Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@18:28:17 GMT

تداوم سرما و یخبندان شبانه در استان یزد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۶۹۳۸

تداوم سرما و یخبندان شبانه در استان یزد

محمدرضا شیرغلامی گفت: با توجه به استقرار زبانه‌های پرفشار، پیش‌بینی می‌شود سرما و یخبندان شبانه تا اواسط هفته جاری به ویژه امشب در استان یزد ادامه داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدرضا شیرغلامی کارشناس هواشناسی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: شب گذشته دما در تمام مناطق استان یزد به زیر صفر رسیده بود به‌طوری‌که منطقه سبزدشت شهرستان بافق دمای کمینه منفی ۱۴ درجه و ده‌بالا شهرستان تفت با دمای کمینه منفی ۱۲ درجه، سردترین نقاط استان بودند و دمای کمینه شهر یزد هم به منفی ۵ درجه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با توجه به استقرار زبانه‌های پرفشار، پیش‌بینی می‌شود سرما و یخبندان شبانه تا اواسط هفته جاری به ویژه امشب در استان یزد ادامه داشته باشد.

کارشناش هواشناسی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در گرم‌ترین ساعات فردا دمای شهر یزد به ۱۱ درجه و در سردترین ساعات امشب به منفی ۴ درجه برسد.

شیرغلامی خاطرنشان کرد: سرما و یخبندان پیامدهایی مانند افزایش مصرف سوخت و حامل‌های انرژی، خسارت به محصولات و تأسیسات کشاورزی و یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتور آب را ممکن است به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: بر همین اساس برای جلوگیری از خسارات احتمالی اقداماتی مانند مدیریت در توزیع و مصرف حامل‌های انرزژی، عایق‌بندی کنتورها و لوله‌های آب، محافظت از تأسیسات کشاورزی و تأمین سوخت کافی برای سالن‌های پرورشی مانند گلخانه‌ها توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سرما و یخبندان استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۶۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌ها تا شش هفته آینده در کشور

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس اعلام پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، بارش کشور طی شش هفته آینده (منتهی به هفته اول خرداد) در محدوده نرمال است. دمای هوا نیز طی سه هفته آینده در جنوب، مرکز و شرق کشور کمتر از نرمال و برای سایر مناطق کشور بیش از نرمال پیش ‌بینی شده است.

ایسنا در خبری نوشت: بر اساس جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی بارش کشور بر مبنای نقشه‌های احتمالاتی بارش هفته اول (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت) بر جنوب و جنوب ‌شرق کشور متمرکز است و مقدار انباشته آن در برخی از این مناطق با احتمال فراتر از ۷۵ درصد، بیش از ۱۰۰ میلیمتر خواهد بود. بارش در یک ‌سوم شمالی کشور و زاگرس میانی کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال پیش‌بینی می‌شود.

بارش هفته دوم در محدوده نرمال خواهد بود. در این هفته احتمال وقوع بارش انباشته ۲۰ تا ۵۰ میلیمتر برای شمال ‌غرب کشور و زاگرس میانی و شمالی کمتر از ۵۰ درصد پیش ‌بینی شده است. بارش هفته‌های سوم و چهارم بیش از نرمال است و بارش انباشته هفته سوم در بخش‌هایی از زاگرس میانی و شمال ‌غرب با احتمال حدود ۷۵ درصد در محدوده ۵۰ میلیمتر خواهد بود.

بارش هفته‌های پنجم و ششم برای غالب مناطق کشور در محدوده نرمال فصل برآورد می‌شود.

بر اساس جدیدترین نقشهء‌های پیش بینی هفتگی دمای هوای کشور بر مبنای نقشه های احتمالاتی میانگین دمای هوای هفته اول (۲۷ فروردین تا ۲ اردیبهشت) در دو سوی کوه‌های البرز، شمال ‌غرب و دو سوی زاگرس میانی و شمالی ۱ تا ۵ درجه بیش از نرمال است.

بیشترین افزایش دما ( ۳ تا ۵ درجه) در شمال ‌غرب کشور رخ می‌دهد. دمای هوا در مرکز، جنوب و شرق کشور ۱ تا ۵ درجه کمتر از نرمال است. بیشترین کاهش (۳ تا ۵ درجه) در جنوب ‌شرق کشور رخ می‌دهد. الگوی دمای هفته دوم با قدری تعدیل مشابه هفته اول است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دمای هوای هفته سوم در نوار غربی و شمالی کشور ۱ تا ۳ درجه بیش از نرمال، در جنوب و جنوب ‌شرق ۱ تا ۲ درجه کمتر از نرمال و در سایر مناطق نرمال خواهد بود. دمای هوای هفته‌ چهارم در محدوده نرمال و برای هفته‌های پنجم و ششم ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال برآورد می‌شود.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895793

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین
  • تداوم روند افزایش دمای هوا در سمنان
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین
  • شروع بارش ها در غرب استان اصفهان
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین
  • آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم
  • پیش‌بینی بارش‌ها تا شش هفته آینده در کشور