Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نظر گرفتن فاکتورهایی نظیر سرعت محاسبه بالا، ظرفیت حافظه بهینه و پردازنده قابل اعتماد برای تامین نیازهای شرکت و افزایش بهره وری کار ضروری است.

در ادامه این مقاله قصد داریم دو کامپیوتر آل این وان و مینی پی سی که امروزه در محیط های اداری و کاری بسیار محبوب و کارآمد هستند را بررسی کنیم.

مینی پی سی

بسیاری از افراد در کارکرد مناسب کامپیوترهای مینی پی سی در مقایسه با رایانه های دسکتاپ و آل این وان ها شک دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم است بدانید امروزه با پیشرفت تکنولوژی، برخی از مینی پی سی ها حتی از کامپیوترها نیز قدرتمندترند. انواع مینی کامپیوتر یا مینی پی سی گونه ای از کامپیوترها هستند که بیشتر ویژگی ها و توانایی های یک کامپیوتر بزرگ را دارا می باشند اما از نظر فیزیکی اندازه آن ها کوچکتر است.

کامپیوترهای مینی پی سی همانند دسکتاپ دارای روش کارکردی مثل کامپیوترهای دسکتاپ هستند و به طور کلی، مینی پی سی همان قطعات رایانه را دارد اما یکسری تفاوت ها میان آن هاست که در ادامه بررسی می کنیم.

اجزای سازنده مینی پی سی

پردازنده: عملیات را بر اساس داده انجام می دهد. مینی کامپیوترها به دلیل کوچک بودن از پردازنده های مبتنی بر ARM استفاده می کنند.

حافظه: داده ها را ذخیره می کند. دو نوع حافظه وجود دارد: حافظه خواندنی ROM  و حافظه دسترسی تصادفی RAM. ROM قابل تغییر نیست در حالیکه RAM می تواند دوباره مورد استفاده قرار بگیرد.

ذخیره سازی: مینی پی سی از حافظه FLASH برای نگهداری اطلاعات استفاده می کند.

سیستم عامل: بسترهای نرم افزاری برای اجرای برنامه های دیگر

پورت های رایانه ای: اتصال به دستگاه های دیگر مانند مانیتور، صفحه کلید و غیره را امکان پذیر می کند. با توجه به نوع مینی پی سی، ممکن است دارای USB، HDMI، RCA-VIDEO وجک صوتی باشند.

اندازه: مینی پی سی ها دارای اندازه کوچک، سبک و قابل حمل هستند و به راحتی جمع می شوند. این مزیت آن ها را به یک گزینه مناسب در مقابل کامپیوترهای دسکتاپ تبدیل می کند.

هزینه: هنگام مقایسه، هزینه مینی پی سی با دسکتاپ یا لپ تاپ، قطعا مقرون به صرفه خواهد بود، به همین علت، بسیاری از شرکت ترجیح می دهند با خرید مینی پی سی در هزینه اولیه و جاری خود صرفه جویی کنند.

همه کاره: شما هر زمان که بخواهید می توانید قطعات داخل مینی پی سی ها را تغییر دهید.

مصرف انرژی: مینی پی سی ها در مقایسه با سایر کامپیوتر ها بسیار کم مصرف هستند و این امر هزینه های شما را در اداره و شرکت کاهش خواهد داد.

آل این وان

کامپیوترهای آل این وان هر آنچه که در رایانه رومیزی وجود دارد از مادربرد و پردازنده تا درایوها، فن خنک کننده و سایر قطعات را ارائه می کند با این تفاوت که آنها را در فضای کوچکتری در پشت مانیتور ادغام می کند. هدف از طراحی این کامپیوترها صرفه جویی در فضا و قابلیت حمل آن ها است. کامپیوترهای آل این وان ضمن کاهش شلوغی کابل ها، CPU و قطعات سخت افزاری را در پشت صفحه نمایش خود جای می دهند و از این طریق به صرفه جویی در فضا کمک می کنند.

ویژگی ها و مزایای استفاده از کامپیوترهای آل این وان

پردازنده: آل این وان ها در انواع مختلفی ارائه می شوند و شما می توانید در هنگام خرید، دستگاهی با یک پردازنده قوی تر برای عملکرد بهتر در انجام کارهای پیچیده، از ویرایش ویدئو و تصویر گرفته تا انواع بازی ها را انتخاب کنید. بسیاری از پردازنده های به کار رفته در آل این وان ها دارای سرعت بالای ۳.۰ گیگا هرتز و در نوع های ۴ هسته ای و حتی ۸ هسته ای برای قدرت پردازش بالا هستند.

وضوح تصاویر: آل این وان ها تصویری با کیفیت بالا و FULL HD ارائه می دهند و نسبت به لپ تاپ وضوع آن ها بیشتر است. افزون بر این بسیاری از نمایشگرها دارای قابلیت لمسی و پایه قابل تنظیم هستند که آل این وان با صفحه نمایش لمسی، نیاز به ماوس و صفحه کلید را نیز برطرف می کند.

ویژگی های طراحی: بسیاری از رایانه های آل این وان انواع ویژگی های طراحی را دارند که مزایای ارگونومی و سرگرمی را فراهم کنند. به عنوان مثال بسیاری از رایانه ها، اجزای قابل تنظیم مانند پایه مانیتور ارائه می دهند که کار با آن ها را آسان تر می کند.

هزینه: ALL- IN-ONE ها تا میزان زیادی در هزینه برق و انرژی صرفه جویی می کنند که همین امر منجر می شود خرید آل این وان و استفاده از آن در ادارات و شرکت هایی که به تعداد زیادی دستگاه نیاز دارند، مقرون به صرفه باشند. اشغال فضای کمتر و قابلیت حمل آسان از دیگر مزایای این نوع از کامپیوترها است.

مینی پی سی و آل این وان با توجه به پارامترهای گفته شده، گزینه مناسبی برای استفاده در شرکت ها، بانک ها، آژانس های هواپیمایی و ... می باشد. انتخاب هر یک از این دو مدل رایانه، منجر به بالا رفتن بهره وری در محیط کار و صرفه جویی در هزینه های جاری خواهد شد.

امروزه با توجه به مشکلات اقتصادی پیش رو و نیاز اساسی شرکت ها و ادارات به کامپیوتر، محصولات ایرانی مونتاژ شده پیشنهاد می شود. شرکت ایرانی بهین تکنولوژی یکی از معتبرترین نام ها در صنعت IT کشور است که ارائه دهنده انواع کامپیوتر های آل این وان و مینی پی سی ایرانی با نام تجاری UNIVO، می باشد.

بهین تکنولوژی با هدف حمایت از تولید ملی و با توجه به نیاز های گسترده بازار، رایانه های آل این وان و مینی پی سی را با بهترین کیفیت و متناسب با اسنفاده عموم از جمله سازمان ها و ادارات مختلف ارائه می دهد.

شما می توانید با مراجعه به سایت Behin.net انواع محصولات این شرکت نظیر مانیتور، مینی پی سی و آل این وان را مشاهده کرده و یا با شماره تلفن ۸۸۵۰۰۰۴۵ تماس حاصل نمایید و از مشاوره و خدمات پس از فروش بهره مند شوید.

۲۱۲۱

کد خبر 1478940

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: آل این وان آل این وان ها مینی پی سی ها رایانه ها صرفه جویی ویژگی ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۰۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی آرند، در نشست با دبیر اجرایی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی کشور افزود: کمبود فضای فیزیکی، تجهیزات آزمایشگاهی و آموزشی، کمبود اعتبار و نداشتن سرویس بهداشتی کافی به خصوص در مدارس مختلط استان از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش استان است.

وی ادامه داد: همچنین دو هزار رایانه در هنرستان‌های استان نیاز به تعمیر دارند و برای تعمیر و نوسازی این تعداد رایانه نیازمند کمک و همراهی قرارگاه عدالت تربیتی کشور با کمک سایر گروه‌های جهادی و خیران هستیم.

جمالی آرند اضافه کرد: کیفیت بخشی به نظام آموزشی استان، یکی از اولویت‌های کاری مجموعه آموزش و پرورش بوده و در راستای ارتقای کیفیت آموزشی و کیفیت بخشی به نظام‌ تعلیم و تربیت این استان کلاس‌های فوق برنامه درسی برای دانش آموزان، کارگاه توانمندسازی ویژه مدیران و معاونان آموزشی مدارس و کارگاه‌های آموزشی توانمندسازی سازی ویژه دبیران متوسطه استان برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین دوره لیگ مینی فوتبال کیش
  • پایان مسابقات مینی فوتبال شهرستان فلارد
  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • جشنواره‌ای مستقل برای استریمرها برگزار می‌شود
  • تخصیص اعتبار جدید به ابر رایانه سیمرغ/ افزایش توان و ظرفیت پردازش
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • ۵۰۰ مدرسه مختلط استان نیازمند سرویس بهداشتی مجهز
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • بازی رایانه‌ای «۶۴۱۰ روز بی‌آینه» و روایت اسارت شهید حسین لشگری