Web Analytics Made Easy - Statcounter

 
در این گزارش به هفت علامت اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد کم‌کاری غده تیروئید عامل چاق شدن فرد است.

به گزارش بهداشت نیوز، اینکه سایز لباس‌هایتان اخیرا بالا می‌رود می‌تواند ناشی از برخی عادت‌های ناسالم باشد، اما علت چاق شدن کم کاری تیروئید هم می‌تواند باشد. کم کاری تیروئید بیماری است که در آن غده تیروئید که مسئول متابولیسم است به اندازه کافی هورمون تیروئید برای تأمین نیاز‌های بدن تولید نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش ۷ علامتی را که نشان دهنده چاقی بر اثر تیروئید است، بیان کرده‌ایم.

۱. همیشه خسته هستید
حتی بعد از خواب کامل شبانه با بیدار ماندن مشکل دارید؟ خستگی مداوم، خواب آلودگی و کمبود انرژی از موارد مرتبط با بسیاری از بیماری‌هاست، اما به شدت با کم کاری تیروئید مرتبط است. اگر موضوع همین باشد، پزشک کمک خواهد کرد که این علت چاق شدن و افزایش سایز را برطرف کنید.

۲. درد عضلانی دارید
اگر حتی زمانی که ورزش نکرده‌اید یا کار سنگین انجام نداده‌اید درد عضلات دارید، ممکن است مشکل تیروئید داشته‌باشید و علت چاق شدن شما همین باشد. غده تیروئید هورمون‌هایی برای کنترل متابولیسم بدن ترشح می‌کند. کم شدن این هورمون‌ها به معنی متابولیسم کندتر و اختلال در نحوه سوزاندن انرژی در بدن است که می‌تواند بر احساس عضلات تأثیر بگذارد.

۳. فراموشکار شده‌اید
پایین بودن هورمون تیروئید می‌تواند باعث فراموشی و ضعف حافظه شود. از آنجا که کمبود این هورمون همه چیز را کند می‌کند، عملکرد‌های عصبی نیز پس از مدتی آسیب می‌بینند.

۴. سطح کلسترول‌ خونتان بالاست
سطح بالای کلسترول خون می‌تواند نشانه مشکل تیروئید باشد. اگر دچار این مشکل شده‌اید بد نیست برای بررسی تیروئیدتان به پزشک مراجعه کنید؛ شاید همین علت چاق شدن شما باشد.

۵. افسرده شده‌اید
افسردگی می‌تواند با علائم دیگر کم کاری تیروئید مانند خستگی، ضعف عضلانی و مشکل در تمرکز مرتبط باشد. با کم کار شدن تیروئید، بسیاری از عملکرد‌های بدن دچار مشکل می‌شوند، جای تعجب نیست که حس افسردگی بر شما غلبه کند. اگر این علائم را در کنار هم دارید، تیروئید می‌تواند علت چاق شدن شما باشد.

۶. پوست‌ بدنتان خشک شده‌است
به نظر می‌رسد که هر چه کرم مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید، هیچ تاثیری ندارد. خشکی پوست می‌تواند یکی از علائم کم کاری تیروئید باشد. تغییر در بافت و ظاهر پوست به دلیل کاهش گردش خون در نتیجه عملکرد کم تیروئید است. اگر خشکی پوست را در کنار افزایش سایز تجربه می‌کنید، کم کاری تیروئید می‌تواند علت چاق شدن شما باشد.

۷. مشکلات هضم دارید
‌می‌دانیم که یبوست موضوعی است که هیچ کس دوست ندارد در موردش صحبت کند، اما اگر نمی‌توانید مشکلات روده‌ را حل کنید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به پزشک‌ مراجعه کنید. بدون داشتن مقدار کافی هورمون تیروئید کنترل کننده متابولیسم، بسیاری از عملکرد‌های بدن شما کند می‌شوند که یکی از آن‌ها عملکرد دستگاه گوارش است. این مشکل می‌تواند نشان دهد که علت چاق شدن شما تیروئید است. 

لینک کوتاه: asriran.com/003DUj

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تست شخصیت شناسی شانس: یک خورشید را انتخاب کنید و ببینید چقدر خوش شانس هستید

این تست شخصیت شناسی به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا شانس به شما لبخند می‌زند یا خیر! به سادگی یکی از شش خورشید موجود در تصویر را انتخاب کنید.

۱. آفتاب داغ:

تو شانس مورد علاقه من هستی!

شما در شرایط سخت خوش شانس هستید.

مردم حاضرند به شما کمک کنند.

مشکلات شما خود به خود حل خواهد شد.

۲. خورشید درخشان:

شانس شما با خلاقیت مرتبط است.

شما استعدادی دارید که رشد خواهد کرد.

شما با افراد خوب ملاقات می‌کنید.

این افراد منابع قدرت و الهام شما می‌شوند.

۳. آفتاب داغ:

خوش شانسی!

شما با پول، ارث و فرار از خطر خوش شانس هستید.

برای روابط خانوادگی ارزش قائل هستید و شریک زندگی خود را دوست دارید.

۴. آفتاب عصر:

شانس همیشه نزدیک شماست.

خواسته‌های شما با نظمی باورنکردنی محقق می‌شوند.

شما همیشه بیشتر از چیزی که از دست می‌دهید پیدا می‌کنید.

شما توسط افرادی احاطه شده اید که هر لحظه آماده کمک به شما هستند.

۵. آفتاب داغ:

شما به لطف تلاش و پشتکارتان خوشحال هستید.

شما یک قدرت مخفی بر مردم دارید.

حتی در شرایط سخت کمک خواهید یافت.

۶. غروب آفتاب:

شما استعداد‌های زیادی دارید.

شما با ریسک کردن و قرار گرفتن در مکان مناسب در زمان مناسب پیشرفت می‌کنید.

شما یک غریزه عالی برای معاملات سودآور دارید.

به یاد داشته باشید که این فقط یک آزمایش است و شانس واقعی شما به باورها، تلاش‌ها و نگرش مثبت شما نسبت به زندگی بستگی دارد!

منبع: مکتوب نامه

tags # شخصیت شناسی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ناراحتی شدید ستاره بارسا: چرا تعویضم کردید!
  • هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد | زلزله الاقصی متوقف نخواهد شد، اگر...
  • اگر مدام خسته هستید، این مورد را چک کنید
  • تست شخصیت شناسی شانس: یک خورشید را انتخاب کنید و ببینید چقدر خوش شانس هستید
  • نشانه‌هایی که می‌گویند کلیه‌های شما به درستی کار نمی‌کنند + فیلم
  • خط و نشان یک نماینده برای اردن: با اسرائیل همراهی کردید، حتماً پشیمان خواهید شد /اسرائیل با دُم شیر بازی نکند
  • غذا‌های مناسب برای پرکاری تیروئید
  • هوادار: با صدور بیانیه‌های پوچ موضوع را لوث کردید!
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)
  • ببینید | صدای زمین را بشنوید؛ فکر می‌کردید انقدر ترسناک باشد؟