Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-03-29@07:58:05 GMT

فرش قرمز داعش به افتخار بایدن (+عکس)

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۴۳۹۹

فرش قرمز داعش به افتخار بایدن (+عکس)

گروه تروریستی - تكفیری داعش در اطلاعیه‌ای كه از كانال‌های تلگرامی و صفحه اینستاگرامی پایگاه اطلاع‌رسانی «اعماق» منتشر شد، از شیعیان به عنوان هدف اصلی این حملات یاد كرده است.

این حمله با همكاری و هماهنگی دو عامل انتحاری صورت گرفته،‌ بدین نحو كه نفر اول به بهانه وخامت حالش، افرادی را دور خود جمع و سپس اقدام به فعال كردن كمربند انفجاری كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفر دوم نیز پس از هجوم و تجمع افراد برای كمك‌رسانی به مجروحان حادثه، خود را به آنها نزدیك و كمربند انتحاری خود را منفجر كرد. هر دو تروریست انتحاری از اتباع عربستان سعودی بوده‌اند.

ابهام در عملكرد دولت كاظمی

نخست‌وزیر عراق روز جمعه و در جلسه فوق‌العاده امنیت ملی عراق، به اقدامات اتخاذ شده برای جلوگیری از حملات احتمالی در این كشور پرداخت.

مصطفی الكاظمی در جلسه یادشده، در ارتباط با انفجارهای بغداد گفت: «امنیت تنها یك كلمه نیست كه در رسانه‌ها آن را بر زبان بیاوریم، بلكه یك مسؤولیت است. آنچه روز گذشته رخ داد، یك شكاف [در نظام امنیتی] بود و ما اجازه تكرار آن را نخواهیم داد. داعش روزانه تلاش دارد كه خود را به بغداد برساند؛ [اما] این اقدامات در عملیات‌های پیش‌دستانه خثنی می‌شود. من خود شخصا بر دستگاه‌های اطلاعاتی نظارت خواهم كرد. ما برای اقدام [در این‌خصوص] و به منظور اتخاذ تدابیری فوری، شرایط جدیدی ایجاد خواهیم كرد.

همچنین مصطفی الكاظمی، پس از وقوع انفجار‌های یادشده در بغداد، برخی مقامات امنیتی این كشور را بركنار كرد. نخست‌وزیر عراق در حكمی سرلشكر «عامر صدام»، معاون وزیر كشور در امور اطلاعاتی را بركنار و به جای او سرلشكر «احمد ابو رغیف» را منصوب كرد.

او همچنین در حكمی دیگر، «عبدالكریم عبدالفاضل»، مدیركل اطلاعات و مبارزه با تروریسم وزارت كشور را بركنار و جانشین رئیس دستگاه امنیت ملی را مأمور رسیدگی به اداره «خلیه الصقور» (نیروهای ویژه ضد تروریسم) كرد و این اداره زیرنظر فرماندهی كل نیروهای مسلح كه خود الکاظمی عهده‌دار مسؤولیت آن است، قرار گرفت.

نخست‌وزیر عراق همچنین فرمانده پلیس فدرال را از سمت خود بركنار و «رائد شاكر جودت» را به این سمت منصوب كرد.

مصطفی الكاظمی كه خود پیشتر رئیس اطلاعات عراق بوده، همچنین «باسم مجید»، فرمانده بخش اطلاعات و امنیت عملیات بغداد را از سمت خود بركنار كرده است.

بسیاری از تحلیلگران بین‌المللی معتقدند که عزل‌ونصب‌های صورت گرفته در نهادهای امنیتی توسط الکاظمی هدفی بوده است که نخست‌وزیر عراق به بهانه عملیات انتحاری اخیر برای اشراف کامل و تسلط بیشترش به نهادهای امنیتی دنبال می‌کند.

منتقدان می‌گویند: جای تعجب دارد که این عملیات انتحاری در دوران نخست‌وزیری فردی اتفاق می‌افتد که زمانی سرپرست سرویس اطلاعات ملی عراق بوده است و توقع می‌رود بیش از هر نخست‌وزیر دیگری به موضوعات امنیتی اشراف داشته باشد.

نتیجه تضعیف حشد الشعبی

بسیاری از تحلیلگران مسائل امنیتی و منطقه‌ای معتقدند كه اقدامات مكرر دولت مصطفی الكاظمی، نخست‌وزیر عراق در راستای تضعیف حشد الشعبی و دیگر گروه‌ های مقاومت این كشور، نتیجه‌ای جز قوت گرفتن گروه‌های تروریستی - تكفیری در مناطق مختلف عراق ندارد. مصطفی الكاظمی به عنوان رئیس سابق اداره اطلاعات عراق، به‌وضوح آگاه است كه تضعیف گروه‌های مقاومت از یك سو و اصرارش بر باقی ماندن نیروهای آمریكایی در عراق (كه حامیان اصلی داعش محسوب می‌شوند)، نتیجه‌ای جز تشدید بحران‌های امنیتی در این كشور نداشته و نخواهد داشت.

از سوی دیگر، ارتباطات خاص مصطفی الكاظمی با دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی عربستان سعودی و امارات، ادعای وی درخصوص مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی - كفیری را در نزد اكثر مخاطبان تحولات عراق زیر سوال می‌برد.



حزب‌ا... لبنان انفجارهای عراق را مشكوك دانست

حزب‌ا... لبنان نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با خانواده‌ها و بازماندگان شهدای حوادث تروریستی اخیر در بغداد تاكید كرد: «انفجارها به صحنه [تحولات] عراق، به‌ویژه با افزایش درخواست‌های مردمی و رسمی برای خروج نیروهای اشغالگر آمریكایی از عراق، حقیقتا مشكوك است و آمریكا با اعمال تحریم‌های بیشتر بر سازمان حشد الشعبی و فرماندهان باعزت آن، با این خواسته‌ها مقابله كرد تا باردیگر عراق را در برابر گروه تروریستی داعش و سایر تروریست‌ها قرار دهد. این جنایت وحشیانه هشیاری و وحدت عراقی‌ها و پایبندی آنها به آزادی و استقلالی و مخالفت آنها با اشغالگری آمریكا است».

تنفس مصنوعی دولت بایدن به تروریست‌ های تكفیری

نكته قابل تامل این‌كه انفجارهای خونین در عراق، به محض سركارآمدن دولت بایدن در واشنگتن رخ داده است. با توجه به سوء‌سوابق دموكرات‌ها در تاسیس داعش و حمایت از تروریسم نیابتی در منطقه، نمی‌توان از تقارن زمانی نسبی عملیات اخیر با حضور بایدن و همراهانش در كاخ سفید به راحتی عبور كرد!

اخیرا ایاد الدلیمی، نویسنده عرب در یادداشتی در روزنامه قطری «العربی الجدید» در این‌خصوص می‌نویسد: رئیس‌جمهوری دموكراتی كه در دوره ریاست‌جمهوری «جورج بوشِ» پسر به آغاز جنگ در عراق رای داد، پس از آن نظرش را تغییر داد و در هنگام تصمیم‌گیری «باراك اوباما» رئیس‌جمهوری دموكرات برای عقب‌نشینی نیرو‌های آمریكایی از این كشور، فرصت یافت تا به این فكر كند كه رای دادن به آغاز جنگ در عراق اشتباه بوده است! فراتر از آن، بایدن از طرفداران تجزیه و تقسیم عراق بود. زمانی كه عضو در مجلس سنا در سال ۲۰۰۶ بود، پیشنهاد تقسیم عراق به سه منطقه نیمه خودمختار شیعی، سنی و كردی را ارائه كرد.

بدون شك دموكرات‌ها و جمهوریخواهان، هر دو از حامیان ایجاد بحران‌های مزمن امنیتی در منطقه جهت توجیه حضور مستمر و بلندمدت خود در غرب آسیا هستند.

در این میان، بازی دموكرات‌ها به مراتب از جمهوریخواهان نیز خطرناك‌تر است. اوباما و هیلاری كلینتون، هر دو در سال ۲۰۱۳ میلادی، اصلی‌ترین نقش را به همراه رژیم سعودی، دولت انگلیس و رژیم اشغالگر قدس در تاسیس داعش در منطقه ایفا كردند. در حال حاضر نیز به نظر می‌رسد بایدن برای دستیابی به هدف خود مبنی بر تجزیه عراق، قطعا دست به بازتعریف و احیای داعش در این كشور خواهد زد.

سوالاتی كه دولت عراق باید پاسخ دهد

در خصوص انفجارهای عراق سوالاتی وجود دارد كه دولت عراق و نخست‌وزیر این كشور، باید نسبت به آن پاسخگو باشند:

دلیل اصرار دولت عراق بر محدودسازی توان نظامی حشدالشعبی و دیگر گروه‌های مقاومت، خصوصا طی یك سال اخیر چه بوده است؟

چرا دولت مصطفی الكاظمی در برابر مصوبه پارلمان عراق، مبنی بر لزوم اخراج نیروهای اشغالگر آمریكایی مقاومت كرده و فراتر از آن، سعی دارد توجیهات امنیتی - سیاسی لازم برای بقای اشغالگران را فراهم سازد؟

دلیل سیطره رژیم سعودی، به عنوان اصلی‌ترین حامی منطقه‌ای داعش بر دولت عراق و برخی از وزرای كلیدی در دولت مصطفی الكاظمی چیست؟

چرا علی‌رغم اصرار و تاكید گروه‌های مقاومت، هزاران زندانی داعشی كه در ریخته شدن خون هزاران انسان بی‌گناه این كشور دخیل بوده و به اعدام محكوم شده‌اند، از مجازات نجات پیدا كرده و كماكان در زندان‌های این كشور حضور دارند؟

گرچه این سوالات بارها از سوی نمایندگان پارلمان عراق (خصوصا اعضای جریان فتح و ائتلاف دولت قانون) مطرح شده، اما مصطفی الكاظمی قصد پاسخ‌دهی به آنها را ندارد!

اجازه دستیابی آمریكا به اهداف خود را نمی‌دهیم

نصرالشمری سخنگوی جنبش نجبای عراق نیز در گفت‌و‌گو با جام‌جم و با اشاره به اقدامات خونین داعش در این كشور می‌گوید: نمی‌توان ادعای واقع‌بینی در قبال تحولات عراق را داشت و در عین حال، تعلق خاطر مستقیم تروریست‌های داعش به آمریكا را منكر شد! همه ما به‌خوبی می‌دانیم كه اساسا هدف آمریكا از استقرار در عراق و فعالیت در كشورمان تحت عنوان ائتلاف ضدداعش، تقویت گروه‌های تروریستی-تكفیری در منطقه است. باید بگویم كه هدف اعلامی حضور آمریكا در عراق، با كاركرد واقعی آن در تعارضی كامل قرار دارد و واشنگتن، حامی اصلی داعش محسوب می‌شود. تحركاتی كه آمریكا در حمایت از داعش صورت داده و می‌دهد، بر هیچ‌كس پوشیده نیست. مجالی به دموكرات‌ها و جمهوریخواهان آمریكا برای پیشبرد نقشه‌های شوم خود در كشورمان نخواهیم داد.

ردپای بن‌سلمان در انفجارهای بغداد

واقعیت امر این است كه مصطفی الكاظمی و همراهانش، مانع از تمركز افكار عمومی عراق و منطقه در قبال حوادث تروریستی اخیر در بغداد شده‌اند.

به نظر می‌رسد، خط قرمز امنیتی مصطفی الكاظمی در این‌خصوص، پرده‌برداری از نقش سعودی‌ها در انفجارهای اخیر عراق است! حتی اصرار نخست‌وزیر عراق بر اداره دستگاه امنیتی این كشور توسط خود، ریشه در همین ترس و نگرانی دارد.

«كتائب حزب‌ا...» آمریكا، رژیم اسرائیل و عربستان سعودی را محور شر دانست و آنها را عامل انفجارهای تروریستی بغداد توصیف كرد.

حزب‌ا... عراق در واكنش به این انفجارهای تروریستی كه ۳۲ كشته و ۱۱۰ زخمی برجای گذاشته، گفت: «باندهای شرِ صهیونیستی، آمریكایی و سعودی بار دیگر، با ارتكاب جنایتی زشت كه بازار مملو از فقرای عراقی را هدف قرار داده، اقدامات جنایت‌آمیز و كثیف خود در حق فرزندان ملت عراق را از سر گرفته‌اند.»

این گروه عراقی تأكید كرد: «همزمانی این جنایت با روی كار آمدن دولت جدید آمریكا، نشان می‌دهد كه محور شر همچنان در راستای نقشه خود برای به‌زانو درآوردن مردم عزیز عراق حركت می‌كند؛ مردمی كه بر خروج نیروهای خارجی از خاك عراق تأكید و اصرار دارند».

در این بیانیه همچنین به ولیعهد سعودی درباره این نقشه‌ها هشدار داده شده و آمده است: «ما باردیگر آنچه را كه پیشتر درباره تصمیم بن‌سلمان و نیت او در حمایت دوباره از انجام عملیات وحشیانه [در عراق] گفته‌ایم، یادآوری می‌كنیم. قبلا به او هشدار داده بودیم كه با دُم شیر بازی نكند؛ چرا كه این آتش به پادشاهی شرّ سرایت خواهد كرد و دامن تاج و تخت سست آنها را خواهد گرفت. به‌رغم این هشدارها، او نه‌تنها از این جنایت‌ها دست نكشید، بلكه بیشتر از این نیز دستان خود را به خون بی‌گناهان آلوده كرد. لذا او بهای این تصمیم خود را خواهد پرداخت.»

تسلیم واشنگتن و ریاض نمی‌شویم

جعفر الحسینی، سخنگوی كتائب حزب‌ا... در گفت‌و‌گو با روزنامه جام‌جم درخصوص آنچه در عراق می‌گذرد، تاكید كرده است: همه می‌دانیم كه تز تجزیه عراق از سوی چه كسی (بایدن) مطرح شده است! بدیهی است كه آمریكا و عربستان سعودی برای این‌که ملت عراق و جبهه مقاومت را در برابر خود وادار به تسلیم کند، همواره از تروریست تكفیری استفاده كرده‌اند. با این حال باید بگویم كه جبهه مقاومت به بركت خون شهدایی مانند حاج قاسم و شهید ابومهدی، در برابر این توطئه‌ها تسلیم نشده و نمی‌شود. ما به‌خوبی می‌دانیم كه داعش ابزاری در دستان ریاض و واشنگتن است و هرگاه آمریكا و عربستان بخواهند به هدفی خاص در عراق دست پیدا كنند، مهره‌های داعشی خود را تقویت و آنها را جهت انجام عملیات‌های خرابكارانه ترغیب می‌كنند.

جعفر الحسینی در ادامه می‌گوید: متاسفانه برخی مزدوران و مهره‌های داخلی آمریكا در عراق نیز سعی دارند مردم این كشور و منطقه را درخصوص موضوعاتی مانند ماهیت داعش فریب داده و به گونه‌ای القاء كنند كه نیروهای اشغالگر آمریكایی برای مقابله با داعش در عراق حضور دارند! نكته جالب توجه این‌كه هر جریانی كه بخواهد در مقابل تروریست‌های مورد حمایت آمریكا و عربستان ایستادگی كرده و شر آنها را از سر عراق و منطقه كم كند، مورد شماتت و تحت فشار و محدودیت (از سوی آمریكا و مهره‌های داخلی آن در عراق) قرار می‌گیرد. در هر حال، جبهه مقاومت و ملت عراق، هرگز دست از مبارزه با آمریكا، متحدان آن و داعش برنخواهند داشت.

محمد علیزاده - بین الملل / روزنامه جام جم

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: داعش بایدن محمد علیزاده انتحاری میدان الطیران حشد الشعبی نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی عربستان سعودی دموکرات ها دولت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی

به گزارش همشهری انلاین «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سخنرانی در تجمعی در کارولینای شمالی مدعی شد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه یک «قصاب» است و واشنگتن می‌تواند در صورت افزایش مالیات‌های میلیاردرها از اوکراین همچنان حمایت کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید نوشت که جو بایدن در سخنرانی خطاب به رای‌دهندگان در کارولینای شمالی در عین حال از یک طرح برای افزایش مالیات بر درآمد افراد قشر پردرآمد و رساندن نرخ این مالیات از ۸.۲ درصد به ۲۵ درصد صحبت کرده است.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، این طرح می‌تواند باعث کسب ۴۰۰ میلیارد دلار از راه این مالیات در عرض ۱۰ سال آینده شود.

رئیس جمهور آمریکا اظهار کرد: «تصور کنید ما با این پول چه کارهایی می‌توانستیم انجام دهیم. ما می‌توانستیم به شکلی اساسی کسری بودجه فدرال را کم کنیم. ما می‌توانستیم خدمات مراقبت در منزل را تضمین کنیم. ما می توانستیم خیلی کارهای اساسی دیگر را انجام دهیم از جمله اینکه سرانجام حمایت از اوکراین در برابر پوتین قصاب را تضمین کنیم.»

بایدن که تا کنون توهین‌های مکرری به رئیس جمهور روسیه داشته پیش از این نیز از پوتین با لفظ قصاب و خونریز توصیف کرده بود. رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار از یک اردوگاه آوارگان اوکراینی در ورشو با پرسش از سوی خبرنگاران درباره اینکه پوتین مواجه شده و پاسخ داد: «او یک خونریز است.»

اوایل اسفند ماه گذشته نیز رئیس جمهور آمریکا به پوتین در یک مراسم خصوصی در سان فرانسیسکو توهین کرده و او را «دیوانه» و «حرامزاده» خوانده بود.

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در آن زمان در واکنش به این توهین بایدن گفت: «این اظهارات سخیف از زبان رئیس دولت آمریکا بعید بود توهین او به رئیس‌جمهور یک کشور مانند پوتین ننگ بزرگ برای خود ایالات متحده است.»

بایدن همچنین به تمدید تحریم‌ها علیه روسیه برای یک سال دیگر به بهانه دست داشتن در حملات سایبری پرداخت. دولت بایدن مدعی شده است فعالیت‌های شرورانه چشمگیر در فضای مجازی همچنان تهدیدی نا معمول و فوق العاده را متوجه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد آمریکا می‌کند.

جو بایدن یک لایحه برای تامین بودجه دولت خود به ارزش ۱.۲ تریلیون دلار را امضا و از مجلس نمایندگان آمریکا درخواست کرد لایحه بودجه‌ای به بن‌بست خورده شامل کمک‌ها برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کند.

کد خبر 840922 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - ولادیمیر پوتین جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • این کسی است که می‌تواند آمریکا را نابود کند | آمریکایی‌ها اینگونه خود را برای جنگ داخلی آماده می‌کنند
  • ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند
  • بایدن از خجالت پوتین درآمد
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • بایدن: دولت فدرال هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات را پرداخت می‌کند
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟