Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی برای افزایش رقابت‌پذیری در منطقه و افزایش سهم بیشتر از تجارت جهانی، مبتنی بر پژوهش و آینده‌نگری علمی و تحقیقاتی است.

خبرگزاری میزان -طبق اعلام پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری‌های فنی، تخصصی و پژوهشی با دانشگاه علم و صنعت و همچنین امضای قرارداد تأمین و تحویل ۱۰ فروند شناور راهنمابر، خاطرنشان کرد: این سازمان از ارگان‌های پیشرو در اتکا و اعتماد به توان داخلی در حوزه‌های ساخت و تولید و علمی-پژوهشی قلمداد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در گذشته، عمده نیرو‌های متخصص دریایی و بندری به خارج از کشور اعزام می‌شدند، افزود: خوشبختانه امروزه این ظرفیت به لحاظ زیرساختی فراهم است و می‌توانیم دانشکده تخصصی لجستیک و حمل و نقل دریایی را در دانشگاه علم و صنعت در آینده‌ای نزدیک افتتاح کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قرارداد‌های ساخت شناور مورد نیاز این سازمان از طریق سایت‌های شناورسازی داخل کشور، تأکیدکرد: در قالب طرح تحول صنایع دریایی، قرار است ۸۳ فروند از ناوگان مورد نیاز سازمان بنادر برای اجرای وظایف حاکمیتی، از طریق سازنده‌های داخلی در سواحل شمال و جنوب ساخته شود.

راستاد با بیان اینکه از این تعداد ۱۶ فروند در حال ساخت است، اضافه کرد: امروز قرارداد ساخت ۱۰ فروند شناور راهنمابر (پایلوت بوت) اجرایی می‌شود.

وی گفت: با روند ایجاد شده در ساخت شناور در داخل کشور، انتظار داریم قرارداد ساخت ۳۴ فروند دیگر نیز تا پایان سال جاری نهایی و منعقد شود همچنین حداکثر تا نیمه اول سال آینده و تا قبل از پایان دولت، ۲۳ فروند شناور دیگر در دست ساخت قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در مجموع تاکنون ۶۰ هزار میلیارد ریال از منابع سازمان بنادر و دریانوردی برای ساخت ناوگان مورد نیاز به صنایع دریایی کشور تزریق شده است.

راستاد از حمایت سازمان بنادر و دریانوردی از بخش خصوصی برای تأمین انواع شناور‌ها خبر داد و گفت: در این راستا تاکنون ۵۰۰۰ میلیارد ریال از تسهیلات وجوه اداره شده‌ی سازمان بنادر به بخش خصوصی اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: امروز؛ قاطعانه می‌توانیم بگوییم که هیچ نقیصه و کمبودی از حیث توانمندی و فناوری در حوزه صنایع دریایی در کشور نداریم و کاملا خودکفا شده‌ایم.

راستاد افزود: انتظار داریم با حمایت از صنایع دریایی داخلی می‌شود، هیچ ظرفیتی از صنعت دریایی کشور؛ معطل و خالی نماند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: درحوزه ساخت و تولید ناوگان دریایی در داخل کشور هیچ کمبودی به لحاظ زیرساختی و فناوری نداریم و این یک تحول جدی در حوزه اشتغال و به‌کارگیری نیرو‌های مستعد ایرانی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: انعقاد ۲ قرارداد سرمایه گذاری تأمین و تحویل۱۰ فروند شناور راهنمابر

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر راه و شهرسازی سازمان بنادر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی سازمان بنادر سازمان بنادر و دریانوردی وزیر راه و شهرسازی صنایع دریایی فروند شناور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۶۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر

 

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد شکیبی‌نسب بیان کرد: در سال گذشته در مجموع ۴۲ شناور در آب‌های استان دچار اضطرار شدند که بیشترین اضطرار مربوط به آبگرفتگی، نقص فنی و آتش سوزی بوده است.

وی افزود: در سال گذشته از مجموع شناور‌های مواجه شده با شرایط مضطر، موتورلنج‌های باری با ۲۵ حادثه بیشترین فراوانی شرایط اضطرار را به خود اختصاص دادند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: در مدت یاد شده بنادر عسلویه و دیر به ترتیب با ۱۲ و ۹، بنادر بوشهر و عامری هر کدام با ۷ و خارگ و دیلم به ترتیب با ۴ و ۳ حادثه بیشترین سوانح دریایی استان بوشهر را تجربه کردند.

وی گفت: همچنین در سال گذشته با حضور به‌موقع شناور‌های ناجی به ۷۰ نیاز پزشکی خدمه شناور‌ها در آب‌های استان بوشهر پاسخ داده شد.

شکیبی‌ نسب با اشاره به فوت ۲ نفر به دلیل غرق شدگی در آب‌های استان، عنوان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده، در سال ۱۴۰۲ بیشترین شرایط مضطر شناور‌ها ناشی از دریانوردی در شرایط نامساعد بوده که انتظار می‌رود دریاروی در شرایط مطلوب مورد توجه جدی دریانوردان قرار گیرد.

وی یادآور شد: دریانوردان در صورت مواجه شدن با شرایط اضطرار می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۵۵۰ در سریع‌ترین زمان خدمات جستجو و نجات را دریافت کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۷ شناور ناجی در بنادر استان و ۶ مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمدعامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • مسیرگشایی‌های تبریز از پروژه‌های شاخص کشور در حوزه بازآفرینی است
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • توقیف ۲ فروند شناور متخلف صید ترال در آب‌های قشم
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • وزارت نفت اراضی مستعد ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • وزارت نفت اراضی ساخت مسکن در ۹ استان کشور را اعلام کرد
  • هشدار مهم سازمان هواشناسی به ۲۸ استان کشور + جزییات