Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@08:55:21 GMT

زخمی شدن یک محیط بان کیاشهری توسط ۳ شکارچی غیرمجاز

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۴۳۷۳

زخمی شدن یک محیط بان کیاشهری توسط ۳ شکارچی غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری مهر، ساسان اکبری پور در این باره گفت: سه شکارچی غیرمجاز، یعقوب رخش بهار محیط بان پارک ملی بوجاق کیاشهر را هنگام گشت زنی در این پارک، از پشت سر با چوب دستی از ناحیه سر زخمی کردند.

ساسان اکبری پور افزود: محیط بان زخمی به بیمارستان منتقل شد.

وی با اشاره به گشت محیط بانان در پارک ملی بوجاق کیاشهر برای حفاظت از پرندگان مهاجر و جلوگیری از ورود شکارچیان غیر مجاز به این منطقه، گفت: سه شکارچی غیرمجاز شناسایی شده و حکم قضائی دستگیری آنها صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان در ادامه با اشاره به سرشماری بیش از ۶۵ هزار قطعه پرنده مهاجر در پارک ملی بوجاق، اضافه کرد: امسال با اقدامات پیشگیرانه و مراقبت‌های شدید برای جلوگیری از شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر در این پارک، تعداد پرندگان مهاجر در مقایسه با پارسال سه برابر افزایش یافته است.

کد خبر 5128956

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط بان محيط زیست گیلان ویروس کرونا بارش برف آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیراز کرمانشاه گرگان بوشهر شیوع کرونا شهرکرد مشهد قوه قضاییه سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رودخانه سفیدرود، زیستگاه اصلی زادآوری ماهیان خزری

احسان باقری پور، رئیس اداره پارک ملی خشکی و دریایی بوجاق بندر کیاشهر گفت: با توجه به سیاست‌های اداره کل حفاطت محیط زیست گیلان و اداره کل شیلات استان برای حفظ و بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی همه ساله صید ماهیان مولد و بالغ از اسفند ماه شروع و تا فروردین ماه توسط ۲ پیمانکار معتمد شیلات و با نظارت اداره پارک ملی بوجاق ادامه می‌یابد.

به گفته او، امسال بالغ بر ۳۰ هزار قطعه ماهی سفید در رودخانه سفیدرود صید شده است که این ماهیان مولد به مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر استان ارسال می‌شوند. 

رئیس اداره پارک ملی بوجاق تصریح کرد: رودخانه سفیدرود که نقش بسیار مهمی در زاد و ولد ماهیان دریای خزر از جمله ماهیان استخوانی دارد، تحت کنترل و نظارت مأموران یگان این اداره است.

باقری پور اظهار امیدواری کرد: مهاجرت چشمگیر ماهیان جهت تخم ریزی در این رودخانه همچنان ادامه یابد.

او همچنین از آمادگی مأموران اداره پارک ملی بوجاق برای همکاری با نهاد‌های ذیربط و احیای رودخانه سفیدرود و فراهم شدن زیستگاه تکثیر طبیعی برای ماهیان استخوانی و طبیعی خبر داد.

رودخانه سفیدرود به عنوان یکی از زیستگاه‌های با اهمیت حیات وحش در بخشی از مسیر طولانی خود از حوزه شهرستان آستانه اشرفیه عبور می‌کند و در دل پارک ملی بوجاق کیاشهر به دریای کاسپین می‌رسد.

این رودخانه زیستگاه با ارزش گونه‌هایی همچون انواع ماهیان استخوانی و خاویاری در فصل زادآوری است.

شهرستان آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بهره برداری از پاسگاه محیط بانی صیدوا در مهدیشهر
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • دستگیری ۲ شکارچی در پارک ملی/ ۲۷ فشنگ چهار پاره کشف شد
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان در سال گذشته
  • دستگیری بیش از ۷۰۰ شکارچی و صیاد متخلف در خوزستان
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در استان خوزستان
  • بازگشت فلامینگو ها پس از چند سال به تالاب گاو خونی
  • رودخانه سفیدرود، زیستگاه اصلی زادآوری ماهیان خزری