Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی شهریاری بعد از ظهر شنبه در بازدید از آخرین وضعیت باغ وحش ارومیه با اشاره به اینکه وضعیت باغ وحش ارومیه فاقد استانداردهای لازم برای نگهداری از حیوانات و نیز جذب توریست است، افزود: ظرفیت باغ وحش ارومیه به جهت برخورداری از فضای مناسب و گونه‌های متنوع و بعضاً نادر حیوانات می‌تواند با سرمایه گذاری، در جذب گردشگر و اشتغال زایی مؤثر واقع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت ساماندهی این مجموعه عنوان کرد: اگر چه مدیریت باغ وحش علاقمند به فعالیت در این حوزه است ولی تداوم این امر نیازمند بهبود شرایط نگهداری حیوانات است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه توسعه باغ وحش منوط به مشارکت افراد حقیقی و یا حقوقی است افزود: با بهبود وضعیت این مجموعه، باغ وحش ارومیه می‌تواند در جذب گردشگر و ایجاد اشتغال مؤثر واقع شود.

شهریاری خاطرنشان کرد: بزودی جلسه‌ای برای ساماندهی وضعیت باغ وحش ارومیه و زمینه‌های مشارکت سرمایه گذاران برگزار می‌شود.

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی نیز با بیان اینکه وضعیت جسمانی گونه‌های حیات‌وحش نیز نسبت به گذشته بهتر بود، گفت: در زمان بازدید که معمولاً بصورت سرزده و بدون اطلاع قبلی انجام می‌شود بیماری در باغ وحش مشاهده نشده است.

حجت جباری افزود: آنچه در فیلم منتشره دیده می‌شود صرفاً غذای مورد نیاز شیر بوده که حیوان (بز) اهلی بعد از ذبح به صورت کامل در قفس شیر گذاشته شده است و این روند معمول و عادی برای غذا دادن به گوشت خوران به خصوص شیر در باغ وحش هاست. چرا که شیر به غیر از گوشت چیز دیگری تغذیه نمی‌کند.

وی افزود: باغ وحش ارومیه با مجوز سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور و توسط بخش خصوصی احداث شده است که البته هنوز به استانداردهای مد نظر سازمان محیط‌زیست نرسیده است با این حال در ماه‌های گذشته با توجه به شیوع کرونا این باغ وحش بارها به دلیل قرمز شدن وضعیت شهر ارومیه به دلیل بیماری کرونا به طور کامل تعطیل شده است و در سایر مواقع نیز بازدید کننده بسیار کمی دارد.

وی گفت: باغ وحش ارومیه یکی از مکان‌هایی است که به طور داوطلبانه مسئولیت درمان و نگهداری حیوانات مصدوم و بیمار را بر عهده دارد و معمولاً حیواناتی که به دلیل مصدومیت و یا دست آموز بودن قابلیت رهاسازی به طبیعت را ندارند به این باغ وحش سپرده می‌شود.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی افزود: در همین خصوص از تمام دوست داران حیات وحش درخواست می‌شود، اگر قصد کمک به این حیوانات را دارند با هماهنگی مدیریت باغ وحش کمک‌های خود را به حیوانات برسانند.

کد خبر 5128986

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری آذربایجان غربی محمد مهدی شهریاری باغ وحش ویروس کرونا بارش برف خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیراز گرگان کرمانشاه بوشهر شیوع کرونا شهرکرد مشهد قوه قضاییه سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کرج وضعیت باغ وحش ارومیه محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم

 آیین امضای قرارداد‌های سرمایه‌گذاری تکمیل و توسعه تأسیسات فاضلاب کشور با مشارکت بخش خصوصی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی برگزار شد.

در این آیین قرارداد واگذاری امتیاز استفاده از فاضلاب خام شهرک پردیسان، مسکن مهر و شهرک دانشگاهی به امضا مهدی نظرزاده سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان قم و شرکت سرمایه‌گذار رسید.

آقای نظرزاده، رقم این قرارداد را ۳۰ هزار میلیارد ریال دانست و گفت: احداث ۱۵ کیلومتر خط انتقال فاضلاب پردیسان و احداث ۴۰ کیلومتر خط انتقال و یک باب تصفیه‌خانه فاضلاب در بخش جنوبی شهر قم از جمله بخش‌های این قرارداد است که توسط سرمایه‌گذار انجام خواهد شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه سرمایه‌گذار، فاضلاب خام را پس از تصفیه به صورت پساب به سمت محور سلفچگان و نیزار منتقل می‌کند، افزود: استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه طرح‌های فاضلاب به ویژه خط انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان، آزادسازی منابع آب شرب در اختیار صنعت و جایگزینی آن با پساب و ایجاد ظرفیت اشتغال پایدار از جمله ثمرات اجرای این قرارداد است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • الحاق سرمایه گذار بخش خصوصی به اجرای طرح گردشگری آشوراده
  • ورود ۸۰ میلیون یورویی سرمایه‌گذار آلمانی برای مدیریت پسماند
  • دستگاه دافع حشرات پارسیان دافع
  • گرگان با ۷ چالش عمومی در مدیریت شهری روبه‌رو است
  • جذب بیشتر سرمایه گذار خارجی در نفت با امتیازات متنوع
  • ضرورت ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی به صنعت نوغانداری بابل
  • ‌کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در خرامه
  • لزوم ارایه راه‌حل برای معرفی تجدیدپذیرها به حوزه صنایع
  • ‌کشف ۱۵ سهره وحشی، تور و قفس صید پرندگان در «خرامه» فارس
  • امضای قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم