Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفته‌های اخیر هم شاهد برخوردهای عجیب باشگاه‌های قطری با بازیکنان ایرانی بودیم. بازیکنانی مثل پژمان منتظری، رامین رضاییان، مهدی ترابی، مهرداد محمدی و امید ابراهیمی از ابتدای شروع لیگ ستارگان شرایط خوبی در تیم‌های خود نداشته‌اند و در هفته‌های متوالی هم نیمکت نشین بودند.

به گزارش برنا؛ در سال‌های اخیر فوتبالیست‌های ایرانی زیادی به لیگ ستارگان قطر پیوسته‌اند و حضور در فوتبال قطر را به خاطر پیشنهادات نجومی مالی به تیم‌های اروپایی ترجیح دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قراردادهای ملی بالا و تمرینات آسان و سخت گیر نبودن باشگاه های قطری از عوامل مهمی هستند که باعث شده فوتبالیست‌های ایرانی تمایل زیادی به حضور در فوتبال قطر داشته باشند. البته این تمایل دوطرفه بوده و باشگاه‌های قطری امسال در خرید بازیکنان ایرانی رکورد زدند و همانطور که گفته شد 8 بازیکن ایرانی قرار است در فصل جدید لیگ ستارگان توپ بزنند.

حضور 8 بازیکن ایرانی در فصل جدید لیگ ستارگان قطر باعث شد ایران بالاتر از برزیل و الجزایر بیشترین تعداد فوتبالیست را در این لیگ متمول داشته باشد. در فصل گذشته لیگ ستارگان بازیکنان ایرانی مثل مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضائیان، پژمان منتظری و کریم انصاری‌فرد در تیم‌های قطری توپ می‌زدند و امید ابراهیمی هم به صورت قرضی از لیگ قطر به لیگ بلژیک رفته بود که برای فصل جدید دوباره به تیم الاهلی برگشت. از بین این بازیکنان مرتضی پورعلی‌گنجی به چین رفت و کریم انصاری‌فرد راهی یونان شد اما نفراتی مثل مهرداد محمدی، مهدی ترابی، روزبه چشمی، شجاع خلیل‌زاده و علی کریمی به تیم‌های قطری پیوستند تا تعداد بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ این کشور به عدد 8 برسد.

شکستن رکورد تعداد حضور بهترین فوتبالیست‌های ایرانی در لیگ قطر، که اغلب آنها از بازیکنان موثر در تیم ملی هستند، درحالی رخ داده که اغلب کارشناسان فوتبال معتقدند سطح کیفی پائین این لیگ باعث افت فوتبالیست‌های ایرانی می‌شود و کمتر بازیکن ایرانی بوده که توانسته در سال‌های اخیر از این لیگ به اروپا برسد. برخی هم معتقدند فوتبال در قطر نه تنها یک حرفه بلکه یک تفریح برای شیوخ پولدار عربی است و به همین دلیل این لیگ کیفیت پائینی دارد و باعث افت فوتبالیست‌های ایرانی هم می‌شود.

این روزها در بحث حضور ستاره‌های فوتبال ایران در قطر یک ماجرای دیگر هم مطرح است که باتوجه به رفتار باشگاه‌های قطری با بازیکنان ایرانی چندان هم پربیراه نیست. ماجرا از این قرار است که برخی از اهالی فوتبال معتقدند باشگاه‌های قطری به قصد تضعیف باشگاه‌های ایرانی از جمله استقلال و پرسپولیس به‌صورت ویژه دست روی ستاره‌های این دو تیم می‌گذارند تا با جدا کردن آنها از سرخابی‌ها این دو تیم را تضعیف کرده و باشگاه‌های خود را تقویت کنند یا اینکه با نیمکت‌نشین کردن این ستاره‌ها حتی تیم ملی ایران را ضعیف کنند.

در هفته‌های اخیر هم شاهد برخوردهای عجیب باشگاه‌های قطری با بازیکنان ایرانی بودیم. بازیکنانی مثل پژمان منتظری، رامین رضائیان، مهدی ترابی، مهرداد محمدی و امید ابراهیمی از ابتدای شروع لیگ ستارگان شرایط خوبی در تیم های خود نداشته اند و در هفته های متوالی هم نیمکت نشین بوده اند. در بین بازیکنان ایرانی، شجاع خلیل زاده، علی کریمی و روزبه چشمی وضعیتی باثبات در تیم های خود دارند اما اوضاع بقیه ایرانی ها خوب نیست.

در ادامه به بررسی وضعیت لژیونرهای ایرانی در فوتبال قطر می پردازیم.

رامین رضائیان: همه چیز از ادعای روزنامه قطری مبنی بر عدم علاقه  سرمربی جدید تیم فوتبال الدحیل به رامین رضائیان شروع شد . آن هم در حالی که  رامین رضائیان در دوره سرمربیگری ولید رکراکی مراکشی یکی از بازیکنان کلیدی الدحیل بود اما با روی کار آمدن صبری لاموشی، سرمربی سابق ناتینگهام فارست انگلیس و رن فرانسه، او مجبور به جدایی از الدحیل شد. این باشگاه رضائیان را به یکی از تیم های قعرنشین لیگ قطر یعنی السیلیه فروخت که این انتقال برای رضاییان نوعی افت محسوب می‌شود. رضائیان درحالی السیلیه را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد که باشگاه سابقش پرسپولیس هم او را می خواست اما ترجیح داد در قطر بماند. او در هفته‌های اخیر در ترکیب السیلیه بازی کرده اما قطعا انتقال از تیم متمول و بالانشین مثل الدحیل به تیم قعرنشینی مثل السیلیه روحیه این مدافع ایرانی را که یکی از بهترین‌های فوتبال ایران است، تضعیف کرده است.

پژمان منتظری: پژمان منتظری در الخریطیات قطر حضور دارد. او سال گذشته برای ماندن در فوتبال قطر مجبور شد قراردادش را کاهش دهد. منتظری طی چهار هفته اخیر لیگ ستارگان قطر به میدان نرفته و در فهرست الخریطیات حضور نداشته است. تیم او در جدول لیگ ستارگان قعرنشین است. حدود یکی 2 هفته پیش هم بحث جدایی کاپیتان سابق استقلال از این تیم و بازگشتش به فوتبال ایران مطرح شد و این احتمال می رود که منتظری به زودی در فهرست مازاد باشگاه قطری قرار بگیرد. برخی رسانه‌های قطری از مصدومیتی قدیمی و برخی دیگر هم از احتمال قطع همکاری الخریطیات با او خبر داده بودند.

مهدی ترابی: ستاره فصل گذشته پرسپولیس درحالی این تیم را ترک کرد و به العربی رفت که پرسپولیس در آستانه حضور در لیگ قهرمانان بود.  مهدی ترابی در حالی که جایش به شدت در پرسپولیس خالی است، از از ابتدای حضورش در العربی زنجیر شده به نیمکت این تیم ا و اصلا وضعیت خوبی ندارد. او در ابتدای حضورش در العربی مصدوم شد و کمتر به او بازی رسید. این ستاره ایرانی بعد از بهبود مصدومیتش هم نتوانست جایگاه ثابتی در تیم قطری به دست بیاورد. بعد از شکست العربی در فینال جام امیر قطر رسانه‌های قطری به شدت از عملکرد مهدی ترابی انتقاد کردند و حتی هواداران این باشگاه در فضای مجازی با انتقاد از عملکرد ترابی خواستار فسخ فوری با وینگر ایرانی تیم‌شان شدند. به تازگی هم رسانه الشرق قطر از مهدی ترابی به عنوان یک یک انتقال شکست خورده نام برده  که در مدت حضورش در این تیم نتوانسته انتظارات برآورده کند. با این تفاسیر بعید نیست او در نقل و انتقالات زمستانی یکی از فروش‌های باشگاه العربی باشد. باشگاه العربی به صورت جدی به دنبال فسخ قرارداد ترابی است و قصد دارد یوسف المساکنی مهاجم الدحیل را جانشین او کند.

امید ابراهیمی: فرمانده سابق استقلال سال گذشته از الاهلی به صورت قرضی به یوپن بلژیک پیوست. سرمربی  تیم بلژیکی در پایان فصل گذشته دیگر تمایلی به ادامه همکاری با ابراهیمی نداشت و او دوباره به الاهلی برگشت. این بازیکن ایرانی امسال در الاهلی گاهی نیمکت‌نشین بوده و گاهی هم دقایقی برای تیمش به میدان رفته است.

مهرداد محمدی: مهرداد محمدی در العربی با مهدی ترابی همبازی است. وضعیت محمدی در این تیم بهتر از همبازی پرسپولیسی‌اش است اما او هم از یک ستاره تبدیل به بازیکنی معمولی در العربی تبدیل شده و بعید نیست که در لیست مازاد این تیم قرار بگیرد.

شرایط بازیکنان ایرانی در فوتبال قطر در حالی بحرانی شده که از سال‌ها پیش بازیکنان زیادی از کشورمان راهی این کشور شده‌اند. فوتبال ایران لژیونرهایی مثل فرشاد پیوس، بیژن طاهری، مجید نامجومطلق، ناصر محمدخانی، ابراهیم قاسمپور، محمد پنجعلی، علی دایی، حمید درخشان، هادی عقیلی، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان و ... را در فوتبال قطر داشته و همواره صادرات بازیکن از ایران به قطر رواج داشته اما این روزها به نظر می رسد قطری ها برخورد چندان دوستانه‌ای با فوتبالیست های ایرانی ندارد.

قاسمپور: قطری ها کم تحمل هستند

ابراهیم قاسمپور، کارشناس فوتبال که سابقه حضور در فوتبال قطر را هم دارد، درباره اوضاع لژیونرهای ایرانی در قطر می گوید: «این بحث که گفته می‌شود قطری ها قصد تضعیف فوتبال ایران را دارند درست نیست چون ما تنها رقیب این کشور نیستیم و اگر آنها قصد چنین کاری داشته باشند باید با بقیه رقبای خود هم این کار را انجام دهند. دلیل حضور بازیکنان ایرانی در فوتبال قطر این است که قطری‌ها برخی بازیکنان شاخص ما را می‌خرند که به آنها نیاز دارند و به اصطلاح کارشان را راه می‌اندازند. ضمن اینکه قیمت فوتبالیست‌های ایرانی برای آنها مناسب است. شاید الان با بالا رفتن قیمت ارز پولی که قطری‌ها به بازیکنان ایرانی می‌دهند نجومی شده باشد اما واقعیت این است که این مبالغ برای خود قطری‌ها اصلا نجومی و چشمگیر نیست. اینکه می‌گویند هدف قطری‌ها تضعیف فوتبال ایران است درست نیست. آنها فقط به فکر برطرف کردن ضعف‌های خود با مبالغ پائین هستند. حتی این بحث در عرصه باشگاهی هم درست نیست چون قطری‌ها به اندازه کافی پول دارند و می‌توانند بازیکنان بهتری بخرند و خودشان را قوی کنند.

قاسمپور افزود: باشگاه‌های قطری در برخورد با فوتبالیست های خارجی کم تحمل هستند. آنها انتظار دارند وقتی بازیکن باکیفیتی را می‌خرند در همان هفته های اول کیفیت بالایی از او ببینند. درحالی که وقتی بازیکنی از کشوری به کشور دیگر می‌رود به فرصت برای تطبیق شرایط خود با کشور و تیم جدید دارد اما تیم‌های قطری معمولا این فرصت را به بازیکنان خارجی نمی‌دهند.

این کارشناس بیان کرد: به نظر من ان احتمال هم وجود دارد که قراردادهای بازیکنان ایرانی با باشگاه‌های قطری به درستی بسته نمی‌شود و آنها به راحتی می‌توانند با بازیکنان ما فسخ کنند. همانطور که باشگاه‌های ایرانی در بستن قرارداد با مربیان و بازیکنان ایرانی مشکل دارند، قراردادهایی هم که ایرانی‌ها با باشگاه‌های خارجی می‌بندند اشکال دارد که به راحتی قراردادها فسخ می‌شوند. 5

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پژمان منتظری لیگ ستارگان قطر رامین رضاییان مهدی ترابی فوتبالیست های ایرانی بازیکنان ایرانی باشگاه های قطری امید ابراهیمی رامین رضائیان بازیکن ایرانی فوتبال قطر پژمان منتظری فوتبال ایران مهرداد محمدی لیگ ستارگان نیمکت نشین مهدی ترابی ستاره ها قطری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار آزمون در بغل قهرمان جهان (عکس)

ستاره ایرانی رم در کنار دو هم‌تیمی خود در تمرین دیده شد.

به گزارش "ورزش سه"، سردار آزمون که روز دوم فروردین ماه امسال در دیدار تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2026 موفق به گلزنی شد و در لحظات پایانی نیمه نخست به دلیل آسیب‌دیدگی از زمین بیرون رفت، پس از حدود 25 روز فاصله گرفتن از میادین دوباره به تمرینات گروهی بازگشته و با انگیزه بالا کارش را انجام می‌دهد.

ستاره ایرانی جالوروسی که دو روز قبل (سه‌شنبه) به تمرینات گروهی آ. اس. رم اضافه شد، شرایطی در تمرینات داشته که نشان از مصدومیت ندارد و در بازی درون تیمی عملکرد خوبی داشته تا آماده ادامه فصل شود.

سردار آزمون در تمرین روز گذشته جالوروسی در کنار لئاندرو پاردس و لورنزو پلگرینی، ستاره‌های آرژانتینی و ایتالیایی تیمش دیده شد و در کنار آنها عکس یادگاری گرفت.

ستاره ایرانی رم بعید است در مسابقه امشب در مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا مقابل میلان حضور پیدا کند، اما از رقابت‌های سری آ احتمالا به فهرست برگردد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امیدواری سردار آزمون به دائمی شدن قراردادش با رم سردار آزمون به رم رسید

دیگر خبرها

  • ترکش‌های باخت سنگین نفت آبادان برابر پرسپولیس؛ کسر ۱۰ درصد از قرارداد!
  • کمالوند: باخت برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم/ برای بقای صنعت نفت در لیگ ناامید نیستیم
  • باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!
  • سردار آزمون در بغل قهرمان جهان (عکس)
  • تیم ملی افغانستان را با ایران اشتباه نگیرید
  • آیا چهره صورت‌های فلکی تغییر می‌کند؟
  • حرف‌های ستاره ایرانی‌الاصل درباره کلوپ و تیمش
  • علیزاده: اوزونیدیس کاربلد است/۳ باخت اخیر کارمان را خراب کرد
  • آتش بازی ستاره عراقی سابق پرسپولیس در قطر
  • مورایس: ناکامی هم بخشی از تئاتر فوتبالی است