Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید اوحدی با تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: در مدت کوتاه فعالیت این مجلس مصوبات خوبی برای ایثارگران تصویب شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، سعید اوحدی عصر امروز در جلسه شورای اداری استان مازندران، شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان و مراسم امضای تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین 3000 مسکن، ایجاد 1000 شغل برای ایثارگران و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا که در استانداری مازندران برگزار شد، عظمت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به واسطه خون شهدا و فداکاری‌های ایثارگران دانست و افزود: اگر امروز مقام معظم رهبری با صلابت و قدرت در مورد مسائل بین‌المللی سخن می‌گویند و از حقوق کشورمان دفاع می‌کنند به واسطه همین اقتدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در یکی از دیدارهایی که خدمت مقام معظم رهبری بودیم ایشان فرمودند که اقتدار دارای اشکال مختلفی مانند اقتدار اقتصادی، اقتدار سیاسی، اقتدار اجتماعی، اقتدار نظامی و... است اما اقتداری که می‌تواند یک ملت را به قله‌های کمال برساند اقتدار معنوی است. ما در دوران دفاع مقدس و تمام عرصه‌های سخت انقلاب اسلامی همین اقتدار معنوی را داشتیم.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: خون شهدا که برای انقلاب اسلامی ریخته شده اقتدار معنوی را برای انقلاب اسلامی به ارمغان آورده است، چنانکه می‌بینیم امروز هم با ریخته شدن خون پاک‌ترین انسان زمان یعنی شهید سلیمانی به دست منفورترین انسان دوران یعنی ترامپ، باز این انقلاب اسلامی است که مقتدرتر می‌شود و خفت و نکبت نصیب قاتلین حاج قاسم و آمریکا می‌شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه سه کلیدواژه خودسازی، جامعه پردازی و دستیابی به تمدن نوین اسلامی را مطرح می‌کنند و این موارد باید مورد توجه همه ما باشد.

اوحدی با بیان اینکه با تمام مادیات عالم هم نمی‌توان فداکاری‌های شهدا و ایثارگران را جبران کرد افزود: با این حال وظیفه داریم تمام تلاش خود را برای خدمات رسانی به ایثارگران به کار گیریم تا ذره‌ای از دین خود را نسبت به این عزیزان ادا کنیم.

معاون رییس جمهور با تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: در مدت کوتاه فعالیت این مجلس مصوبات خوبی برای ایثارگران تصویب شده است و برای بودجه سال آینده بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز نهایت همراهی صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: با درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان امور اداری و استخدامی آزمون اختصاصی در این ارتباط  تا پایان سال جاری برگزار می کند تا این نیروها نیز تعیین وضعیت شوند و حدود 12 هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در دستگاه های دولتی استخدام رسمی می‌شوند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا نیز گفت: طبق ماده 11 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مسئولیت ساماندهی و نگهداری گلزارهای مطهر شهدا بر عهده وزارت کشور، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و از طریق هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران است. با همت دستگاه‌های ذی‌ربط شاهد ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا بر طبق ملاحظات مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب خواهیم بود.

اوحدی از برگزاری کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان مازندران خبر داد و گفت: این کمیسیون دو هفته بعد در استان مازندران برگزار خواهد شد تا جانبازان مجبور به سفر به تهران نباشند.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه‌های تأمین زمین 3000 مسکن، ایجاد 1000 شغل برای ایثارگران و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا به امضای رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و استاندار مازندران رسید.

در حاشیه این مراسم نیز پوستر ستاد استانی نخستین کنگره ملی تجلیل از 17 هزار بانوی شهید کشور رونمایی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ایثارگران انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۶۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادر شهید اقتدار: عملیات وعده صادق دلم را آرام کرد

مادر شهید رنجبر گفت: بعد از عملیات وعده صادق در هفته گذشته، از خوشحالی بال نداشتم پرواز کنم. رو کردم به عکس شهدا و به آنها گفتم: الهی قربانتان بروم که دل مردم با تلاش شما اینطور شاد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یک هفته از عملیات وعده صادق می‌گذرد. عملیاتی که طی آن ایران در یک اقدام تنبیهی مواضعی از رژیم صهیونیستی را با موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

پس از این عملیات همه آزادی خواهان به جشن و شادی پرداختند. در ایران نیز خانواده شهدا، خصوصاًٌ آنهایی که به نوعی عزیزانشان توسط اسرائیل به شهادت رسیده بود مسرور شدند و شادی کردند.

مادر شهید وحید رنجبر از شهدای اقتدار که همراه شهید حسن طهرانی مقدم به شهادت رسیده بود در گفت و گو با تسنیم گفت: خدا به من وحید را در 4 آبان سال 61 داد و در 21 آبان سال  90 نیز به شهادت رسید.

وی افزود: وحید فرزند ارشدم بود و نامش را خودم انتخاب کردم. با تب کردنش میمردم و بسیار به او وابسته بودم زیرا بچه بسیار مهربانی بود. از کلاس اول ابتدایی همیشه داخل بسیج بود و ورزش و درس و همه فعالیت‌هایش سر وقت انجام می‌شد. هر چقدر هم که خسته بود وقتی به خانه می‌آمد به من خیلی کمک می‌کرد. باید بگویم این هم از توفیقات خدا بود که بعد از شهادتش با آن همه دلبستگی آرام بودم و حتی شکر کردم.

این مادر شهید به خاطره‌ای از حضور شهید طهرانی مقدم در خانه شان اشاره کرد و گفت: وحید یکبار هم  در حین کار مجروح شد. حتی سه ماه برادرانش زیر بغلش را می‌گرفتند تا راه برود. هر وقت می پرسیدم پسرم درد داری؟ می‌خندید و چیزی نمی‌گفت. پس از چند روز حاج حسن آمد خانه مان برای ملاقات وحید. وقتی ناراحتی و نگرانی مرا نسبت به پسرم دید با همان لبخند و خوش رویی گفت: مادر ما نام وحید را در لیست شهدا نوشته بودیم، اما الان کنار شماست.

وی ادامه داد: اتفاقاً مدتی بعد از مجروحیت یکی از دوستانش گفته بود وحید برو کارت جانبازی بگیر، درصدت هم خیلی بالا می‌شود. پسرم با شنیدن این صحبت بسیار ناراحت شده بود و گفته بود: من برای آخرت، اسلام و رهبرم هر کاری می کنم نه برای این حرف ها.

مادر شهید رنجبر با اشاره به حادثه انفجار در شهرستان ملارد که منجر به شهادت فرزندش شد، بیان داشت: ما در فردیس زندگی می‌کنیم. آن روز من نمازم را خوانده و سر سجاده بودم. با شنیدن صدا سریع رفتم کنار پنجره صلوت فرستادم و با خودم گفتم: خدایا یعنی رعد و برق بود؟ دوباره نشستم و تلویزیون را روشن کردم. دیدم دارد می‌گوید پادگان سپاه انفجار شده. من نمی دانستم وحید دقیقاً کدام قسمت سپاه کار می‌کند. هر بار هم که می پرسیدم می خندید، یعنی از من سوال نکنید. چون دروغ نمی‌گفت. 

وی گفت: با اعلام خبر شهادت عده‌ای در این حادثه می زدم توی سرم و گریه می‌کردم. پسر کوچکم گفت: مامان اینا همه سرباز بودند، من هم که خانه ام، چرا بی تابی می کنی؟ داد زدم گفتم: مجید! مگر فقط من مادرم؟ اینها همه جوانند و پدر مادر دارند. مجید خیالش راحت شد که من پس از چیزی خبر ندارم. خودش هم مضطرب می‌رفت و می آمد. حسین پسر دیگرم هم که خبر داشت سریع رفته بود پادگان و دیده بود همه چیز می سوزد. آمد خانه. به بچه ها گفتم: امروز خودتان غذا بخورید، من بدنم جان ندارد. انگار به قلب مادر الهام می‌شود. آنها گفتند ما هم گرسنه نیستیم. البته پسرهایم هم قطعی نمی‌دانستند که وحید شهید شده.

حال و هوای خانه شهید طهرانی‌مقدم بعد از عملیات «وعده صادق»

مادر شهید رنجبر خاطرنشان کرد: فردا صبحش پسرها گفتند مامان می‌خواهیم برویم جلوی پادگان ببینیم چه خبر است، تو هم می آیی؟ گفتم: بله. روز قبلش به وحید زنگ زدم  موبایلش خاموش بود. بعد که زنگ زد گفت: مامان ببخشید ما مشغول کار مهمی هستیم و گوش ام خاموش است. برای همین آن روز اصلاً پیگیر وحید نشدم و گفتم مشغول کارش است. اما وقتی رفتیم توی راه دیدم بچه ها یک جوری صحبت می‌کنند. گفتم: خدایا چکار کنم؟ نکند وحید آنجا بوده. تسبیح را برداشتم تا ذکر بگویم. او همیشه دنبال شهادت بود. گفتم: خدایا هر چه شد فقط من را به خودم وامگذار.

وی افزود: وقتی رسیدیم بچه ها رفتند پرس و جو کنند که  یکی از دوستان  وحید آمد پرسید خانم شما که هستید؟ گفتم: مادر وحید رنجبر هستم، من از ام البنین(س) بالاتر نیستم، تو را به خدا اگر  چیزی شده به من بگویید. که بالاخره متوجه شدم وحیدم به آرزویش رسده است.

این مادر شهید اقتدار گفت: بعد از عملیات وعده صادق در هفته گذشته، از خوشحالی بال نداشتم پرواز کنم. رو کردم به عکس شهدا و به آنها گفتم: الهی قربانتان بروم که دل مردم با  تلاش شما اینطور شاد شد. سپاه کاری کرد طوری دلم بعد از شهادت وحید آرام شد که انگار آبی ریختند روی آتش.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» یاس و ناامیدی را بیش از پیش بر دل دشمنان افکند
  • اجرا شدن مصوبات سفر رئیس جمهور در ایلام در حوزه بنیاد شهید
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • افزایش حقوق ایثارگران و خانواده شهدا
  • نیرو‌های مسلح در قضایای اخیر چهره خوبی از اقتدار خود به نمایش گذاشتند/ لزوم مواجهه با دشمن با تکیه بر نوآوری و ابتکار
  • مادر شهید اقتدار: عملیات وعده صادق دلم را آرام کرد
  • اهدای گل به حافظان امنیت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چالدران