Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ چنگیز اصلانی در گفتگویی با بیان اینکه بازنشستگان تامین اجتماعی خواهان اجرای متناسب‌سازی عادلانه مطابق با سبد معیشت هستند، از تجمع آتی این گروه از مستمری‌بگیران در روزهای آینده خبر داد و افزود: در این شرایط بد اقتصادی آسیب‌پذیرترین قشر جامعه بازنشستگان هستند چراکه شیب افزایش قیمت‌ها بسیار بیشتر از شیب افزایش حقوق بازنشستگان است و سفره مستمری بگیران تامین اجتماعی روز به روز کوچک‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرایی خانه کارگر همدان خاطرنشان کرد: تمامی بازنشستگان تامین اجتماعی خواهان اجرای متناسب‌سازی عادلانه مطابق با سبد معیشت خانوار برابر با حقوق حداقل‌بگیران و میانه‌بگیران بازنشستگان کشوری هستند و تبعیض در ضوابط متناسب‌سازی و همسان‌سازی در میان بازنشستگان کشوری و تأمین اجتماعی را نمی‌پذیرند.

وی اظهار داشت: دولت به صندوق‌های بازنشستگی و به‌ویژه به صندوق سازمان تأمین اجتماعی میلیاردها تومان بدهکار است. دولت می‌تواند و باید بدهی خود را به صندوق‌های بازنشستگی به‌ویژه به صندوق سازمان تأمین اجتماعی بپردازد تا منابع لازم برای تأمین هزینه بهداشت و درمان تمام بیمه‌شدگان و همچنین پرداخت مستمری‌ها تأمین شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان در ادامه گفت: بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در چند سال اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که تمامی تبعیضات و مشکلات از جانب سازمان تأمین اجتماعی بر ما وارد شده، به دلیل این است که دولت مبلغ هنگفتی را که طی سنوات گذشته به صندوق تأمین اجتماعی بدهکار است، پرداخت نمی‌کند.

اصلانی یادآور  شد: دولت باید بدهی گسترده خود به سازمان تامین اجتماعی را طبق برنامه ششم توسعه پرداخت کند که متاسفانه به این تعهد خود عمل نکرده است.

وی تاکید کرد: ما خواهان اجرای کامل همسان‌سازی از طرف سازمان تأمین اجتماعی مطابق بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و همچنین همسان‌سازی بازنشستگانی که در سال ۹۹ بازنشسته شده‌اند، هستیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد طبق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را متناسب با هزینه زندگی افزایش دهد زیرا افزایش ۲۶درصدی مستمری‌ها تناسبی با تورم ۴۰ درصدی ندارد.

وی در ادامه گفت: بیش از همه، کارگران بازنشسته تامین اجتماعی از تورم افسارگسیخته و قانون‌شکنی‌ها آسیب دیده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان اظهار داشت: هدف ما رساندن صدای حق طلبی‌مان برای برآورده کردن خواسته‌هایی است که برای دست‌اندرکاران دولت و مسئولان صندوق بازنشستگی کار بسیار ساده‌ای است. 

وی تصریح کرد: ما عمر و جوانی‌مان را برای خدمت به این کشور گذاشته‌ایم و آنچه خواهان آن هستیم زیاده‌طلبی یا ناشی از عدم احساس مسئولیت در برابر مشکلات نیست از این رو تعدادی از بازنشستگان تامین اجتماعی این استان قصد دارند در اعتراض به حقوق ناچیز و درخواست رفع تبعیضات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مقابل این اداره تجمع کنند.

اصلانی گفت: بازنشستگان در این تجمع اعتراضی، علاوه بر درخواست دوباره اجرای کامل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با سایر صندوق‌های بازنشستگی، اعتراض خود را به مسئولان وزارت رفاه و سازمان تأمین اجتماعی نسبت به شرایط معیشتی و همچنین حقوق نیز اعلام خواهند کرد.

48

کد خبر 1479124

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان همدان دبیر اجرایی خانه کارگر سازمان تأمین اجتماعی تامین اجتماعی متناسب سازی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جراحی علمداری بااشاره به اینکه سال گذشته ۳۹۴ هزار و ۶۴۸ بیمه شده تحت پوشش این سازمان از خدمات آزمایشگاهی مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی استفاده کردند، گفت: سهم سازمان برای پوشش هزینه‌های این آزمایش‌ها بیش از ۳۵۶ میلیارد ریال بود.

وی افزود: این آمار نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد از لحاظ میزان مراجعه و بیش از ۷۲ درصد از لحاظ میزان هزینه رشد داشته است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان ادامه داد: سال گذشته در مراکز ملکی تأمین اجتماعی استان زنجان بیش از ۱۱۲ هزار بار برای خدمات آزمایشگاهی مراجعه شده که نسبت به سال ماقبال آن هشت درصد رشد داشته است.

جراحی علمداری با تأکید بر اهمیت دقت در نتایج آزمایش‌ها در روند بهبود بیماران، گفت: در مراکز درمانی تأمین اجتماعی نیز مثل آزمایشگاه‌های مراکز طرف قرارداد روند خدمت و دقت در خدمات به طور مستمر رصد می‌شود تا از هرگونه انحراف و خطا در خدمات تشخیصی آزمایشگاه‌ها جلوگیری به عمل آید.

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از۲هزار کردستانی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • زمان و شرط اجرای «همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»
  • افزایش ۶ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان با اعمال همسان‌سازی | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان از این ماه
  • دولت باید امسال 40 درصد از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را اجرا کند
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می‌یابد
  • وام بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا می‌کند