Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، اسفندیار حسنی مقدم در نشست مجازی با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص اجرای طرح حدنگار یا کاداستر با اشاره به اینکه این طرح می‌تواند یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی باشد، اظهارکرد: سازمان جهادکشاورزی و امور اراضی استان طی سال‌های گذشته حدود ۴۰ هزار هکتار قرارداد بسته شده که ۳۶ هزار تهیه نقشه و 28 هزار هکتار نیز جانمایی شده است که به تدریج با مشارکت اداره کل ثبت اسناد و املاک در شرف انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای این میزان دو میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان به علل کندی در اجرای طرح حدنگار اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اجرای طرح این است که هنوز پروسه رفع تداخلات انجام نشده و  نقشه‌های مورد نظر توسط امور اراضی تهیه نشده است، از طرفی نقشه طرح به دلیل مشکلات اعتباری توسط منابع طبیعی انجام نشده است.

حسنی مقدم بیان کرد: البته طی چند روز اخیر بخشی از مشکل اعتباری حل شده و امیدواریم سرعت بیشتری داشته باشد.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات طرح این است که   بیشتر صاحب‌های نسق‌های زراعی که در سال ۱۳۴۲ در اصلاحات اراضی صادر شده یا فوت کرده یا اختلاف فی مابین وراث وجود دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تأکید کرد: امیدواریم با رویکرد جدید طی چند ماه پایانی سال جاری و سال آینده عملکرد مثبتی داشته باشیم.

حسنی مقدم خاطرنشان کرد: اجرای این طرح و سنددار کردن اراضی کشاورزی می‌تواند اقدام موثری در کاهش رفع اختلاف ملکی فی مابین کشاورزان باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزان کشاورزی لرستان رسانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • اختلافات ملکی در تالش منجر به قتل شد
  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • اختلافات ملکی منجر به قتل شد/ دستگیری قاتل در کمتر از ۵ ساعت
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • همایش حدنگاری برای تسهیل اجرای کاداستر برگزار شد
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟