Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: متاسفانه برخی بوم گردی ها ارزش های اسلامی را رعایت نمی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت الله محمد رضا ناصری پیش از ظهر امروز در دیدار علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با وی با اشاره به اینکه یزد به دارالعباده، دارالعلم و حسینیه ایران معروف است، گفت: مسافرینی که به یزد وارد می شوند ملاحظات این شرایط یزد را دارند و بخش گردشگری باید بیش از مجموعه های دیگر مراعات جنبه های اخلاقی، مذهبی، دینی و محیط را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه گردشگران خارجی این مسائل را بیشتر مراعات می کنند تا گردشگران داخلی، اضافه کرد: متاسفانه بوم گردی ها نسبت به رعایت برخی از جنبه ها کوتاهی می کنند و گردشگران داخلی در این خصوص توجهی ندارند.

وی با بیان اینکه راهنمایان گردشگری اطلاعات کافی از برخی اماکن را ندارند، افزود: این راهنمایان اسمی از اماکن شنیده اند اما اطلاعات کافی از آن را ندارند.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: نیاز است که کارکنان هتل ها از شئون اسلامی برخوردار، دارای اخلاق و رفتار مناسب و حجاب و عفاف اسلامی باشند.

ناصری یزدی بازاریابی را اصلی ترین مشکل در مسئله صنایع دستی و عدم رونق آن دانست و اضافه کرد: افراد بسیاری هستند که در بحث صنایع دستی ورود می کنند اما چون بازار مناسبی برای فروش اجناس خود ندارند از ادامه راه دلسرد می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: وزارت میراث فرهنگی می تواند با راه اندازی مجموعه ای در استان ها به گونه ای عمل کند که بحث بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی حل شود که البته در این خصوص باید به سود یا ضرر فعالان در این بخش نیز دقت کرد تا آنها متضرر نشوند

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ برگزار شد
  • ضرورت رعایت حریم محیط زیست در فصل طبیعت‌گردی توسط تورهای گردشگری
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهربازی خراسان شمالی