره برداری شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر رینگ جنوبی شهر با ۲۶ کیلومتر طول به اتمام رسیده و طبق برنامه ریزی انجام شده، رینگ شرقی به طول ۱۶ کیلومتر نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

غفارزاده اضافه کرد: به رغم بارش‌های اخیر، با توجه به شرایط خشکسالی و عدم تبدیل بارش‌ها به روان آب، تنها ۵۲ درصد مخازن سدهای استان پر شده اما نسبت به سال گذشته که سال آبی بسیار سختی بود وضعیت کمی بهتر است.

وی ادامه داد: سال قبل با تداوم شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها مواجه بودیم اما با مدیریت منابع و مصارف آبی توانستیم این بحران را در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و شرب رد کنیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به برداشت‌های غیرمجاز و مصرف بی‌رویه خاطرنشان کرد: به رغم باور عمومی، بارندگی‌های پراکنده روزهای اخیر، اثربخشی ناچیزی بر مخازن سدها داشته که امیدواریم شهروندان با خودداری از مصارف غیرضروری، کمک حال کارکنان صنعت آب استان شوند.

کد خبر 6086323

دیگر خبرها

  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • قهر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سبزوار به ضرر بردسکن است
  • تولید بیش از ۱۴ ساعت برنامه رادیویی در مرکز خلیج فارس
  • نبود رینگ آبی در اطراف تبریز و معضل تامین آب
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • تولید برق هسته‌ای به بیش از ۳۰۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد
  • اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران