Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به دنبال اعلام سفارت آمریکا در مسکو در زمینه رصد ناآرامی‌های اخیر و حمایت از معترضان روسیه، وزارت خارجه روسیه واکنش نشان داد و اقدامات آمریکا در دخالت در امور کشورهای دیگر را محکوم کرد.

وزارت خارجه روسیه شبانگاه شنبه به وقت تهران در توییتی در این زمینه نوشت، نفاق افکنی، ابزار دموکراسی آمریکایی به ویژه در دوره خطرناک همه‌گیری کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وزارتخانه در این توییت به مقامات آمریکایی توصیه کرد با توقف دخالت در امور سایر کشورها، نظاره‌گر مشکلات خود باشند.

همزمان با بروز برخی ناآرامی‌ها در روسیه در شنبه بعد از ظهر به وقت تهران، سفارت آمریکا در مسکو از پایش کامل اوضاع و حمایت از معترضان به دولت روسیه خبر داد. «ربکا راس» سخنگوی سفارت آمریکا در روسیه در این زمینه گفت: «گزارش تظاهرات در روسیه و دستگیری معترضان و روزنامه نگاران را نظاره‌گر هستیم.»

وی در ادامه گفت که آمریکا از حقوق معترضان حمایت کرده و هرگونه اقدام علیه آن‌ها را محکوم می‌کند. هواداران «آلکسی ناوالنی»، منتقد دولت این کشور بعد از ظهر شنبه به وقت تهران در حمایت از وی به خیابان‌ها آمدند.

ناوالنی روز ۲۰ اوت ۲۰۲۰ هنگام پرواز از شهر «تومسک» در روسیه به سمت مسکو، علائم بیماری از خودش نشان داد و بعد از فرود اضطراری هواپیما در شهر «امسک» به بیمارستانی در این شهر منتقل شد و سپس به آلمان انتقال یافت. ناوالنی هفتم سپتامبر، چند روز بعد از آن که دولت آلمان ادعای مسمومیت وی را مطرح کرد از کما خارج شد. روسیه این ادعا را رد و اعلام کرد آزمایش ناوالنی هیچ شواهدی از وجود این سم را نشان نداده است.

ناوالنی که تحت مجازات تعلیقی است، یکشنبه ۱۷ ژانویه توسط ماموران فدرال در فرودگاه «شرمتیوو» مسکو بازداشت شده است. وی از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در فهرست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روسیه ناوالنی امریکا پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه قصد محکوم کردن حمله تلافی جویانه ایران را ندارد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به درخواست سفیر رژیم صهیونیستی از مسکو برای محکوم کردن حمله ایران، یادآور شد: چرا تل آویو تاکنون حملات دائمی اوکراین به روسیه را محکوم نکرده و کاخ سفید هم در رابطه با این حمله تماسی با روسیه نگرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته به درخواست سیمونا گالپرین، سفیر رژیم صهیونیستی در مسکو برای محکومیت حمله تلافی جویانه ایران به اهدافی در اسرائیل پاسخ داده و یادآور شد که تل آویو زمانی که اوکراین حملاتی را به خاک روسیه انجام می‌دهد، چنین کاری را نکرده است.

دیپلمات روس در کانال تلگرامی خود نوشت: «من به یاد ندارم که  چه زمانی اسرائیل حداقل یکی از حملات اوکراین به مناطقی از خاک روسیه را محکوم کرده باشد؟ آیا شما به یاد دارید؟ ولی من اظهارات منظم مقامات اسرائیلی در حمایت از اقدامات زلنسکی [رئیس جمهور اوکراین] را به خوبی به خاطر دارم.»

زاخارووا این واقعیت را مورد توجه قرار داد که در نتیجه جنایات مقامات کی‌یف در طول سالهای گذشته دائما تعداد زیادی مردم غیرنظامی کشته شده‌اند و طرف اسرائیلی هرگز این اقدامات را محکوم نکرده است.

کاخ سفید: آمریکا در مورد حمله ایران به اسرائیل با روسیه تماسی نداشته است

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید شب گذشته اعلام کرد که مقامات آمریکایی برای گفتگو در مورد حمله شنبه شب ایران به اسرائیل با روسیه تماسی نگرفته‌اند. کربی در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن پس از حملات ایران با مقامات مسکو تماس داشته، گفت: «من از چنین تماسی اطلاع ندارم.»

وزارت امور خارجه روسیه روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای از مقامات ایرانی و اسرائیلی خواست خویشتنداری از خود نشان دهند و مانع از  تشدید بیشتر تنش در خاورمیانه شوند.  در این بیانیه آمده است: روسیه از تشدید تنش خطرناک دیگری در خاورمیانه نگران است و از همه طرف‌ها می خواهد که خویشتن داری کنند.  مقامات مسکو بارها هشدار داده بودند که ماهیت حل نشده بحران‌های متعدد در خاورمیانه، به ویژه در  خصوص مناقشه فلسطین و اسرائیل، که اغلب با اقدامات تحریک آمیز غیرمسئولانه تشدید می‌شود، منجر به افزایش وخامت اوضاع در کل منطقه خواهد شد.

روسیه خواستار خویشتنداری در منطقه شدنماینده روسیه: نشست شورای امنیت نمایش ریاکاری غرب استپایان نشست شورای امنیت درباره پاسخ ایران به اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارتباط عوامل حمله تروریستی در مسکو با اوکراین مشخص شد
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟
  • راهیابی پویانمایی «پیچ تاریخی» به جشنواره مسکو
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو
  • «پیچ تاریخی» در راه جشنواره بین المللی فیلم مسکو
  • روسیه خطاب به اسرائیل: از اقدام نظامی خودداری کنید
  • روسیه قصد محکوم کردن حمله تلافی جویانه ایران را ندارد
  • شولتس برای مذاکره با پوتین شرط گذاشت
  • چرا روسیه نگران تنش میان ایران و اسرائیل است؟