Web Analytics Made Easy - Statcounter

« حلوصی آکار »، وزیر دفاع ترکیه شنبه‌شب گفت این کشور در دریای اژه حقوق و منافعی دارد و آنکارا مواضع خود را در این بخش از جغرافیا تغییر نخواهد داد.

به گزارش روزنامه «سوزجو»، وزیر دفاع ترکیه گفت: «ما در دریای نیمه‌بسته اژه و شرایط جغرافیایی ویژه حاکم بر آن، حقوق و مناقع حیاتی داریم و موضع ما واضح است که آب‌های منطقه‌ای در این دریا نباید از سوی یک طرف توسعه یابد آن هم به روشی که آزادی کشتیرانی را برای کشور ما و سایر کشورها محدود می‌کند و مانع از رسیدن به آب‌های آزاد می‌شود؛ تغییری در این مواضع نخواهد بود».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در مراسم به آب انداختن ناو استانبول گفت ترکیه معتقد است که تصمیمات ناتو در برابر ترکیه به‌عنوان یک عضو قوی با روحیه ملی ما سازگار نیست و باید در این خصوص در دوره جدید تجدید نظر شود.

وزیر دفاع ترکیه در ارتباط با روابط کشورش با یونان نیز گفت: «در ارتباط با روابط ما با یونان ما همواره به دنبال دوستی و  حسن هم‌جواری بوده‌ایم و امیدواریم مسائل فیمابین در چارچوب حقوق و قانون و انصاف و بر اساس گفت‌وگوهای دوجانبه حل و فصل شود».

طی یک سال گذشته حفاری‌ها و تلاش برای یافتن منابع انرژی در دریای مدیترانه نگرانی کشورهای همسایه ترکیه به ویژه یونان را در پی داشته و یونان برای اعمال فشار از اتحادیه اروپا خواسته تحریم‌هایی را علیه آنکارا وضع کند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: حلوصی آکار دریای اژه ترکیه وزیر دفاع ترکیه دریای اژه حلوصی آکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۶۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند

روزنامه ترکیه گزارش داد که ترکیه ممکن است برای برنامه دفاعی خود علیه حزب کارگران کردستان، پ ک ک، در کردستان عراق، سامانه دفاع هوایی پیشرفته اس-۴۰۰ روسیه خود را در مرز عراق مستقر کند.

بر اساس این گزارش، اس-۴۰۰‌های ترکیه ممکن است در مرز مستقر شوند، به این معنی که در برابر پهپاد‌هایی که ادعا می‌شود توسط پ‌ک‌ک خریداری شده، دفاع خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید که این اولین استقرار عملیاتی این سامانه موشکی از زمان دریافت آن در سال ۲۰۱۹ است.

قرارداد روسیه و ترکیه برای اس-۴۰۰ حدود ۲.۵ میلیارد دلار برای ترکیه هزینه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • کرملین: کمک جدید آمریکا به اوکراین قابل انتظار بود
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • روسیه: ۱۰۴ پهپاد اوکراینی سرنگون شد
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد