Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از برخورداری یازده شهرستان استان از مزیت معافیت مالیاتی همانند مناطق آزاد و ویژه خبر داد.

هدایت حاتمی، امروز(چهارم بهمن) در نشست شورای برنامه ریزی استان، اظهارکرد: برمبنای ماده 32 قانون برنامه ششم توسعه، هیات وزیران هر پنج سال یک بار برای شهرهایی که نرخ بیکاری آنها از متوسط کشوری بالاتر است، معافیت مالیاتی درنظر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این معافیت مالیاتی برای یک دوره 20 ساله و شبیه معافیتی خواهد بود که مناطق آزاد و ویژه از آن برخوردار هستند.

معاون استانداری کرمانشاه افزود: براین اساس، یازده شهرستان استان کرمانشاه هم مشمول این قانون شده و از هم اکنون سرمایه گذاری در آنها  معاف از مالیات خواهد بود.

وی اجرای این قانون را مزیتی مهم برای بخش اقتصادی استان دانست و گفت: معافیت این تعداد شهرستان از مالیات می تواند اقتصاد استان را متحول کند.

حاتمی تاکید کرد: همچنین این مسئله فرصتی برای حضور بیشتر سرمایه گذاران در استان خواهد بود و می تواند قدرت رایزنی ما را برای جذب سرمایه گذاران در استان بالا ببرد.

استان را سیاه نشان ندهیم

در ادامه این نشست بهرام  فاضلی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان هم با تاکید براینکه رسانه ها باید تلاش کنند تا چهره ای مخدوش از استان ارائه نشود، عنوان کرد: طی سه ماهه گذشته حدود 90 خبر زورگیری روی شبکه های اطلاع رسانی در کشور رفته که از این تعداد حدود 20 مورد مربوط به رسانه های کرمانشاه بوده، درحالیکه تعدادی از این زورگیری ها مربوط به کرمانشاه هم نبود.

وی گفت: هرچند برخی از استان ها از نظر وقوع چنین جرائمی شرایط بدتری از کرمانشاه دارند، اما تلاش کرده اند چهره ای ترسناک از خود نشان ندهند که ما نیز باید به این سمت پیش برویم تا زمینه را برای ورود سرمایه گذاران هم فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معافیت مالیاتی كرمانشاه استانی اقتصادی شورای برنامه ریزی استان معافیت مالیاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۶۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟

امیرحسین جنانی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: صندوق‌های سرمایه گذاری یکی از روش‌های غیرمستقیم مدیریت دارایی‌ها در بورس محسوب می‌شوند. این صندوق‌ها با بهره‌گیری از نیرو‌های متخصص و با تجربه به کمک افرادی می‌آیند که دانش کافی یا زمان لازم برای تحلیل این بازار را ندارند و با تشکیل سبدی متنوع از اوراق بهادار مختلف، سرمایه آنها را مدیریت می‌کنند. سرمایه‌گذاران بازار‌های مالی با خرید واحد‌های این صندوق‌ها می‌توانند در آنها سرمایه‌گذاری کنند.

او افزود: نکته جالب درباره صندوق‌های سرمایه‌گذاری این است که افراد با هر میزان سرمایه، با هر مقدار ریسک‌پذیری و هر افق زمانی که برای کسب سود در بازار سرمایه دارند، می‌توانند با انتخاب انواع مختلف صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری مطابق با اولویت‌های خود را در این بازار تجربه کنند. در شرایط کنونی اقتصادی که حفظ ارزش پول اولویت بالایی دارد، اهمیت سرمایه‌گذاری بسیار پررنگ‌تر از گذشته است.

جنانی گفت: سرمایه‌گذاری روش‌های مختلفی دارد که هر کدام جزئیات و پیچیدگی‌های مختص خود را داراست در این میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری به دلیل عدم نیاز به صرف زمان و هزینه برای یادگیری، گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شوند. صندوق‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام با توجه به ترکیب دارایی تحت مدیریت، سطح ریسک متفاوتی دارند. در نتیجه هر شخص با هر درجه از میزان ریسک‌پذیری می‌تواند صندوق مناسب خود را انتخاب کند.

او اظهار کرد: روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم، در مقابل روش مستقیم قرار می‌گیرد. یعنی اگر فرد سرمایه‌گذار دانش کافی از بازار‌های مالی و بورس، نداشته باشد می‌تواند از این روش برای سرمایه‌گذاری، استفاده کند. در روش غیر مستقیم، مدیریت معاملات سهام سرمایه‌گذار به تیم‌های حرفه‌ای واگذار خواهد شد. در حقیقت، این تیم‌ها هستند که به طور مستقیم وارد معاملات سهام می‌شوند. آنها دانش کافی برای رصد بازار مالی را دارند و در نتیجه می‌توانند گزینه‌های مناسب معامله را بیابند. البته این شرکت‌ها در مقابل خدماتی که برای سرمایه‌گذار انجام می‌دهند، کارمزد خود را دریافت خواهند کرد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: یکی از مهمترین مواردی که برای انتخاب بهترین صندوق سرمایه‌گذاری باید در نظر داشت، میزان ریسکی است که هر سرمایه‌گذار حاضر به پذیرش آن است. انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری شامل صندوق‌های اهرمی، شاخصی، بخشی، کالایی، سهامی، مختلط، صندوق تضمین اصل سرمایه و درآمد ثابت است که به ترتیب بیشترین تا کمترین میزان ریسک را دارند. افراد باید ابتدا میزان ریسک‌پذیری خود را بسنجید سپس با در نظر گرفتن آن، صندوق سرمایه گذاری مناسب خود را انتخاب کنید.

او افزود: صندوق‌های سرمایه‌گذاری، فرصت بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌اند. این صندوق‌ها، نقش واسطه‌ی مالی را برای فرد سرمایه‌گذار ایفا می‌کنند. از طرف دیگر، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، برای بازار سرمایه نیز بسیار مفید واقع می‌شوند. چرا که سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران به طور سرجمع، می‌تواند برای معاملات سهام، وارد عمل شود.

جنانی می‌گوید: آن‌چه که در صندوق‌های سرمایه‌گذاری رخ می‌دهد، جمع‌آوری وجوه سرمایه‌گذاران و خرید سهام، اوراق مشارکت در بازار مالی با آن سپرده‌ها است. سرمایه‌گذاران در این صندوق‌ها، در سود و زیان شراکت دارند. صندوق‌ها، فرمول‌های خاص خود را برای خرید سهام و معاملات در بازار‌های مالی، دارند؛ بنابراین سود و یا زیان حاصل از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مختلف، با هم متفاوت خواهد بود.

گفتنی است، این مطلب توصیه و یا سیگنال به خرید و فروش و یا استفاده از این روش محسوب نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاران برای تحقق شعار سال پای کار باشند
  • آمادگی دولت برای رونق گردشگری در منطقه کامفیروز
  • برخی فرآیندهای اقتصادی در مناطق آزاد اصلاح می‌شود
  • بروکراسی اداری، مهمترین مانع سرمایه گذاری در کشور
  • روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟
  • آغاز ساخت ۷۵۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی
  • مسئولان با همه توان از سرمایه‌گذاران حمایت کنند
  • ضرورت اصلاحات مالیاتی لازم در جهت تقویت تولید/ چگونه سرمایه‌های خرد مردمی به سمت بخش مولد اقتصاد جذب می‌شود؟
  • این بازار گزینه مهم سرمایه‌گذاران در سال ۱۴۰۳!
  • این بازار سال ۱۴۰۳به گزینه مهم سرمایه‌گذاران بدل شد / کدام بازار سود بیشتری دارد؟