Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی روز شنبه با اعلام این مطلب گفت: آنچه که در سامانه بچه های مسجد اتفاق افتاد یک انقلاب در حوزه فعالیت های مسجدی است؛ چون هر کانون فرهنگی هنری باید اطلاعات جامعی را از مسجد و کانون در سامانه ارایه کند که از جمله آنها می توان به معرفی روحانی مسجد، مدرک تحصیلی اعضای کانون و بسیج اشاره داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تاکنون ۲۵ هزار و ۹۹۲ کانون در کشور تاسیس شده و تا پایان طرح ملی ایران قوی این تعداد فراتر از ۲۶ هزار کانون خواهد بود. در این میان آنچه که مسلم است مجاهدت و تلاش بی شائبه بچه های مسجد است، نوجوانان و جوانانی که به راستی به تعبیر مقام معظم رهبری افسران جنگ نرم هستند.

ارزانی اضافه کرد: با توجه به این مساله آثار متعددی در رواق‌های دوازده گانه از سوی کانون‌ها در سامانه بچه های مسجد بارگذاری شد و همچنان نیز این فرصت تا ساعت ۱۲ شب ۲۲ بهمن ماه وجود دارد اما پس از آن شرکت در طرح تمدید نخواهد شد.

نتایج طرح ملی ایران قوی ۱۸ اسفند اعلام می شود

وی با اشاره به بررسی و ارزیابی آثار ارسال شده به سامانه بچه های مسجد گفت: این روند تا ۱۰ اسفند از سوی هیات داوران صورت می گیرد و برگزیدگان طرح ملی ایران قوی روز ۱۸ اسفند همزمان با سالروز تاسیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است اعلام می شوند. 

طرح ملی ایران قوی در هفته دفاع مقدس با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور معرفی و رونمایی شد. این طرح در قالب‌های مختلف سعی در ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دارد. این طرح تا دهه فجر ادامه خواهد داشت.

چهار محور اصلی برای این طرح درنظر گرفته شده که اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در این راستا فعالیت می کنند. اولین محور شامل قرآن و سیره اهل بیت (ع) است و موضوع هایی همچون  فرهنگ ولایت پذیری، سبک زندگی ایرانی اسلامی، داستان های قرآنی، مناسبت های ملی مذهبی، امر به معروف و نهی از منکر و موضوع نماز که از مباحث مهم حوزه قرآن و سیره اهل بیت است، در ذیل این محور قرار می گیرد.

محور دوم مربوط به مسجد و گام دوم انقلاب است که بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب در زمینه گام دوم انقلاب است که مسائلی مانند  نقش مسجد در خودسازی، نقش مسجد در جامعه پردازی و در حوزه تمدنی و همچنین نقش مسجد در زمینه قوی شدن ایران اسلامی مطرح می شود.

محور سوم عبارت از پیشرفت و امید به آینده است که نشاط آفرینی در جامعه، تقویت روحیه امید و تلاش در میان جوانان، توجه به کارآفرینی و جهش تولید، خدمت رسانی، محرومیت زدایی و مسائلی مانند اختراع ها و خلاقیت ها و الگوهای موفق محلی، استانی و ملی بخش هایی از آن را تشکیل می دهد.  

محور چهارم نیز مربوط به مقاومت و عزت ایرانی است که موضوع هایی همچون دفاع مقدس، شهدای مقاومت، شهدای هسته ای، شهدای سلامت و به طور خاص سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید محسن فخری زاده را در بر می گیرد و جلوه های مشارکت مردم در عرصه های همدلی و مواسات و همچنین مباحث رشد علم و فناوری و دیگر نمادهای عزت و مقاومت سرفصل های این محور است.

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی با بیان اینکه دایره برگزیدگان این دوره از رویداد فهما نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح ملی ایران قوی محور فعالیت های کانون ها در سال جاری محسوب می شود در نتیجه بر اساس این طرح و رواق‌های تعریف شده در آن برگزیدگان متعددی خواهیم داشت.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به ارایه گزارش آماری از عملکرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور پرداخت و گفت: تعداد ۲۵۹ باب کانون بین ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار امتیاز کسب کردند، در این میان ۲ کانون بالای ۱۵ هزار امتیاز را به دست آوردند.

وی افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به حداق رسید اما با این وجود تاکنون ۴۲ میلیون امتیاز در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده که قابل توجه است و تا پایان طرح نیز افزایش می یابد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تاکنون در سطح کشور و ذیل طرح ملی ایران قوی، بالغ بر ۲۹ میلیارد تومان از سوی کانون های فرهنگی هنری برای انجام فعالیت ها و برنامه‌های مسجدی هزینه شده است که این رقم طبق برآوردها تا پایان طرح به بالاتر از ۵۰ میلیارد تومان می رسد.

برچسب‌ها ویروس کرونا عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن کریم برج میلاد تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ویروس کرونا عبدالهادی فقهی زاده معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن کریم برج میلاد تهران اخبار کنکور کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور فرهنگ و ارشاد اسلامی سامانه بچه های مسجد طرح ملی ایران قوی فعالیت ها کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۰۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ کارشناس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در پانزدهمین پویش ملی نذر قربانی در استان گفت: این اقلام با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) قم، خیّران برنامه تلویزیونی سمت خدا و به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهیه و بین نیازمندان اصفهانی توزیع شد.
حسام الدین تسلیمی افزود: در پانزدهمین مرحله توزیع گوشت قربانی، ۱۲۰۰ بسته گوشت به وزن یک کیلو و ۵۰۰ گرم را کانون‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، مبارکه، چادگان فلاورجان و لنجان بین حانواده‌های نیازمندان توزیع می‌کنند.
وی گفت: از ابتدای این پویش تا کنون حدود۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته گوشت قربانی بین نیازمندان استان توزیع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب