Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز علی اکبر سعیدی کیا :

همه جنبه های حمل و نقل و زنجیره تأمین - از جمله حمل بار،  صنعت حمل و نقل و صنعت خودرو -  در طی پنج سال گذشته به سرعت با مقیاسی که قبلاً هرگز مشاهده نشده در حال تغییر و تحول بوده و این امر در حالی رخ داده و ادامه دارد که همه گیری ویروس کرونا زنجیره تأمین جهانی را به شدت مختل کرد و پیامدهای این اختلال هنوز در سراسر جهان قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در سال 2014 ، زمانی که مدیر عامل جنرال موتورز مری بارا به عنوان اولین زنی که یک خودروساز بزرگ را هدایت می کند، اظهار داشت که انتظار دارد صنعت در پنج سال آینده بیش از 50 سال گذشته تغییر کند. اما او سرعت تحول در سایر عرصه های صنعت حمل و نقل را دست کم گرفت که اکنون فراتر از کسب و کار خودرو است و شامل حمل و نقل کالا، تدارکات، حمل و نقل، هواپیمایی، صنعت ریلی، تحویل کالا، داده های بزرگ، صنعت هوافضا، مانند SpaceX ، Virgin Galactic و  Blue Origin که عصر موشک های خصوصی را آغاز کرده اند.

جولیا هانتر ، معاون ارشد رئیس شرکت Virgin Galactic گفته است: «ما گونه ای از موجودات هستیم که در عصر فضا زندگی می کنیم، اما به طور روزمره، اکثر مردم با این موضوع ارتباط ندارند. البته به دست آوردن گروهی از افراد که علاقمند به دیدن جهان با چشم خود و تجربه آن هستند، چیزی است که نژاد بشر به آن نیاز دارد.»

هنگامی که در فضای حمل و نقل  و skyscape و seascape و مناطق مجازی جدیدی که  افراد در خودروها می توانند هنگام رانندگی خود با یکدیگر صحبت کنند را بررسی می کنید، یافتن شغلی که مورد چالش نباشد یا فناوری جدیدی که به صورت آنلاین در دسترس نباشد تقریباً غیرممکن است.

در عکس کامیون های انبار آمازون در جزیره استاتن در شهر نیویورک، نیویورک، ایالات متحده، 30 مارس 2020 مشاهده می شوند. REUTERS / Mike Segar 

دوچرخه ها عمدتا برقی شده اند. مشاهده اسکوترها، اگر چه حتی بحث برانگیز باشد، یک منظره معمول در شهرهای بزرگ و کوچک است. استارت آپ هایی مانند Uber و Lyft انحصار طولانی مدت تاکسی را هم اکنون تضعیف کرده اند – که البته این موضوع که آیا آنها جایگزین چیزی بهتر از آنها شده اند جای بحث دارد - و نهادهای نظارتی دولت در تلاشند که این روند را ادامه دهند.

زنجیره تامین با اختلال در ویروس کرونا مواجه است

بیماری همه گیر ویروس کرونا، سطح جدیدی از پیچیدگی و سایه جدیدی از غیرقابل پیش بینی بودن را به این تحولات سریع در حوزه حمل و نقل افزوده است. تجارت برای آمازون به لطف مشتریانی که نمی توانند خانه خود را ترک کنند، هرگز بهتر از این نبوده است، اما چالش ها سخت تر هستند.

آلیشیا بولر دیویس، معاون اصلی آمازون در زمینه تحقق خواست های مشتری جهانی، در این باره می گوید: «من زمان بیشتری را صرف پیش بینی محل بروز مسائل جدید می کنم و سعی می کنم تا جایی که ممکن است از آنها پیشی بگیرم تا اطمینان حاصل شود که ما از کارمندان و مشتریان خود پشتیبانی خواهیم کرد.»

کل صنعت جهانی خودرو، ابتدا در چین، سپس در اروپا و آمریکای شمالی، بیش از یک ماه زودتر از آغاز سال تعطیل شد. خودروسازان و فروشندگان به دنبال یافتن راه های جدید برای دستیابی به مشتریان و فروش وسایل نقلیه هستند. در این شرایط، به اصطلاح، تحویل بدون لمس و خرید آنلاین ، که قبلاً یک ایده حاشیه ای بود، تبدیل به یک جریان اصلی شد.

در عصر تولید به موقع، زنجیره تأمین جهانی استرس بی سابقه ای را تحمل کرد. کارخانه های چینی نمی توانند قطعات تجهیزاتی را برای کارخانه های ایالات متحده و اروپا تامین کنند. وسایل و مواد مصرفی پزشکی حیاتی به سرعت در ایالات متحده به اتمام رسید و منجر به تصمیم برای بازگرداندن تولیدات ارسال شده به خارج از کشور به خانه شد. صنعت هواپیما سازی که تحت سلطه دوگانه انحصاری بوئینگ-ایرباس قرار داشت، سقوط تقاضا را تجربه کرد زیرا شرکت های هواپیمایی پروازهای خود را قطع و سفارشات رامنحل کردند و برای جلوگیری از ورشکستگی خواستار کمک مالی از دولت شدند.

قبل از بحران اپیدمی، جابجایی مردم و کالاها در اطراف سیاره شلوغ  ما، هرگز آسان نبوده است. پس از بحران، کل سیستم نشان داد که شبکه فوق العاده شکننده، کاملاً وابسته، کاملاً چند ملیتی، اغلب به شدت بدهکار است و نیاز به نظارت تقریباً مداوم دارد.

ممکن است خودروها به لطف تلاش Alphabets Waymo و کروز وابسته به GM ، رانندگی خود ران را یاد بگیرند، اما حمل و نقل جهانی نشان داد که همه چیز با خلبان اتوماتیک کار نمی کند. بحران جاری سیستم را شوکه کرده است، اما همچنین فرصتی را برای ایجاد مقاومت بهتر در برابر فجایع فراهم کرده است و این امر باید نه تنها در محیط فیزیکی بلکه در زمینه های مالی و فناوری و در ابعاد مختلفی  باید اتفاق بیفتد.

این روند می تواند دشوارترین مرحله در اقتصاد پس از زمان احیای اقتصاد جهانی پس از جنگ جهانی دوم و برای غول های اقتصادی معروف، آنچه در پیش است می تواند دلهره آور باشد.

هانا کاین، مدیرعامل و متخصص زنجیره تأمین ، Alom Technologies ، در این زمینه می گوید: «من طرفدار کسب و کارهای مقیاس بزرگ نیستم.آنها از عدم توانایی سازگاری با واقعیت جدید رنج خواهند برد.»

اختلال و نوآوری در مقیاس گسترده

در میانه هرج و مرج غم انگیزی که رخ داده است پیروزی هایی نیز به دست آمد. اسپیس ایکس با موشکی که از خاک آمریکا پرتاب شد، ایالات متحده به پرواز فضایی بازگشت و فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاد و آنها را به خانه بازگرداند. مدیر عامل شرکت تسلا، الون ماسک، از هر خودروساز دیگری پیشی گرفت و به عنوان با ارزش ترین صنعت جهان شناخته شد و این امر اثبات آینده برای خودروهای برقی است.

حمل و نقل کامیونی، با صدها هزار صاحب کوچک بهره بردار در ایالات متحده، همچنان در یک رکود تقریباً دائمی در معرض نوسانات اقتصادی قرار دارد. در همین زمان، حمل و نقل بار - در جاده ها، در آسمان، در دریاهابا اصرار مصرف کنندگان به تحویل سریع کالاها در درب خانه هایشان، اهمیت بیشتری پیدا کرد. چندین استارت آپ و همچنین ویمو و تسلا پیشنهاد کردند که کامیون داران را به طور کلی از معادله خارج کنند و رانندگان رباتی را ایجاد کنند که می توانند از طریق بزرگراه ها قطارها و تریلر ها را هدایت کنند.

گفته می شود که ارزش صنعت خودرو حداقل 2 تریلیون دلار است و به گفته استاتیستا، تقریباً تا سال 2030 می تواند پنج برابر شود. در ایالات متحده، وزارت حمل و نقل محاسبه کرده که در سال 2018 ، حمل و نقل 9 درصد به تولید ناخالص داخلی کل بیش از 20 تریلیون دلار کمک کرده است. مدیرعامل کروز ، دان امان تخمین می زند خدمات مستقل خودرو سواری بتواند بازاری 8 تریلیون دلاری را پوشش دهد. با افزایش  بحران همه گیر خرید آنلاین ، آمازون انتظار دارد در سال 2020 تجهیز فیزیکی خود را ۵۰ درصد افزایش دهد. مورگان استنلی صنعت فضایی نوپا را یک تریلیون دلار براوردکرده است.

این امری نادر است که این همه پول به طور معمول در بسیاری از صنایع مختلف به طور هم زمان در معرض اخلال در آینده قرار بگیرند. برخی از ناظران ممکن است تحول در حال انجام را بی سابقه توصیف کنند. از این گذشته ، در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 ، اتومبیل ها به طور عمده اسب ها را از جاده ها خارج می کردند، نوعی تحرک و حمل و نقل که برای هزاره ها پابرجا بود. صد سال بعد ، کل فناوری پیشرفته حمل و نقل قرن بیستم در حال بازنگری، تجزیه، اختراع و ارزیابی مجدد است.

اشتیاق کارآفرینی برای نوآوری بسیار زیاد است البته ، تغییرات مالی در مقیاس سال 2020 به شدت گرانتر از آن است که در سال 1900 بود. در نهایت، تأمین بودجه برای همه آنچه که قبلا اتفاق افتاده است برای شرکت های خصوصی غیرممکن و موضوعی که بر سر همه این موارد سایه افکنده، گرمایش زمین است.

شهروندان باید به عنوان ذینفعان این امر حیاتی با آن درگیر شوند و نحوه برخورد آنها با آینده ای نامشخص می تواند مهمترین اختلال در بین همه موارد باشد.(1)

 

1- مرجع: https://www.businessinsider.com

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تجارت حمل و نقل حمل و نقل عمومی لجستیک زنجیره تامین کالا زنجیره تأمین ایالات متحده حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۲۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شود

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان مرکزی تجهیز چاه‌ها به نصب کنتورهای هوشمند را یکی از اقدامات لازم برای جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌ها دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان، حسین اسدی اظهار کرد: در این راستا چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شوند.

وی افزود: امسال با وضعیت کم آبی که در کشور و استان داریم همکاران ما در شرکت‌های آب و فاضلاب در نوک پیکان این بحران هستند که ضمن خدا قوت به همه این عزیزان، اعلام می‌کنیم با تمام توان در کنار آنها خواهیم بود تا تابستان امسال را بدون مشکل از نظر تأمین آب سپری کنیم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان مرکزی با اشاره به طرح‌های این شرکت، خاطرنشان کرد: طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب می‌تواند نقش بسزایی در جلوگیری از افت بیشتر سطح آب زیرزمینی ایفا می‌کند.

اسدی تجهیز چاه‌ها به نصب کنتورهای هوشمند را یکی از اقدامات لازم برای جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌ها دانست و اضافه کرد: در این راستا چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شوند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های بلند مدت و میان مدت در راستای تأمین آب، تصریح کرد: با اجرای به موقع طرح‌های آب‌رسانی، مدیریت مصرف صحیح آب در بخش‌های مختلف از جمله صنعت و کشاورزی و هماهنگی دوسویه شرکت‌های آبفا و آب منطقه می‌توانیم گام‌های مؤثری در راستای تأمین آب شرب پایدار در استان برداریم.

کد خبر 745470

دیگر خبرها

  • چاه‌های کشاورزی، شرب و صنعت باید مجهز به کنتور هوشمند شود
  • تحول درمعاملات برقی بورس/حسابهای وکالتی خریدبرق فعال می‌شوند
  • نظارت هوشمند بر زنجیره تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳
  • تاکید رییس سازمان بازرسی بر شفافیت زنجیره تولید، مصرف و فروش نفت
  • زنجیره های تولید دامی در مازندران ایجاد می شود
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • ‌تدوین برنامه تحول شهرک‌های صنعتی فارس در ۱۱۰ شاخص با رویکرد تحقق شعار سال 
  • هربار بیمارستان، ما را مؤاخذه می‌کند آرزوی مرگ می‌کنیم/ ضرورت حمایت از زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی
  • کمر تأمین‌کنندگان تجهیزات پزشکی شکست/ رئیس جمهور درد زنجیره تأمین دارو را درمان کند