Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@22:05:01 GMT

طرز تهیه گراتین سیب زمینی، غذای ساده و لذیذ

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۶۹۵۶

طرز تهیه گراتین سیب زمینی، غذای ساده و لذیذ

گراتین سیب زمینی شامل سه لایه سیب زمینی نشاسته ای ، خامه و پنیر است که با پیاز ، سیر و آویشن تازه طعم دار شده و روی آن یک لایه پنیر ترد شده قرار دارد. این یکی از بهترین روش های پخت سیب زمینی است که به راحتی می توان آن را از قبل تهیه کرد. سیب زمینی ها را نازک برش میدهیم و با خامه و پنیر مخلوط میکنیم.

مواد لازم:

سیب زمینی (۱ کیلوگرم)

۱ حبه سیر ، پوست کنده نشده

۱ و ۱/۴ فنجان (۳۰۰ گرم) خامه ، ۳۵٪ چربی

۱/۴ قاشق چایخوری (۱ گرم) جوز هندی

۱/۴ قاشق چایخوری (۱ گرم) فلفل سیاه

۱/۲ قاشق چایخوری نمک (۷ گرم)

۱ عدد پیاز قرمز ، خلال شده

۱ قاشق غذاخوری کره (۱۴ گرم)

۱ فنجان (۱۰۰ گرم) پنیر چدار رنده شده

دستور پخت:

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۸۰ درجه سانتیگراد) گرم کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیب زمینی ها را پوست بگیرید ، بشویید و با حوله کاغذی خشک کنید. با استفاده از رنده یا غذا ساز، سیب زمینی ها را در لایه های ۱/۸ اینچ (۳ میلی متر) برش دهید.

پیاز را در حلقه ها یا ورقه های نازک برش داده و سیر را برش دهید. یک قالب ۹ اینچی (۲۳ سانتیمتر) را با سیر بریده شده مالش دهید و کف و کناره آن را با کره چرب کنید. در یک کاسه خامه را با جوز هندی ، فلفل سیاه و نمک مخلوط کنید.

۱/۳ سیب زمینی خرد شده را روی قالب آماده شده پهن کنید. حدود ۱/۳ حلقه های پیاز ، ۱/۳ فنجان پنیر ، آویشن تازه و ۱/۳ مخلوط خامه را اضافه کنید. ۱/۳ حلقه سیب زمینی دیگر ، ۱/۳ حلقه های پیاز ، ۱/۳ فنجان پنیر ، آویشن تازه و ۱/۳ مخلوط خامه را پخش کنید.

همین کار را با آخرین ۱/۳ سیب زمینی رنده شده ، مخلوط خامه باقیمانده پایان دهید و باقی مانده ۱/۳ فنجان پنیر را روی آنها پخش کنید. حدود ۶۰-۷۰ دقیقه آن را بپزید تا سیب زمینی پخته شود و روی آن طلایی شود. قبل از سرو اجازه دهید ۱۰ دقیقه استراحت کند.

 

منبع: آشپزی ها

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گراتین سیب زمینی گراتین سیب زمینی گراتن پارسی خبر سبک زندگی آشپزی سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۶۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: سپاهان شایسته بُرد در شهرآورد اصفهان بود

به گزارش خبرنگار مهر، خوزه مورایس عصر چهارشنبه در نشست خبری پس از دیدار با ذوب‌آهن اظهار داشت: این بازی دربی با احساسات رو به رو بود و بازی ساده‌ای نبود.

وی با بیان اینکه در این بازی از خود ثبات نشان دادیم، گفت: ذوب‌آهن باتوجه به اتفاقات اخیر از نظر احساسی بر ما برتری داشت؛ به بازیکنان بابت تلاش، کنترل خود بر بازی و اتفاقاتی که در ۲ بازی اخیر و جو پیرامون تیم داشتند، تبریک می‌گویم. در این بازی با نتیجه یک بر صفر پیروز شدیم که به نظر من شایسته این برد بودیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان خاطرنشان کرد: به عنوان یک سازمان‌دهی حرفه‌ای باید از پس این مشکلات بر بیاییم. باید روی کار خودمان تمرکز داشته باشیم و بهترین خودمان را انجام دهیم.

مورایس ابراز داشت: آرزو می‌کردیم در این بازی حمایت بیشتری داشته باشیم اما بازهم باید کارمان را به صورت حرفه‌ای انجام دهیم؛ به هر حال حتی چهره من هم موقع ترک زمین مانند بازنده‌ها بود.

وی افزود: از هوادارانی که در بازی امروز از ما حمایت کردند، تشکر می‌کنم؛ درک می‌کنم شرایط ساده نیست اما همه چیز قابل تغییر است.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان ادامه داد: به هر حال، حتی وقتی ببرید افرادی هستند که ضد شما هستند و حمایت نمی‌کنند و به همه این تفاوت‌ها احترام می‌گذارم.

مورایس اظهار داشت: فکر نمی‌کنم این اتفاق برای اولین‌بار در این باشگاه باشد، اما شاید زمانی نیز باشد که اسم من را صدا می‌زنند درحالیکه مربی دیگری روی نیمکت است.

وی افزود: نویدکیا دوست من و اسطوره باشگاه است، در آینده چرا که نه؟! از نظر من برای بالا آمدن نباید پا روی کسی بگذاریم، با هم بودن را بیشتر قبول می‌کنم و آرزو می‌کنم ارزش واقعی را برای همه داشته باشیم.

کد خبر 6081457

دیگر خبرها

  • طرز تهیه دمی گوجه اسپانیایی، یک غذای ساده، سریع و خوشمزه (فیلم)
  • راهکار‌های تخصصی برای مدیریت وزن
  • طرز تهیه کوکی پنیری ژاپنی؛ یک شیرینی شیک و خوشمزه برای پذیرایی (فیلم)
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • تعمیر لامپ‌های سوخته: یک ترفند کاربردی و ساده (فیلم)
  • مورایس: سپاهان شایسته بُرد در شهرآورد اصفهان بود
  • ناریجه؛ کترینگ و تهیه غذا در زمینه سفارش‌گیری غذای سازمانی
  • آموزش نویسندگی خلاق با این کتاب
  • بهترین و ساده ترین روش پاک کردن کنگر کوهی
  • پنج نوشیدنی ساده برای رهایی از کبد چرب