Web Analytics Made Easy - Statcounter

دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن گفت: دوقطبی شدن کشتی به این رشته آسیب می‌زند و باید برای رسیدن به موفقیت اختلافات را کنار گذاشت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید مراد محمدی که میهمان برنامه این هفته (4 بهمن) دایره طلایی بود، در مورد آغاز فعالیت خود در کشتی اظهار داشت: در مازندران همه در بچگی تمرین کشتی می‌کنند، اما من کاملاً  اتفاقی سمت کشتی آمدم و هیچ شناختی از قدیمی‌ترها نداشتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدرم کشتی را دوست داشت و من به‌خاطر علاقه پدرم به کشتی آمدم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی اسماعیل دنگسرکی و رحیم تبریزی را مهم‌ترین مربیانش در دوره قهرمانی دانست و درخصوص اینکه تنها مدال‌آور کشتی ایران در مسابقات جهانی 2005 بوداپست و المپیک پکن بود، خاطرنشان کرد: وقتی کل تیم می‌بازند، کشتی گرفتن خیلی سخت می‌شود؛ چون فشار و استرس زیادی روی کشتی‌گیر خواهد بود. شاید اگر کشتی جزو رشته‌های اول در المپیک بود که مسابقه می‌داد، کار راحت‌تر بود. با این حال کشتی در المپیک جزو آخرین رشته‌هاست. تا آن زمان، قهرمانان خوبی از کشورمان در المپیک 2008 شکست خوردند و بعد نوبت به کشتی رسید.

سرمربی پیشین تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران در ادامه افزود: در همان مسابقات در تیم ملی کشتی ایران، نفرات زیادی داشتیم که قبل و بعد از المپیک، قهرمان جهان و المپیک شدند. جو مسابقات سنگین بود و نتوانستیم موفق عمل کنیم، اما تیمی که به بوداپست رفت، یک تیم جوان و دگرگون شده بود که پیش‌بینی می‌شد این تیم جوان، نتیجه مطلوبی نگیرد. در المپیک 2008 اما اصلاً اینگونه پیش‌بینی نمی‌شد و همه فکر می‌کردند در المپیک نتیجه می‌گیریم که این اتفاق نیفتاد.

محمدی: مطالبه من و دبیر در لرستان شخصی نیست

محمدی در مورد تجربه شیوه جدید تجربه شده در تیم ملی کشتی آزاد در سال 2005 و اینکه تیم با 4 مربی و بدون سرمربی اداره شد، گفت: در آن برهه زمانی و در بوداپست با اینکه کادر فنی شورایی بود، اما خوب اداره شد و هر 4 نفر با هم مشورت می‌کردند. برنامه‌های تمرینی بدنسازی تیم همه شورایی انجام می‌شد و مشکلی بین مربیان وجود نداشت. هر 4 نفر توانستند به تیم ملی کمک کنند. فقط مسئله این بود که تیم جوانی به بوداپست رفت و شاید اگر یک روانشناس کنار تیم بود، بیشتر می‌توانست کمک کند.

وی درخصوص حضور عسکری محمدیان در هیئت کشتی مازندران بیان کرد: جای خوشحالی است که محمدیان رئیس هیئت شد. شخصاً فکر می‌کردم او خیلی می‌تواند کمک کند، اما مشکلی از نظر من وجود دارد و آن هم این است که محمدیان بیشتر راغب بود با همدوره‌های خودش کار کند. این موضوع از نظر من اشتباه است و محمدیان می‌تواند بهتر از این باشد. مازندران پتانسیل دارد و ما مربیان خوبی داریم که بار فنی بالایی دارند.

نفر سوم مسابقات جهانی 2005 بوداپست با بیان اینکه هر وقت مربیان مازندرانی به کار گرفته می‌شوند، به کشتی کمک می‌کنند، تصریح کرد: مازندران در این سال‌ها حرف اول را در همه رده‌ها زده و در عین حال می‌توانیم بهتر از این باشیم؛ اگر امکانات فراهم باشد و بودجه کافی در اختیار قرار بگیرد. بحث امکانات و بودجه خیلی مهم است و ما سال‌هاست نتوانسته‌ایم تیم خوبی روانه لیگ برتر کنیم. می‌توان زیر نظر انستیتوی کشتی، در مازندران کلاس مربیگری برگزار کرد و ما نیازمند برنامه‌ریزی خوب و مدون هستیم.

نقره داغ کشتی‌گیران و مربیان استقلالی از سوی باشگاه

محمدی با اشاره به برگزاری رقابت‌های لیگ برتر عنوان کرد: تشکر ویژه‌ای از فدراسیون کشتی بابت برگزاری مسابقات لیگ دارم؛ چون پس از شیوع کرونا، کشتی‌گیران پشت درهای بسته تمرین می‌کردند و دیگر از این وضعیت خسته شده بودند. ضمن اینکه لیگ، تنها منبع درآمد کشتی‌گیران است. البته ای کاش مسابقات لیگ به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شد که تیم کامل به جام جهانی هم اعزام می‌شد. می‌توانستند فینال لیگ را عقب بیندازند، اما نمی‌دانم چه سیاستی پشت قضیه بود که این اتفاق رخ نداد. برگزاری لیگ کار خوبی بود؛ هرچند آمادگی کشتی‌گیران هم چندان مطلوب نبود.

وی افزود: کاش اتفاقات فینال رخ نمی‌داد. همه ما می‌دانیم که می‌شد این مشکلات را در داخل خانواده کشتی حل کرد، اگر بزرگترها وارد ماجرا شده و حواشی به تلویزیون و فضای مجازی کشیده نمی‌شد. متأسفانه از سوی هر دو طرف بی‌حرمتی زیاد شد. می‌شد مدیرعامل استقلال را به فدراسیون دعوت کرد تا خیلی بهتر و راحت‌تر به موضوع بپردازند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دارنده مدال طلای مسابقات جهانی 2006 گوانگجو در مورد وضعیت وزن 65 کیلوگرم تیم ملی اظهار داشت: ما چندین گزینه در این وزن داریم که پتانسیل بالا و شرایط سنی خوبی دارند. بهنام احسانپور باتجربه‌تر از بقیه است، اما در این وزن امیرحسین مقصودی و امیرمحمد یزدانی را داریم. یکی دو سال در رده سنی نوجوانان کنار آنها بودم و بچه‌هایی توانا و پُرانرژی هستند، مرتضی قیاسی هم همینطور. به نظر من این‌ها باید میدان بین‌المللی بیشتری ببینند. کسب سهمیه در آسیا در این وزن خیلی سخت است، اما به عقیده من در نهایت می‌توانیم سهمیه وزن 65 کیلوگرم را بگیریم و در المپیک هم حضور خوبی داشته باشیم.

محمدی با اشاره به اختلافاتی که در جامعه کشتی وجود دارد، گفت: همه ما جزو جامعه کشتی هستیم. اولین موضوعی که خودم در این چند وقت کاملاً احساس کردم، دوقطبی شدن کشتی ایران است. من از همه بزرگان کشتی خواهش می‌کنم که بیایند و به کشتی کمک کنند تا نتیجه بگیریم. همه مردم هم این دو قطب اصلی را می‌شناسند. امیدوارم آنهایی که در کشتی حرف‌شان فصل الخطاب است، وسط بیایند و با کمک هم در المپیک نتیجه خوبی بگیریم.
انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشتی کشتی کشتی گیران تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی مجبور به جراحی شد/کامران بدشانسی آورد/ ۳ مدال می‌گیریم

مراد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط کشتی آزاد در سالی که گذشت گفت: مهم‌ترین مسابقاتی که کشتی آزاد در سال گذشته پشت سر گذاشت، مسابقات جهانی بود که تیم ملی کشتی آزاد در آن مسابقات عملکرد قابل قبولی نداشت. در حالی که همه انتظار داشتیم تیم ملی کشتی آزاد نتایج قابل قبولی بگیرد. بعد از مسابقات جهانی تغییر و تحولاتی در رأس کادر فنی به وجود آمد که به اعتقاد من در آن مقطع زمانی وقت این تغییر و تحولات نبود اما به هر حال فدراسیون تصمیم گیرنده بود و هدایت تیم به محسن کاوه سپرده شد.

وی گفت: از زمانی که کاوه هدایت تیم ملی را برعهده گرفت اوضاع آرام شده و توانسته جو را مدیریت کند. هر کشتی‌گیر در مسیر خودش کار می‌کند. در چند وزن کشتی‌گیران سهمیه المپیک را کسب کردند و در اوزان باقی مانده کشتی‌گیران تلاش می‌کنند به سهمیه برسند. به نظرم کسب سهمیه در مسابقات آسیایی به مراتب راحت‌تر از مسابقات گزینشی المپیک است و همه کشتی‌گیران باید تلاش کنند تا در مسابقات آسیایی کار را تمام کنند.

کارشناس کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند کشتی آزاد با ترکیب کامل بتواند راهی المپیک شود، عنوان کرد: خدا را شکر الان شرایط تیم خوب است و به نظرم اگر این روند ادامه داشته باشد در المپیک می‌توانیم نتیجه خوبی کسب کنیم. در پاسخ به این سوال که آیا می‌تواند با ترکیب کامل به المپیک راه پیدا کند یا خیر در جواب تنها می‌توانم بگویم امیدوارم این اتفاق رخ دهد. کار خیلی سخت است. در وزن ۷۴ کیلوگرم چند کشتی‌گیر روس در آسیا کشتی می‌گیرند و شرایط سخت شده است.

محمدی بااشاره به اینکه بدترین اتفاق در کشتی آزاد مصدومیت حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور بود و در مورد آن عنوان کرد: متأسفانه مصدومیت حسن یزدانی به جایی رسید که او باید تحت عمل جراحی قرار می‌گرفت. تا برگزاری المپیک ۸ تا ۹ ماه زمان باقی مانده بود و اگر او عمل جراحی‌اش را به تعویق می‌انداخت ممکن بود فشار زیادی متحمل می‌شد و کتف‌اش دچار بیرون زدگی می‌شد و آن وقت به طور کامل المپیک را از دست می‌داد. بنابراین نیاز بود که هر چه سریع‌تر تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

وی گفت: خدا را شکر بعد از جراحی روندش رو به رشد است و تمرینات را کم کم شروع کرده اما تا زمانی که روی تشک نرود و کار کشتی را به صورت حرفه‌ای شروع نکند همه حرف‌ها در حد گمانه‌زنی است. خوشبختانه شرایط درمانی‌اش خوب پیش رفته و خودش هم باانگیزه کار می‌کند، مطمئناً با این انگیزه صد در صد به المپیک می‌رسد و شرایط ایده‌آلی پیدا می‌کند.

کارشناس کشتی آزاد بااشاره به وضعیت کامران قاسم‌پور گفت: متأسفانه آسیب‌دیدگی کامران پشت سر هم شده و بعضی وقت‌ها خودم هم از این بدشانسی تعجب می‌کنم. گاهی وقت‌ها وقتی یک بدشانسی پیش می‌آید این روند مدام تکرار می‌شود. کامران باید به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود، البته من هنوز نمی‌دانم تصمیم کادر فنی در مورد او چه خواهد بود و به کدام مسابقات اعزام می‌شود. تصمیم‌گیرنده نهایی کادر فنی است، کامران جز سرمایه‌های کشتی آزاد است و باید حفظ شود، البته آذرپیرا هم یکی از جوانان مستعد کشتی آزاد است که کشتی‌هایی خوبی می‌گیرد. امیدوارم هر تصمیمی گرفته می‌شود به نفع کشتی آزاد ایران باشد.

محمدی در پاسخ به این سوال که شانس کشتی آزاد را برای کسب مدال در المپیک پاریس را چطور ارزیابی می‌کند، عنوان کرد: من فکر می‌کنم کشتی آزاد در المپیک می‌تواند موفق شود؛ البته قطعاً انتظارات ما مثل مسابقات جهانی نیست و مردم هم شرایط را به خوبی می‌دانند، اما ما در چند وزن شانس مدال داریم و حتی توانایی کسب مدال خوش رنگ طلا را هم داریم. به نظرم این المپیک می‌تواند بهترین المپیک باشد و کشتی‌گیران نتایج خوبی بگیرند. البته کشتی‌گیران باید از نظر روحی و روانی شرایط خوبی داشته باشند. ما توانایی کسب حداقل سه مدال را در المپیک پاریس را داریم.

کد خبر 6057076 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • کشتی گیر 57 کیلوی ایران سخت ترین مسیر را برای المپیکی شدن دارد
  • چاره نداشتم باید سرمربی تیم ملی می‌شدم!
  • معمای ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد برای المپیک ۲۰۲۴ و هندوانه دربسته‌ پادشاه
  • دعوت از ۱۰ کشتی‌گیر مازندرانی به اردوی تیمِ غلامرضا محمدی
  • مصدومیت محمدرضا گرایی در آستانه مسابقات آسیایی!
  • نور، میزبان اردوی تیم کشتی آزاد جوانان
  • حسن یزدانی - کامران قاسم پور؛ جنگ تمام عیار برای یک سهمیه المپیک!
  • جنجال همت مسلمی؛ حرف‌های تکان‌دهنده مربی حسن یزدانی: حسن به شما باخت نه تیلور!
  • جنجال در وزن حسن یزدانی
  • حسن یزدانی مجبور به جراحی شد/کامران بدشانسی آورد/ ۳ مدال می‌گیریم