Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر اقتصاد ارمنستان در دیدار با وزیر صمت ایران بر افزایش حجم مبادلات بین دو کشور با تولیدات مشترک تاکید کرد.

به گزارش برنا، واهان کروبیان در این دیدار گفت: همکاری های اقتصادی ایران و ارمنستان در شرایط کنونی متناسب با ظرفیت ها و توانمندی های موجود در دو کشور نیست.

وی تصریح کرد: با تولید مشترک در ارمنستان هم می توان حجم مبادلات تجاری دو کشور را از ۴۰۰ میلیون دلار کنونی در مدت ۶ ماه به یک میلیارد دلار افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آمادگی فعالان اقتصادی ارمنستان برای کمک به صادرات ایران به روسیه

واهان کروبیان، افزود: فعالان اقتصادی ارمنستانی آمادگی دارند به صادرات ایران به روسیه از طریق ارمنستان کمک کنند البته باید زیرساخت های حمل و نقل را آماده کرد.

واهان کروبیان« وزیر اقتصاد ارمنستان» و هیئت همراه با علیرضا رزم‌حسینی «وزیر صمت»، معاونان وزیر صمت، عبداللهی «رئیس اتاق تعاون» و شافعی «رییس اتاق بازرگانی ایران» دیدار و گفتگو کرد.

در پایان این دیدار یادداشت تفاهم همکاری های مشترک به امضای وزیر صمت کشورمان و وزیر اقتصاد ارمنستان رسید.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر اقتصاد وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۶۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت

به گزارش قدس آنلاین، دیوید کامرون این موضوع را در یک نشست توجیهی پس از دیدار با جنبیک کولوبایف، وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان مطرح کرد.

کامرون خاطرنشان کرد که قرقیزستان شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و این کشور باید حق انتخاب شرکا را داشته باشد. وی افزود: در دیدار امروز با رئیس جمهوری قرقیزستان، همکاری های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و فرصت هایی برای توسعه آن وجود دارد.

کامرون با تاکید بر اینکه قرقیزستان از نظر منابع آبی غنی است، تصریح کرد: حمایت از پروژه های زیست محیطی در مواجهه با تغییرات اقلیمی ضروری است و در این راستا انگلیس صندوق سرمایه‌گذاری برای حمایت از مشاغل متوسط و کوچک ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین به همکاری با قرقیزستان در زمینه سرمایه‌گذاری خصوصی اشاره کرد و گفت که شرکت های انگلیسی در ساخت ورزشگاه بیشکک مشارکت دارند.

در این سفر دیوید کامرون با صادیر جپاروف رئیس جمهوری قرقیزستان نیز دیدار کرد.

به گفته تارنمای ریاست‌جمهوری قرقیزستان، گفت‌وگو بین طرفین در مورد چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه قرقیزستان و انگلیس از جمله در حوزه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، انرژی و حمل و نقل صورت گرفت.

علاوه بر این، امکان گسترش تعاملات دو کشور در زمینه مسائل آموزشی و مهاجرت کاری فصلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. صادیر جپاروف و دیوید کامرون موضوعات جاری در دستور کار منطقه ای و بین المللی را نادیده نگرفتند.

این اولین سفر وزیر خارجه انگلیس به قرقیزستان است.

کامرون این هفته از پنج کشور آسیای مرکزی و مغولستان بازدید خواهد کرد. وی دیروز از تاجیکستان دیدن کرد و شامگاه ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) وارد بیشکک شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • ابراز امیدواری وزیر نفت برای آغاز صادرات گاز به پاکستان
  • وزیر امور اقتصاد و دارایی: پرسپولیس به کنسرسیومی از بانک ها واگذار شد
  • جزئیات مدیریت سرخابی‌ها توسط دو کنسرسیوم پتروشیمی و بانکی از زبان وزیر اقتصاد
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین
  • خطر واگرایی و افتادن ارمنستان در دامان غرب/ بررسی اهداف ناتو در قفقاز جنوبی و تبعات آن برای ایران
  • خطر واگرایی و افتادن ارمنستان در دامان غرب/ بررسی اهداف تحرکات ناتو در قفقاز جنوبی و تبعات آن برای ایران
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی