Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@00:22:26 GMT

این خیریه، زنان را خیاط می‌کند+عکس

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۷۲۸۸

این خیریه، زنان را خیاط می‌کند+عکس

سپیده‌سادات گل‌سرخی مسئول خیریه حب‌الحسین در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: این خیریه شهریورماه امسال با هدف کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانوار در محله نارمک تهران ایجاد شد، اما با اوج‌گیری ویروس کرونا در فصل پاییز نتوانستیم در گام اول برای دستیابی به هدف خود قدم برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهیه سبد کالا و وسایل گرمایشی برای نیازمندان

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۲۵ خانواده نیازمند زیر پوشش این خیریه هستند، افزود: به دلیل نبود شرایط برای کارآفرینی، در حوزه توزیع اقلام غذایی، تهیه گوشت قربانی در ابتدای هرماه و تهیه وسایل گرمایشی همچون بخاری برای خانواده‌های نیازمند اقدام کردیم.

گل‌سرخی ادامه داد: توزیع بسته‌های غذایی هرماه در این خیریه با کمک مردم انجام می‌شود که در آخرین مرحله به خانواده‌های نیازمند در مسگرآباد کمک‌رسانی کردیم.

ایجاد کارگاه خیاطی برای زنان سرپرست خانوار

مسئول خیریه حب‌الحسین با اشاره به اینکه برای نیل به هدف کارآفرینی مدتی است که کارگاه خیاطی را ایجاد کردیم، افزود: با کمک خیرین چرخ خیاطی مجهز، اتو صنعتی و .. تهیه کردیم و یک مربی را نیز دعوت کردیم تا به زنان سرپرست خانوار علاقه‌مند، به طور رایگان خیاطی بیاموزد تا بستری برای اشتغال‌زایی آن‌ها شود.

وی افزود: البته به دلیل شرایط کرونایی این کلاس‌ها به صورت محدود و روزانه با حضور ۳ کارآموز برگزار می‌شود تا فاصله‌گذاری و پروتکل‌های مطرح شده رعایت شود و این نیت خیر ما خدایی نکرده مسبب افزایش این بیماری نشود.

گل‌سرخی با اشاره به اینکه افراد علاقه‌مند برای کارآموزی با همکاری خیریه‌های دیگر معرفی می‌شوند، تصریح کرد: تاکنون فراخوان عمومی نداشتیم، اما حتما بعد از دوران کرونا از عموم زنان سرپرست خانوار علاقه‌مند برای این آموزش‌ها دعوت می‌کنیم و با کمک خیرین نیز بنا داریم برای آن‌ها در این حرفه کسب و کاری ایجاد کنیم تا محل درآمد آن‌ها باشد.

مسئول خیریه حب‌الحسین  در پایان خاطرنشان کرد: از تمام خیرین تقاضامندیم برای گسترش هرچه بیشتر این فعالیت‌های کارآفرینی ما را یاری کنند تا بتوانیم زنان بیشتری را زیر پوشش قرار دهیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارآفرینی خیریه خانواده خبر خوب ویروس کرونا نارمک خیاطی زنان سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکبر پیرستانی معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در هشتمین رویداد نوآورانه «ترنج» که با هدف توانمندسازی راهبردی نوآوران جوان برگزار شده بود، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های دانشگاه آزاد، مهارت‌آموزی است و دنبال خلّاقیت و کارآفرینی دانشجویان دانشگاه هستیم.

وی افزود: به‌عنوان دانشگاهِ پیشرو، مبدع طرح پیش رو هستیم و تمایل داریم دانشجویان در کنار تحصیل مهارت‌آموزی هم داشته باشند و تیم‌هایی را پیدا کنند و کارآفرینی کنند.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان عنوان کرد: اتفاقات بسیار خوبی در دانشگاه رقم خورده و دنبال جذب و اشتغال دانشجویان خود پس از تحصیل هستیم؛ از این رو طرح پویش (اشتغال همزمان با تحصیل)) را رقم زدیم.

پیرستانی افزود: یکی از امتیازات طرح پویش این است که اگر دانشجو در دوران دانشجویی وارد محیط واقعی کار شود؛ از منظر میزان دستمزد و حقوق مقایسه نمی‌کند و در انجام کار راحت‌تر است، همچنین در بررسی‌های صورت گرفته در مراکز کارآفرینی و به دلیل اینکه ارتباط و تعامل بین دانشجو و صنعت اتفاق نمی‌افتاد؛ عملاً تناسب بین علاقه و شغل بررسی نمی‌شد، اما اکنون کارشناسان
شرکت‌های بزرگ با حضور در دانشگاه با دانشجو مصاحبه کرده و از توانمندی‌ها و علایق دانشجو برای حضور در عرصه اطلاع پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: این پروسه دو امتیاز دارد؛ نخست اینکه دانشجو پس از گذار از فیلتر‌های مورد نظر وارد دستگاه مورد نظر شده و حضور ماندگارتر و مفیدتری خواهد داشت و هم اینکه برای صنعت یا آن مؤسسه تولیدی این اطمینان حاصل می‌شود که حمایت معنوی دانشگاه پشت سر دانشجوست و به‌لحاظ حفظ اموال و دستاورد‌های علمی و اختراعات به یک اطمینان خاطری می‌رسد.

معاون فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تأکید کرد: پایان‌نامه‌ها را نیز هدفمند و با شناسایی مشکلات صنایع موضوعات را احصاء کردیم تا کاربردی کنیم؛ به این صورت که یا قابلیت تبدیل شدن به صنعت داشته باشد یا گره‌ای از صنعت باز کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم در محرومیت‌زدایی از جامعه مصمم است
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • نخستین نشست رسمی کمیسیون بانوان بنیاد کارآفرینی گام دوم برگزار شد
  • جزئیات پخش یک سریال ترکیه‌ای از تلویزیون
  • پخش یک سریال ترکیه‌ای از تلویزیون
  • مجموعه «۵۰ متر مربع»، از شبکه تهران
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام
  • پخش سریال ترکیه‌ای از شبکه تهران