Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره حق فنی داروخانه‌ها گفت: دیوان عدالت اداری بحث تعرفه حق فنی داروخانه‌ها را ابطال کرده اما برخی داروخانه‌ها مبالغی را با عنوان «خدمات دارویی» از بیماران دریافت می‌کنند که وجاهت قانونی ندارد و وزارت بهداشت باید نظارت بیشتری داشته باشد.

به گزارش برنا، به نقل از سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسن درویشیان در دیدار با سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تشکر از تلاش‌های دست‌اندرکاران حوزه سلامت افزود: امروز خط مقدم مبارزه با کرونا وزارت بهداشت است که باید از تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه تشکر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به همکاری سازمان بازرسی با بخش درمان و سلامت کشور در مبارزه با کرونا اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم سازمان بازرسی در کل کشور از ابتدای اسفند سال گذشته بحث پیگیری اقدامات مؤثر در راستای مبارزه با ویروس کرونا بود. در ستاد سازمان کمیته‌ای بدین منظور تشکیل شد و در همه استان‌ها همکاران بازرسی به طور مستمر در جلسات مربوط به حمایت از بخش سلامت حضور داشته و با پیگیری‌های میدانی و عملیاتی تلاش کردند تا مشکلات این حوزه رفع شود به طوری‌که همکاران ما در برخی استان‌ها شخصاً پیگیری کردند تا دستگاه اکسیژن‌ساز و تجهیزات پزشکی موردنیاز برای بیماران کرونایی تأمین شود.

درویشیان  با اشاره به اهمیت جان و سلامت مردم خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها و مسئولان باید برای رفع نیازهای بخش بهداشت و درمان در راستای نجات جان مردم و سلامت جامعه تلاش کنند. از طرف دیگر دشمن به‌شدت فعالیت‌های شما را به‌خصوص در حوزه تولید واکسن کرونا زیر نظر دارد و چه‌بسا بخواهند اختلال ایجاد کنند و باید مراقبت نمود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: گرچه مبارزه با کرونا اولویت نخست وزارت بهداشت است اما سایر تکالیف نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. یکی از موضوعاتی که با پیگیری وزارت بهداشت به سرانجام رسید، بحث تعرفه دندانپزشکی است که اصلاح آن صورت‌ گرفته و ابلاغ ‌شده و ضروری است در اجرا توجه لازم صورت گیرد چون جامعه هدف گسترده‌ای مشمول این طرح است و هزینه‌های دندانپزشکی هم خیلی بالا است و بسیاری به خاطر آن مراجعه نمی‌کنند و مشکلات دیگری ایجاد می‌شود، نظارت و اصرار بر اجرای طرح تعرفه دندانپزشکی یک خدمت بسیار بزرگ به جامعه است.

عضو شورای‌عالی قوه‌قضاییه از وزیر بهداشت خواست بحث یکپارچگی سامانه‌ها در وزارت بهداشت از جمله سامانه‌ تی تک و هماهنگی آنها با سایر سامانه‌های جامع از جمله سامانه تجارت، بانک مرکزی و گمرکات تسریع شود تا مانع قاچاق دارو و کالاهای سلامت محور و ویژه‌خواری بلاوجه در تخصیص ارز به برخی شرکت‌ها شود و از طرف دیگر زمینه اجرای کامل پرونده الکترونیک سلامت و نسخه الکترونیک و نظارت بر مصرف منطقی دارو و تجهیزات پزشکی فراهم شود.

درویشیان با تشکر از همراهی وزیر و وزارت بهداشت با سیاست‌های کلی جمعیت گفت: مقام معظم رهبری و همچنین رئیس قوه ‌قضاییه بر اجرای سیاست‌های کلی جمعیت تأکید بسیار دارند. البته وزارت بهداشت خدمات و اصلاحیه‌های خوبی در راستای اجرای این سیاست‌ها انجام داده اما هنوز نیاز به کار بیشتر دارد. برخی دستورالعمل‌ها مانند غربالگری مادران دنبال شده و برخی دیگر از حوزه‌ها مانند پوشش بیمه‌ای بیماران نابارور هنوز به طور کامل اجرایی نشده، همچنین باید روی اجرا این دستورالعمل‌ها نظارت شود.

وی با اشاره به گزارشی درباره تحقیقات انجام‌شده در بخش‌های وزارت بهداشت افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیاز به کار تحقیقی کاربردی وجود دارد. بنابراین این موضوع باید موردتوجه قرار گیرد که اگر هزینه‌ای صرف تحقیقات می‌شود، منافع آن به جامعه بازگردد و فقط به درج مقاله در ژورنال‌های علمی بسنده نشود.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین عرب‌انصاری معاون فرهنگی و اجتماعی و ضرغام صادقی بازرس‌کل امور بهداشت و درمان سازمان حضور داشتند.

در ادامه این نشست سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص برخی موضوعات توضیحاتی ارائه کرد و قرار شد گزارش‌های تکمیلی برای سازمان بازرسی ارسال شود.

وزیر بهداشت درباره سامانه تی تک که مربوط به رهگیری دارو کالاهای سلامت محور است، با اشاره به مشکلات پیش‌روی راه‌اندازی این سامانه، ابراز امیدواری کرد به‌زودی این سامانه تکمیل شود.

وی تصمیم شورای رقابت درباره توقف آیین‌نامه تأسیس و اداره داروخانه‌ها را خلاف سیاست‌های کلی سلامت دانست و افزود: این تصمیم در نهایت منجر به این می‌شود که افراد در مرغوب‌ترین نقطه شهر داروخانه تأسیس کنند و مردم حاشیه شهر از دسترسی عادلانه به مراکز پزشکی بازبمانند. البته وزارت بهداشت پای حفظ منافع مردم ایستاده و از دیوان عدالت خواستار اعمال ماده 91 شده است.

در این دیدار، معاونان توسعه مدیریت و منابع، درمان و حقوقی و امورمجلس وزارت بهداشت و سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی و بازرسی‌کل امور بهداشت و درمان سازمان بازرسی کل کشور نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قوه قضاییه سازمان بازرسی کل کشور بهداشت و درمان وزارت بهداشت وزیر بهداشت داروخانه ها سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۱۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده موافقت نکرد

به گزارش خبرآنلاین،وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از بررسی سوابق دکتر رضا ملک زاده، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، با بازنشستگی وی موافقت نکرد.

وبدا در خبری نوشت: دانشگاههای علوم پزشکی طبق آیین نامه اعضای هیات علمی و با تایید وزارت بهداشت می توانند فعالیت اساتید ممتاز را تا سن ۸۰ سالگی بر اساس نیازهای اموزشی و پژوهشی تمدید کند.

لذا با اختیار حاصل از این ظرفیت قانونی، بازنشستگی دکتر رضا ملک زاده مورد موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار نگرفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888864

دیگر خبرها

  • توضیح وزارت بهداشت درباره خانم دکتر بخشی/ علت مرگ هنوز توسط پزشکی قانونی اعلام نشده است
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه بازرسی بهداشتی در نوروز در خراسان رضوی
  • درمان بیش از ۸۰ درصد بیماران به صورت سرپایی
  • وزارت بهداشت با بازنشستگی دکتر رضا ملک‌زاده موافقت نکرد
  • تشدید بازرسی از داروخانه‌ها در تعطیلات نوروزی
  • کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس کشور در ایام نوروز
  • کاهش ۶ درصدی ماموریتهای اورژانس کشور در ایلام نوروز
  • انجام ۱۸۲ هزار ماموریت توسط اورژانس در کشور
  • معرفی دو عطاری متخلف به مراجع قانونی در ارومیه