Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، مادورو در یک سخنرانی به هواداران خود گفت: آماده حرکت در مسیر جدید روابط با دولت جو بایدن بر مبنای احترام، گفتمان، ارتباط و درک متقابل هستیم.

این اظهارات مادورو در حالی است که پیشتر «آنتونی بلینکن» نامزد دولت بایدن برای تصدی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود دولت جدید آمریکا «خوان گوایدو» رهبر اپوزیسیون ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور و رئیس مجلس به رسمیت می شناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پس از آن با تکرار ادعاهای خصمانه دولت ترامپ، مادورو رئیس جمهوری قانونی این کشور را «دیکتاتور وحشی» خواند.

بایدن پیشتر اعلام کرده بود آماده مذاکره با نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا است.

دولت ونزوئلا لغو تحریم ها را به عنوان شرط مذاکره با واشنگتن در دولت بایدن اعلام کرده است

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی محمد بزرگی احمد جهان بزرگی مادورو ونزوئلا آمریکا روابط دولت بایدن مهرداد میناوند علی انصاریان علی اصغر عنابستانی محمد بزرگی احمد جهان بزرگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان سبب ارتقای روابط دو طرف در حوزه انرژی می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان افزون بر تعمیق پیوندهای سیاسی بین دو طرف، سبب تحرک جدی در حوزه تجاری از جمله در زمینه‌های انرژی، نفت و گاز، حمل‌ونقل و گسترش بازارهای مرزی دو کشور می‌شود.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران به اهمیت سفر رئیس‌جمهوری و هیئت همراه به پاکستان اشاره و بیان کرد: رئیس‌جمهوری سفر بسیار مهمی را به پاکستان و در ادامه به سریلانکا آغاز کرد که در چارچوب دعوت رسمی انجام‌شده از سوی رؤسای جمهوری دو کشور بوده است و البته همسو با فعالیت‌های ایران در بخش سیاست همسایگی و گسترش مناسبات و همکاری‌ها با کشورهای دوست در سطح منطقه به شمار می‌آید.

وی افزود: هر دو کشور جایگاه بالایی در سیاست خارجی ایران دارند. پاکستان از کشورهای مهم و اثرگذار در همسایگی ایران است که اشتراکات تاریخی، دینی، مذهبی و فرهنگی با ایران دارد و انتظار این است روابط اقتصادی دو طرف همپای روابط سیاسی توسعه یابد. افزون بر تعمیق پیوندهای سیاسی میان دو طرف امیدواریم تحرکی جدی در حوزه تجاری از جمله در زمینه‌های انرژی، نفت و گاز، حمل‌ونقل و گسترش بازارهای مرزی دو کشور رقم بخورد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با توجه به اهمیت توسعه تجاری برای دولت سیزدهم، هدف‌گذاری ارتقای مناسبات تجاری میان ایران و پاکستان به سقف ۱۰ میلیارد دلار یکی از اولویت‌های مورد توجه دو کشور است.

کنعانی در پایان تصریح کرد: سفر به سریلانکا نیز مهم است و رئیس‌جمهوری به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود عازم این کشور خواهد شد. در این سفر افزون بر افتتاح پروژه انتقال آب که به همت نیروهای فنی - مهندسی ایران انجام شده است، مذاکرات هیئت‌های عالی رتبه دو کشور را خواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • ابراز تمایل ستاره سیتی برای حضور در عربستان
  • روایت قهر و آشتی «بایدن» و «بی‌بی»؛ یک قاتل در دو بدن!
  • سفر رئیس‌جمهوری به پاکستان سبب ارتقای روابط دو طرف در حوزه انرژی می‌شود
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند
  • آسوشییتدپرس: ایران و اسرائیل از آستانه یک جنگ تمام عیار بازگشتند/ سیاست خارجی، پاشنه آشیل جو بایدن در سال انتخابات شد