Web Analytics Made Easy - Statcounter

اوحدی گفت: فرزندان جامعه ایثارگری باید تاپایان برنامه ششم به همت دستگاه‌ها و نهادها استخدام شوند، اما رئیس محترم جمهور دستور جذب همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد تاپایان امسال را دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سعید اوحدی» امروز(4بهمن) در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین «محمد باقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به پیشینه جامعه ایثارگران و جانباران دیار علویان در دوران دفاع مقدس،بیان کرد: امنیت و آرامش امروز را مدیون ایثار و جانفشانی رزمندگان اسلام در  هشت سال جنگ تحمیلی هستیم و متاسفانه امروز به دلیل شرایط کرونایی امکان جمع کردن این قشر اثرگذار برای برگزاری نشست فراهم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به عقب ماندگی‌های جدی در زمینه احقاق حق در قانون نسبت به این جامعه، گفت: حل موضوع مسکن جامعه ایثارگری بعد از ۴۰ سال انقلاب همچنان ادامه دارد هدف ما جبران عقب ماندگی‌ها است.

 

اوحدی تصریح کرد: ما در دو حوزه مشکل جدی داریم، در موضوع اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری به همت دستگاه‌ها و نهادها اقدامات خوبی صورت گرفته طی مصوبه براساس بند ج ماده ۸۷ قانون نود و ششم، همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد باید به استخدام دربیایند.

 

وی ادامه داد: اگر چه این بند تاکید دارد تا پایان برنامه ششم صورت بگیرد ولی رئیس محترم جمهور دستور دادند تا پایان امسال صورت بگیرد درخواست داریم که تاریخ این آزمون اختصاصی زودتر مشخص شود تا دغدغه خانواده این عزیزان برطرف شود.

 

این مسئول یادآور شد: همسران شهدا چندین سال درد و رنج های زیادی را متحمل شدند تا این فرزند به شغل مناسب برسد امروز این فرزند باید دغدغه مادر را داشته باشد‌، خوشبختانه مجلس یازدهم هم مصوبه خوبی را داشت فراکسیون ایثارگران و شاهد ما ۱۷۰ ایثارگر در مجلس داریم، در فراکسیون شاهد ۱۶ فرزند شهید را داریم. 

 

وی اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌ای در استان در خصوص موضوع مسکن داریم، در این ۲۷ سفرهای استانی ۶۱ هزار و ۸۱۵ زمین زمین برای ساخت مسکن تامین شد در طول ۱۲ سال گذشته ۸۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

اوحدی تاکید کرد: اگر رویکرد ما مدیریت جهادی باشد ظرفیت داخل پاسخگو است در حوزه اشتغال هم همینطور موضوع بعدی ساماندهی گلزارهای  شهدا است نگاه ما این است ۲۰ درصد باقیمانده نیز تکمیل شود‌.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، با اشاره به اینکه حماسه‌ای که در طول دفاع مقدس شاهد بودیم چه در بحث مدافعین حرم که فتنه بسیار بزرگ داعش را به همت حاج قاسم سلیمانی از بین بردند، گفت: شهدای خانطومان مظلوم هستند، شبی که این شهدا بازگشتند تلفنی سلام رهبری را رساندم مادر شهید رادمهر گفت فرزندان دیگر ما هم هستند این نگاه باارزش است برآنیم که موضوعات تفاهم نامه را بررسی و عملی کنیم.

 

این مسئول گفت: نکته کلیدی بود ما در مازندران اسرای زیادی داشتیم، تدوین سند ملی ایثار، جهاد و شهادتشان باید در کمیسیون پژوهش به ثبت برسد، در بحث جانبازان با درصد درگیری پایین قانون دست ما را بسته ولی باید حمایت‌های فراقانونی صورت بگیرد‌.

 

وی افزود: طی ۸ ماه گذشته به بحث کمیسیون پزشکی جانبازان سرعت دادیم تا جایی که امروز برای اولین بار در ۲۴ استان به جای آوردن جانبازان به تهران در همان استان کارشان انجام می‌شود، در مازندران به دلیل شرایط قرمز کرونایی هنوز صورت نگرفته، با اطمینان این قول را می‌دهم که تعداد پرونده‌هایی که امسال بررسی می‌شود، بیشتر باشد.

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: اشتغال فرزندان شاهد سند ملی ایثار سردار شهید قاسم سلیمانی نماینده ولی فقیه در مازندران رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ساماندهی گلزار شهدا سعید اوحدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۰۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند

تین نیوز

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان از راه مناسب و آسفالت برخوردار هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بهرام اسدی بیان داشت: تنها هفت روستای این استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار فاقد راه آسفالته هستند که ساخت راه پنج روستا با منابع ملی و استانی در برنامه امسال است.

اسدی افزود: هدف گذاری سال گذشته این اداره کل احداث و بهسازی ۲۳ کیلومتر راه روستایی بود که خوشبختانه ۴۹ کیلومتر اجرایی شد که دو برابر هدف گذاری اولیه رقم خورد.

وی یادآور شد: اکنون ۳۹ پروژه راه روستایی با اعتبار ۴ هزار میلیارد ریال در بوشهر فعال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • اعلام جزئیات جدید درباره واردات خودرو جانبازان؛ اول جانبازان بالای ۷۰ درصد، بعد جانبازان ۵۰ درصد
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره مند شدند
  • حضرت عبدالعظیم (ع) پرچمدار جهاد تبیین بود
  • استخدام ۲۱ هزار پرستار / تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی