Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سعید خطیب‌زاده از سفر وزیر امور خارجه به کشورهای منطقه قفقاز روسیه و ترکیه خبر داد و گفت: محمدجواد ظریف در راس هیاتی از روز دوشنبه هفته جاری به جمهوری آذربایجان، فدراسیون روسیه، جمهوری ارمنستان، جمهوری گرجستان و جمهوری ترکیه سفر می‌کند.  

سخنگوی وزارت امور خارجه در تشریح این سفر اظهار داشت: این سفر با محوریت مسائل دوجانبه، آخرین تحولات قفقاز، پروژه‌های در دست همکاری و زمینه‌های گسترش صلح و ثبات در منطقه انجام می‌شود و ظریف با همتایان و دیگر مقام‌های این کشورها دیدار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجواد ظریف هفته‌های گذشته قرار بود به باکو و مسکو سفر کند که به دلیل طرح لایحه بودجه در جلسه هیات دولت این سفر به زمان دیگری موکول شده بود.

کد خبر 580709 برچسب‌ها وزارت امور خارجه محمدجواد ظریف

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت امور خارجه محمدجواد ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۰۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری

نشست معاونان وزرای امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو گروه بریکس امروز (پنجشنبه) ششم اردیبهشت ماه در مسکو آغاز به کار کرد.

تحولات غرب آسیا و شمال آفریقا از جمله مباحث مورد بررسی در این نشست است.

علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست شرکت کرده و قرار است مواضع جمهوری اسلامی ایران را درباره اوضاع جاری در غرب آسیا از جمله وضعیت غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی تبیین کند.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین امروز با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

روسیه در سال جاری میلادی (۲۰۲۴) ریاست گروه بریکس را برعهده دارد.

جمهوری اسلامی ایران از اول ژانویه سالجاری میلادی به عضویت گروه بریکس درآمد. سازوکار بریکس (BRICS) شامل پنج اقتصاد بزرگ در حال ظهور، یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است و دوم شهریور سال گذشته و در پانزدهمین نشست سران در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی اعلام شد که چند عضو جدید از جمله ایران از اول ژانویه ۲۰۲۴ به عضویت بریکس درخواهند آمد. در حال حاضر برزیل، آفریقای جنوبی، روسیه، هند، چین، ایران، امارات عربی متحده، مصر و اتیوپی از جمله اعضای این گروه هستند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس با حضور ایران در مسکو
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده‌اند
  • علی اف: باکو و ایروان بیش از هر زمان دیگری به توافق صلح نزدیک شده اند