Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@09:16:36 GMT

دومین رایزنی بایدن با سران دیگر کشورهای جهان

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۶۸۹۵

دومین رایزنی بایدن با سران دیگر کشورهای جهان

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور آمریکا در دومین رایزنی با سران دیگر کشورهای جهان، شنبه شب به وقت تهران با رئیس جمهور مکزیک گفت‌‌وگو کرد.

به گفته منابع خبری، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در گفت‌و‌گوی تلفنی با «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» همتای مکزیکی خود در زمینه تجدید نظر در مورد سیاست‌های مهاجرتی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به گفت‌و‌گو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوپز روابط گرمی با دونالد ترامپ داشت و دیرهنگام پیروزی بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری به وی تبریک گفت. ایالات متحده از بزرگترین شرکای تجاری مکزیک است. حجم مبادلات مکزیک و آمریکا با وجود ضربات سهمگین کرونا بر اقتصاد مکزیک، بیش از ۲۶۰ میلیارد دلار بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی بعد از مراسم تحلیف و در اولین روز کاری به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، ۱۷ دستور اجرایی با هدف باطل کردن اقدامات «دونالد ترامپ» امضا کرد. از جمله مهمترین این دستورات اجرایی می‌توان به لغو ممنوعیت مسافرتی و مهاجرتی از کشورهای دارای اکثریت مسلمان، بازگشت به توافق آب‌وهوایی پاریس، اجباری شدن استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و پایان وضعیت اضطراری در مرز آمریکا-مکزیک، اشاره کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: بایدن رئیس جمهور مکزیک رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

به گزارش قدس آنلاین، این تحلیلگر شبکه خبری سی‌ان‌ان درباره سرپیچی عمدی ترامپ از دستور «خوان مرچان» قاضی دادگاه منهتن که رسیدگی به پرونده کیفری وی را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: در صورت بازداشت و حبس ترامپ، علاوه بر شورش سراسری در کشور، محبوبیت وی در نزد آمریکایی‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه اگر از نظر سیاسی، جزء طرفداران جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری این کشور باشم، به هیچ وجه تمایل ندارم که ترامپ را در زندان ببینم، تاکید کرد: زیرا این کار نه فقط مردم را بیش از پیش ملتهب و عصبانی خواهد کرد بلکه بر محبوبیت ترامپ در میان آنها نیز خواهد افزود.

به نوشته هیل، دفتر دادستانی منطقه منهتن روز دوشنبه از قاضی دادگاه پرونده کیفری ترامپ خواست که دستور بازداشت و زندانی شدن رئیس جمهور سابق آمریکا را به دلیل پست‌های تحریک‌آمیزش در رسانه‌های اجتماعی در مورد پرونده کیفری پرداخت حق‌السکوت (به یک بازیگر)، صادر کند.

کریس کانروی دستیار دادستان منطقه خواستار جریمه یک هزار دلاری ترامپ برای هر پست در شبکه‌های اجتماعی شده و یادآور شد که به دلیل اینکه ترامپ دستور قاضی مبنی بر ممنوعیت اظهارنظر علنی و مصاحبه مطبوعاتی درباره شهود، دادستان، کارکنان دادگاه، هیات منصفه و خانواده قاضی را زیر پا گذاشته است، باید بازداشت و حبس شود.

از سوی دیگر ترامپ پس از ورود به دادگاه، این دستور قاضی را ناعادلانه خواند و گفت: این دستور باید لغو شود.

رئیس جمهور سابق آمریکا با بیان اینکه این دستور قاضی، باعث سلب حقوق اساسی وی شده است، تاکید کرد: چطور دیگران حق دارند در مورد من صحبت کنند اما من حق ندارم در مورد دیگران حرف بزنم؟

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ
  • هشدار وقوع شورش در آمریکا درصورت بازداشت ترامپ
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • بایدن: تهران می‌خواهد اسرائیل را برای همیشه نابود کند
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن : ایران به‌دنبال محو اسرائیل است
  • بایدن: اسرائیل قدرتمندترین شریک ما در منطقه است