Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@21:36:41 GMT

صادرات قزوین ۳۳ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۲۵۵۶

صادرات قزوین ۳۳ درصد کاهش یافت

گروه استان‌ها- مدیرکل گمرک استان قزوین گفت: ارزش صادرات صورت‌گرفته از گمرک استان قزوین در ۹ ماهه نخست امسال ۲۱۷ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد کاهش داشته است. - اخبار استانها -

رضا نیک‌روشت در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، درباره وضعیت صادرات استان در سال جاری اظهار داشت: ارزش صادرات صورت‌گرفته از گمرک استان قزوین در 9 ماهه نخست امسال 217 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد کاهش داشته است که البته واقعی شدن نحوه محاسبه صادرات هم در این حوزه اثرگذار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین در 9 ماهه نخست سال 444 هزار تن کالا و محصولات مختلف از مبدأ گمرک استان به خارج از کشور صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد هم از نظر وزنی کاهش یافته است.

نیک‌روشت تعداد اظهارنامه‌های صادراتی ارائه ‌شده توسط صادرکنندگان را 12 هزار و 251 فقره عنوان کرد و گفت: در این حوزه هم نسبت به مدت مشابه سال 1398 تعداد اظهارنامه‌های ما 11 درصد کاهش را نشان می‌دهد که البته وضعیت ما در این حوزه از ابتدای سال که به خاطر کرونا مرزها بسته شده بود، به مرور بهتر شده است.

عراق مقصد نخست صادرات استان

مدیرکل گمرک استان با بیان این که عراق با اختصاص 51 درصد صادرات استان به خود همچنان مقصد صادراتی نخست ما است گفت: همچنین افغانستان با و ترکیه با در مجموع 26 درصد و پاکستان و سوریه با در مجموع 6 درصد 4 مقصد صادراتی بعدی استان قزوین هستند در حالی که کل مقاصد صادراتی استان قزوین شامل 58 کشور مختلف است.

نیک‌روشت مواد شست‌و‌شو و پاک‌کننده را عمده کالاهای صادراتی استان قزوین دانست و ادامه داد: همچنین میله آهنی، روغن‌های نفتی، بطری شیشه‌ای و مفتول مسی دیگر کالاهای عمده صادراتی از مبدأ گمرک قزوین به حساب می‌آیند که بیشتر به عنوان محصولات و مواد اولیه کارخانجات و صنایع مورد مصرف هستند.

صادرات قزوین زیر منگنه دولت و کرونا / دولت شرایط صادرات را آسان کندتسهیل صادرات به کشورهای همسایه و آفریقایی از راهکارهای مهم جهش تولید در استان قزوین استکاهش صادرات استان قزوین به دلیل بسته بودن مرزها است

وی یادآور شد: بررسی وضعیت صادرات ما نشان می‌دهد که باید سهم صادرات محصولات نهایی و پیشرفته در صادرات استان قزوین افزایش یابد و این کار نیازمند تغییر رویکرد احداث صنایع در استان قزوین از صنایع مادر به سمت صنایع تولیدکننده محصولات دانش‌بنیان و های‌تک است که علاوه بر مصرف انرژی کم ارزش افزوده‌ای بالاتری برای استان قزوین ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بانک صادرات استانداری قزوین بانک صادرات استانداری قزوین نسبت به مدت مشابه سال صادرات استان استان قزوین گمرک استان درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۲۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین عطایی اظهار کرد: سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی، باغی و خشکبار از استان قزوین صادر می شود.

وی افزود: با توجه به پتانسیل خوب و مستعد بخش کشاورزی این استان سالانه این میزان صادرات انجام می شود و نگاه ما جایگزینی صادرات به جای واردات است.

وی اظهار داشت: سیفی‌جات گلخانه ای برای صادرات در اولویت است و در زمینه تولید مرغ نیز ظرفیت بالایی داریم اما باید یک بازار ثابت داشته باشیم تا صادرات محقق شود.

عطایی بیان داشت: چون تولید ثابت نداریم نمی توان روی صادرات پایدار حساب کرد اما قادریم تخم مرغ را صادر کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در هشتمین جلسه شورای هماهنگی روابط خارجی استان قزوین گفت: با راه اندازی صندوق حمایت توانسته مشکل صادرات کشمش را حل کند و آمادگی داریم ارتباط تعدادی از تولیدکنندگان نهال، کشمش و خشکبار و میوه را با طرف های بلاروس مهیا کنیم.

عطایی اضافه کرد: در بخش کشاورزی افراد توانمندی داریم که در صورت معرفی آنها می توان برای توسعه صادرات هم اقدام کرد.

کد خبر 6081177

دیگر خبرها

  • رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات
  • صادرات ۷.۶ میلیارد دلاری زنجیره فولاد در سال ۱۴۰۲
  • تناژ بارگیری صادراتی راه آهن شمال غرب ۲۲۰ درصد افزایش یافت
  • مرکبات مازندران در سبد صادراتی ۱۶ کشور جهان
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه‌آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • بررسی مشکلات پایانه صادرات کاشی و سرامیک میبد
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید