Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، دهمین پیش نشست همایش نظام مسائل اولویت دار کشور با موضوع "نظام مسائل اولویت دار کشور مبتنی بر سیاست‌های کلی نظام در عرصه اقتصادی″ با سخنرانی احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیری مهدی مقدسی مدیر کل حقوقی مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی در جمع شرکت کنندگان در دهمین پیش نشست همایش نظام مسائل اولویت دار کشور گفت: اگر سیاست‌ها اجرا شده باشد و وضع کشور این گونه باشد، پس سیاست‌ها به چه کار می آید؟ اگر به سیاست‌ها عمل شده باشد نباید وضع این گونه باشد پس معلوم می‌شود که یک جایی از کار مشکل دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما در ۳۹ حوزه ۷۵۰ سیاست کلی داریم که این مقدار از سیاست‌های کلی زیاد است وقتی ۷۵۰ سیاست کلی داشته باشیم، نمی‌توان نظارت کرد.

توکلی تاکید کردند: سیاست‌های کلی باید تعدادش کم باشد در حوزه‌های مادری باشد، باید معطوف به امور مهم باشد نباید پخش شود چون ناکارآمد می‌شود. ۴ یا ۵ موضوع مهم مثل انتخابات مجلس، بودجه و فساد اقتصادی و ... باید انتخاب شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مجمع تشخیص مصلحت نظام آسیب شناسی در رابطه با سیاست‌های کلی صورت گرفته است، عنوان کرد: رهبر انقلاب در حکمشان صریحا بازنگری در سیاست‌های کلی را فرمودند در سیاست‌ها باید بازنگری کنیم برخی از سیاست‌ها موضوعیتشان از بین رفته و برخی‌ها غلط بودنشان ثابت شده است.

توکلی با اشاره به ارزیابی اولویت‌های اقتصادی کشور مبتنی بر سیاست‌های کلی اظهار کرد: اولویت نخست مساله توزیع است، مشکل ما تولید نیست، توزیع است. چون سیستم توزیع جلوی تولید را می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: مساله دوم بحث بودجه است. بودجه، اولویت‌های دولتی است که لباس رقم پوشیده است، بی انضباطی در بودجه یکی از عوامل فساد در کشور است.
 

برچسب‌ها احمد توکلی مجمع تشخیص مصلحت نظام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: احمد توکلی مجمع تشخیص مصلحت نظام احمد توکلی مجمع تشخیص مصلحت نظام اخبار کنکور مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست های کلی سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۵۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع بذری استان بوشهر آغاز شد

کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برداشت انواع ارقام گندم بذری از مزارع آبی استان در سطح چهار هزار و ۶۰۰ هکتار آغاز شد.

وی اضافه کرد: تهیه و تدارک بذور اصلاح شده در طبقات مختلف پرورشی، مادری و گواهی شده با ۱۲ رقم آبی و دیم توسط ۵ شرکت تولید کننده بذر در استان انجام می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی استان به کشت گندم آبی و بالغ بر ۱۰۰ هزار هکتار به اراضی دیم اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: استفاده از ارقام اصلاح شده مناسب اقلیم استان باعث افزایش عملکرد و مقاومت در برابر آفات و بیماری‌ها و کاهش علف‌های هرز مزارع می‌شود.

توکلی خاطرنشان کرد: در این راستا پنج شرکت تولید کننده بذر برابر نیاز استان بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن بذر برای استفاده بهره برداران در سال زراعی آتی تولید می‌کند.

وی بیان کرد: ضریب نفوذ بذر در مزارع آبی استان ۱۰۰ درصد و در مزارع دیم بالای ۸۰ درصد است.

کد خبر 6084841

دیگر خبرها

  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشور‌های همسایه از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تحریف بازدارندگی، سناریوی جدید علیه عملیات وعده صادق/ عبدالحمید می‌خواهد در چارچوب نظام فعالیت کند!
  • اولویت‌های پیشنهادی مجلس برای شکوفایی اقتصادی کشور منتشر شد
  • کتاب اولویت های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • برداشت گندم از مزارع بذری استان بوشهر آغاز شد