Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد آرین‌منش روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سازمان هم‌اینک با تولید برنامه‌های گوناگون بعضا سیاه‌نما، سریال، فیلم و گفتگوها اقدام به تخریب و اهانت نسبت به مجریان کشور و افرادی می‌کند که در جناح صدا و سیما نیستند. 

وی سخنان به شدت موهن میهمان یکی از برنامه‌های اخیرا پخش شده از تلویزیون را محکوم و بیان کرد: اهانت به شخص و مقام رییس جمهوری که منتخب مردم است آن هم از طریق سازمان صدا و سیما، جرم محرز است و باید با مجرم برخورد صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس هیات امنا و معاون آموزشی پژوهشی دانشگاه آرمان رضوی ادامه داد: گرچه تجربه نشان داده بطور معمول چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد اما دلیل رخداد اخیر را ناکارآمدی شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما و عدم تحقق اصل ۱۷۵ قانون اساسی می‌دانم. 

وی تاکید کرد: ناکارآمدی "شورای نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران" در برخورد با عاملان اهانت به رییس جمهوری در شرایط موجود کاملا مشهود است.

نماینده پیشین اصولگرای مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: این در حالی است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌بایست به عنوان رسانه ملی یکی از ارکان وحدت‌بخش و انسجام‌آور جامعه تلقی می‌شود و عملکردد و جهت فعالیت این رسانه لزوما باید در همین سمت و سو باشد. 

وی افزود: به هر حال بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران اهانت به رییس جمهوری منتخب مردم جرم است لذا می‌بایست حتما با هر فرد و یا افراد مرتکب چنین جرم مشهودی بطور قانونی برخورد شود.

آرین‌منش با دو دوره تجربه نمایندگی مجلس ادامه داد: در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی به دنبال تدوین "قانون نظارت بر صدا و سیما" بودیم اما بخاطر فعالیتهای گسترده مسوولان وقت سازمان صدا و سیما این قانون به سرانجام نرسید و در کلامی دیگر ابتر ماند.

وی گفت: طبیعی است که شورای ناکارآمد فعلی نظارت بر سازمان صدا و سیما که زیر نظر رییس آن سازمان فعالیت می‌کند قادر به اعمال نظارت مناسب نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با چنین وضعیتی، در مسیر واقعی خود که آزادی بیان، بی‌طرفی و انسجام‌بخشی در سطح جامعه است، هدایت نمی‌شود. 

"احمد جهان‌بزرگی" که عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی شده، اخیرا در برنامه‌ زنده تلویزیونی با عنوان "زاویه" از شبکه چهارم سیما مطالبی سخیف، موهن و اتهام‌آمیز را نسبت به رییس جمهوری و برخی مسوولان دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت داد که به پس از نشر سریع و گسترده در فضای مجازی بازتاب یافت، با جریحه‌دار کردن افکار عمومی تاکنون در سطحی وسیع واکنشهای به شدت منفی مردم، مسوولان و جریانهای سیاسی را در پی داشته که با محکوم نمودن این فرد و مسوولان پخش آن از صدا و سیما همچنان ادامه دارد.  

نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نیز دیروز در گفتگو با خبرنگار ایرنا اهانت به مقامات کشور و مسوولان دولت را جرم و تخطی از قانون توصیف و بیان کرد: این نوع رفتار موهن نه تنها مغایر با قانون است بلکه هیچ انطباقی با سیاستهای ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ندارد.

حمیدرضا ترقی افزود: مسوولان سازمان صدا و سیما باید پیش از آغاز پخش برنامه‌های زنده تلویزیونی چارچوبهای قانونی را به مصاحبه شوندگان ابلاغ کنند تا مطالب و مواضعشان را در همان چارچوب عنوان کرده و مجبور به عذرخواهی نشوند. 

برچسب‌ها صدا و سیما مشهد اصولگرایان نماینده مجلس شورای اسلامی شبکه چهار سیما حسن روحانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صدا و سیما مشهد اصولگرایان صدا و سیما مشهد اصولگرایان نماینده مجلس شورای اسلامی شبکه چهار سیما حسن روحانی اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران سازمان صدا و سیما رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد

حمیدرضا ترقی قائم مقام حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت سفر رئیس‌جمهور کشورمان به پاکستان اظهار کرد: مردم پاکستان از ابتدای انقلاب علاقه بسیاری به جمهوری اسلامی پیدا کردند و اشتراک‌های فرهنگی و دینی میان مردم دو کشور وجود دارد.

او گفت: مردم این کشور هنگام سفر مقام معظم رهبری به پاکستان استقبال ویژه ای از ایشان به عمل آوردند و همواره دستاوردهای ایران را مورد تحسین قرار می‌دهند.

ترقی ادامه داد: سفر رئیس جمهور به این کشور باعث رفع تنش و ایجاد اتحاد و همبستگی میان دو کشور و ملتهای منطقه خواهد شد و می‌تواند به توسعه دستاوردهای اقتصادی و سیاسی بینجامد.

قائم مقام حزب موتلفه متذکر شد: دشمنان انقلاب اسلامی و گروهک های ضدانقلاب تلاش بسیاری دارند تا از وابستگی ارتش پاکستان به آمریکا برای نفوذ در مرزها و ضربه زدن به جمهوری اسلامی استفاده کنند بنابراین تحکیم روابط بین دو کشور نقش موثری خواهد داشت .

این فعال سیاسی افزود: سفر آقای رئیسی به پاکستان آثار و برکات بسیاری خواهد داشت و می‌تواند دو کشور را در جهت نابودی اسرائیل و گروهک‌های تروریستی همبسته تر کند.

او در پایان گفت: پاکستان در پیمان های مشترک بسیاری با جمهوری اسلامی قرار دارد و تقویت روابط با این کشور نقش بسیاری در افزایش تولید و بهبود شرایط اقتصادی و افزایش صادرات غیرنفتی خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما
  • اتحاد ایران و پاکستان نقش بسیاری در مبارزه با اسرائیل دارد
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان
  • عوامل برنامه‌های قرآنی با حضور «حجت‌الاسلام قمی» قدردانی شدند
  • رییس صدا و سیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود
  • سپاه‌پاسداران به افتخار و عزت جهان اسلام تبدیل شده است
  • شیخ اکبری، مشاور رئیس سازمان و رئیس ستاد حج و زیارت و اربعین رسانه ملی شد
  • رسانه آمریکایی ماهیت مسیح علینژاد را برملا کرد+ عکس
  • گلایه رسانه اصولگرا از برخورد‌های گشت ارشاد