Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@22:50:16 GMT

وضعیت ترم آینده دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۰۴۷۱

وضعیت ترم آینده دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزارت علوم با تاکید بر اینکه آموزش دانشجویان در ترم آینده مجازی خواهد بود، گفت: در صورتی که ستاد مقابله با کرونا، مصوبه ای مبنی بر حضور دانشجویان اعلام کند شیوه آموزش تغییر خواهد کرد. ناطقان: دکتر علی خاکی صدیق  ضمن بیان این مطلب به تشریح جزئیات برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان و همچنین نحوه آموزش دانشگاه ها در ترم آینده اشاره کرد و اظهار کرد: نحوه آموزش دانشجویان در ترم آینده کاملا بستگی به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا دارد و تاکنون مصوبه ای به منظور آموزش حضوری دانشگاه ها از سوی این ستاد صادر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین براساس روند ترم قبل، کلاس های ترم آینده به شکل مجازی برگزار خواهد بود، مگر اینکه مجوز حضور دانشجویان را از سوی ستاد دریافت کنیم.




وی همچنین در خصوص نحوه آموزش دروس عملی دانشجویان نیز گفت: ما درخواست هایی به منظور اعطای مجوز برای دانشگاه هایی که دانشجویان بومی دارند نظیر دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی و کاربردی داریم تا این دانشگاه ها دروس عملی خود را به شکل حضوری در محل زندگی خود برگزار کنند. اما هنوز این مجوز صادر نشده است.

معاون آموزشی وزارت علوم همچنین به تقاضای تصویب آیین نامه دورکاری از سوی برخی دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: در جریان جزئیات این آیین نامه نیستم اما به نظر می رسد این موضوع در خصوص فعالیت کارکنان دانشگاه ها باشد که تصمیم گیری در خصوص آن با معاونت آموزشی وزارت علوم نیست.

وی در خصوص امتحانات پایان ترم دانشجویان نیز گفت: در حال حاضر امتحانات دانشجویان به شکل مجازی برگزار می شود و برای ارزیابی دوره های الکترونیکی ما از قبل دستورالعملی به دانشگاه ها ابلاغ کردیم و آن این بود که ارزیابی نباید منوط به امتحان پایان ترم باشد بلکه باید دانشجویان در طول ترم و به صورت مستمر ارزیابی شوند تا مقداری صحت ارزشیابی افزایش یابد و برای امتحان پایان ترم نیز که بخش کوچکی از ارزیابی ها را پی دارد نیز اعلام کردیم دانشگاهها از امکانات نرم افزارهای موجود برای بالا بردن امنیت امتحانات استفاده کنند.

وی تأکید کرد: البته برخی دانشگاه ها نظیر دانشگاه تهران سیستم ها و سازوکار خودشان را دارند و دانشگاه ها با توجه به امکاناتی که دارند می توانند راهکارهای خود را برای تأمین امنیت امتحانات به کار بگیرند بنابراین ما دستورالعمل واحدی که همه براساس آن عمل کنند،ارائه نکردیم.

دکتر خاکی صدیق در خصوص اعتراض به رأی دیوان عالی عدالت اداری در خصوص حقوق اعضای هیأت علمی نیز تأکید کرد: این دیوان تأکید کرده است باید یک سقفی را در خصوص حقوق اعضای هیأت علمی اعمال کنیم که این سقف قبلا در حقوق اعمال نمی شد و میزان آن حدود هفت برابر حقوق پایه اعضای هیأت علمی است و اگر اجرایی شود حقوق اساتید تمام و دانشیارها کاهش می یابد.

منبع: تابناک برچسب ها: دانشگاه ، ناطقان ، ترم ، مصوبه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دانشگاه ناطقان ترم مصوبه دانشگاه ها ترم آینده پایان ترم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید

رئیس موسسه آموزسی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید نیاز حیاتی کشور است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، آیت‌الله رجبی در دیدار رئیس و مسئولان دانشگاه حضرت معصومه(س) قم که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن تبریک ایام ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع)، اظهار داشت: دانشگاه تک جنسیتی با اعضای هیئت علمی و مدیریت قوی امری مطلوب است و به برکت انقلاب اسلامی در کشور بانوان برجسته‌ای وجود دارند که می‌توانند به خوبی مراکز علمی حتی در سطح دانشگاه را مدیریت کنند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم تلاش برای تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان را مهم دانست و افزود: تا می‌توانید روی مسائل فکری و بنیان های معنوی و معرفتی دانشجویان کار کنید تا از این حیث نیز تقویت شوند.

وی ارتقای معرفتی نیروی انسانی اعم از اساتید، دانشجویان و مدیران دانشگاه حضرت معصومه(س) را مهم دانست و گفت: با توجه به استقرار این دانشکده در قم و کنار حوزه علمیه باید تلاش کنیم که دانشکده و خروجی های آن در عرصه‌های مختلف دانشی، اخلاقی و بصیرتی الگو باشند و برنامه‌ریزی عالمانه و حکیمانه در این زمینه برای نیروهای موجود دانشکده و نیروهایی که در آینده جذب می‌شوند بسیار مهم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شما مسئول و متولی دانشکده هستید لذا باید طرح و ایده داشته باشید و بدانید که اگر با یک برنامه ریزی درست و دقیق توانستید مبانی فکری و معرفتی جوانان دانشجو را تقویت کنید رسالت خود در قبال اسلام و انقلاب اسلامی انجام داده اید.

رجبی در ادامه نقش اساتید و تاثیرگذاری آنان بر دانشجو را مهم و غیر قابل انکار دانست و اظهار داشت: اگر اساتید دانشگاه ها خود از عمق جان معتقد به اسلام و انقلاب اسلامی باشد می تواند دانشجویان را در این مسیر تربیت کند و آنان را نیروهایی که مدافع اسلام و نظام اسلامی هستند بار بیاورند.

عضو هیئت امنای دانشکده حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بانوان جامعه ما امروزه توانمند هستند و به خوبی توانایی اداره یک دانشگاه و یا مرکز علمی مهم را دارند ابراز داشت: امروزه در میان بانوان تحصیل کرده نیروهای توانمند زیادی هستند که در جهت مدیریت، رشد و توسعه مراکز علمی ویژه خواهران از بعد علمی، اخلاقی و بصیرتی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند که باید از ظرفیت آنان به خوبی استفاده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در پرتو تقویت، تعمیق و تعالی جنبه‌های معنوی و بصیرتی و مبانی فکری دانشجویان و اساتید حتما عرصه علمی آنان نیز رشد خواهد کرد.

در ابتدای این دیدار خانم بردبار رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) به بیان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات علمی این دانشگاه پرداخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • امروز، آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • امروز آخرین مهلت دانشجویان برای ثبت نام در دیدار با رهبر انقلاب
  • استفاده از ظرفیت دانشجویان در فعالیت‌های فناورانه و دانش‌بنیان
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک دیشموک
  • اردوی جهادی دانشجویان دانشگاه کوثر یاسوج در روستای درغک
  • توزیع بسته‌های مهربانی همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع)
  • فیلم/ واکنش وزیر آموزش و پرورش به لو رفتن سوالات امتحانات نهایی
  • وزیر آموزش و پرورش لو رفتن سوالات امتحانات نهایی را تکذیب کرد
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان