Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید ملانوری روز شنبه در نشست با مدیرعامل و کارکنان کارخانه کویر تایر که در پی بازدید از این کارخانه برگزار شد، اظهار داشت: مدیران باید تلاش کنند تا باور توانمندی را در مردم تقویت کنند.

وی افزود: توان و انرژی و قدرت مردم اگر به صحنه بیاید، هیچ کس نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد، آن وقت است که جهش تولید را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی گفت: تقویت خودباوری و اعتماد به نفس می‌تواند رشد و توسعه را رقم بزند و افزایش سطح رفاه مردم را به همراه داشته باشد.

وی کویر تایر را از پیشران‌های صنعت در استان نام برد و گفت: از افتخارات خراسان‌ جنوبی است که این واحد صنعتی اینجا ایجاد شده و با مدیریت خوبی که داشته، در ایجاد  اشتغال پایدار، نقش‌آفرینی کرده است.

ملانوری به شرایط کشور در ۴۱ سال گذشته اشاره کرد و گفت: ایران، کشوری است که به خاطر اعتقادات خود بعد از انقلاب، مورد تهدید و تحریم‌های زیادی قرار گرفته اما ما همواره متکی به خود بوده‌ایم.

وی ادامه‌ داد: ما برای حفظ استقلال و حریت خود هزینه‌های سنگینی پرداخته‌ایم و لیکن روی پای خود ایستادیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد درون‌زا، برون‌نگر، متکی بر دانش بومی و استفاده از سرمایه‌های داخلی از مهمترین مواردی است که در این سیاست‌ها مورد تاکید است.

وی متذکر شد: خلاصه همه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر پایه سرمایه‌های مردمی است و مهمترین آنها، بهره‌برداری از توان سرمایه‌های فکری جوانان، نخبگان، صاحبان فکر و سایر اقشار است.

ملانوری، کارخانه کویر تایر را نمونه کاملی از صنعتی مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: ایجاد انگیزه، خودباوری، اعتماد به نفس و ریسک‌پذیری این مجموعه، قابل تحسین است.

وی تصریح کرد: تحمل دشواری‌ها و کار در شرایط سخت، کار همه نیست اما کویر تایر توانسته در برابر همه تحریم‌ها مقاومت کند و پیشرفت خوبی داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: واقعیت این است که بعد از برجام اقتصاد کشور رونق گرفت، تولیدات داخلی افزایش یافت و ورود و سرمایه‌گذاری کشورهای مختلف را شاهد بودیم اما به محض خروج آمریکا از برجام، خیلی از این شرکت‌ها به ویژه در حوزه خودروسازی کنار کشیدند و به این ترتیب برخی صنایع از جمله تایر، لطمه دید.

وی گفت: مرور عملکرد کویر تایر نشان می‌دهد در آن شرایط سخت هم توانسته روی پای خود بایستد و ادامه بدهد.

وی ادامه داد: اگرچه ما نتوانسته‌ایم همه نیاز کشور را تامین کنیم اما اگر طرح توسعه‌ای این کارخانه محقق شود، پاسخگوی نیاز کشور خواهیم بود.

ملانوری به اقدامات خلاقانه صورت گرفته در این مجموعه اشاره کرد و گفت: توفیقات شرکت در زمینه‌های استاندارد، فروش اینترنتی، تامین ماشین آلات و تجهیزات به جهت خلاقیت و نوآوری نیروهای کاری بوده است.

وی با تاکید بر این که کارگر، کارمند، کارشناس و مدیر باید به دنبال کارهای خلاقانه باشند خاطرنشان کرد: انجام کارهای خلاقانه در مدیریت یک مجموعه باید به طور ویژه دنبال شود تا پیشرفت و ترقی به معنای واقعی رقم بخورد.

استاندار خراسان جنوبی از استعدادهای بالقوه استان گفت و افزود: اگر بخواهیم از این ظرفیت‌ها درست و بهینه استفاده کنیم تا بهره‌وری بیشتری را شاهد باشیم و سطح رفاه جامعه ارتقا یابد، باید به کارهای خلاقانه‌ توجه شود و در این راستا تفکر توسعه‌ای را بین مردم تقویت کنیم. 

وی تصریح کرد: تا تفکر خلاقانه رشد نیابد، نباید انتظار توسعه و تمکن را داشته باشیم.

ملانوری با تاکید بر اهمیت اندیشیدن گفت: این فکر آدم‌هاست که پیشرفت و رفاه را برای آنان به ارمغان می‌آورد.

وی افزود: اگر دید توسعه‌ای داشته باشیم، می‌توانیم این انتظار را هم داشته باشیم که با وجود ظرفیت‌های فراوانی که داریم، خراسان جنوبی می‌تواند به قطب بزرگ صنعتی کشور تبدیل شود.

وی گفت: با تکیه بر سرمایه فکری مردم، رسیدن به قله‌های توسعه و پیشرفت، ممکن و شدنی است.

استاندار خراسان جنوبی امروز از بخش‌های مختلف کارخانه کویر تایر بازدید کرد و با حضور وی و جمعی از مسوولان استان، کلنگ احداث مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی با هدف آموزش و ارتقای سطح دانش نیروهای این کارخانه به زمین زده شد.

ملانوری همچنین به نیابت از رییس سازمان ملی استاندارد ایران، لوح و تندیس واحد نمونه ملی استاندارد را به مدیرعامل شرکت کویر تایر اعطا کرد.

سهم کویر تایر در ارزش افزوده بخش صنعت خراسان جنوبی در سال ۳۰ درصد اعلام شده است و ۱۶ درصد شاغلان بخش صنعت استان و ۳۴ درصد شاغلان بخش صنعت مرکز استان (شهرستان بیرجند) در این مجموعه مشغول به کار هستند.

برچسب‌ها لاستیک حمید ملانوری جهش تولید کارخانه خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لاستیک حمید ملانوری جهش تولید لاستیک حمید ملانوری جهش تولید کارخانه خراسان جنوبی اخبار کنکور استاندار خراسان جنوبی کویر تایر سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی

در دیدار استاندار خراسان‌جنوبی و رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن، حمایت سه هزار میلیارد ریالی این صندوق در بخش زیربنایی نهضت ملی مسکن استان خراسان‌جنوبی محقق شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت با بیان اینکه واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در ۳۰ شهر این استان به صورت ویلایی در حال احداث است، اظهار کرد: فقط در بیرجند که مرکز استان است با توجه به محدودیت اراضی، واحدها به صورت ۴ و ۵ طبقه احداث می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پیشتازی استان در طرح نهضت ملی مسکن، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۰۰ درصد تعهد ساخت مسکن حمایتی این استان تا پایان سال‌جاری به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

علی اسماعیلی رئیس هیئت عامل صندوق ملی مسکن ضمن بررسی آخرین وضعیت احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی اظهار کرد: با توجه به عملکرد مثبت استان و تأمین ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین در این راستا، صندوق ملی مسکن برای پرداخت هزینه‌های عملیات زیربنایی مساعدت و حمایت لازم و پرداخت مراحل اولیه پس از ارائه مستندات ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

کد خبر 747230

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • استمرار حل و فصل مسائل مرزی آذربایجان و ارمنستان لازمه ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است