Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی شهریاری شنبه شب در سومین جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری آذربایجان غربی با اشاره به طرح های پژوهشی مصوب در این کارگروه افزود: رویکرد شکل گرفته حاکی از درنظر گرفتن اولویت های توسعه ای استان است، چراکه خاک خوردن طرح های پژوهشی در قفسه ها و بایگانی ادارات به کار توسعه نمی آید.

وی از افتتاح کارخانه نوآوری در دهه فجر خبر داد و اضافه کرد: این کارخانه در دانشگاه ارومیه به جهت بهره مندی از شرایط سهولت دسترسی، امکانات زیرساختی و مراکز رشد در جوار با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه کارخانه‌های نوآوری یک ابتکار جدید در راستای توسعه زیست بوم نوآوری است، اظهار کرد: برنامه توسعه فضاهای نوآوری تداوم دارد و محدودیتی در راه اندازی کارخانه های نوآوری در استان وجود ندارد.

شهریاری  ادامه داد: وجه بارز کارخانه‌های نوآوری در این است که به دست بخش خصوصی توسعه می‌یابند و فضاهای لازم را برای تبدیل نوآوری به کسب و کار فراهم می‌کنند.

وی بر ضرورت توسعه آموزش های مهارتی و همکاری دستگاه های اجرایی با آموزش فنی و حرفه ای تاکید کرد و گفت: نقش مهارت آموزی در اشتغال غیر قابل انکار است و می طلبد دستگاه های اجرایی در تقویت این روند با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای همکاری لازم را داشته باشند.

در این جلسه ۱۱ طرح پژوهشی پس از طی فرآیندهای لازم به تصویب رسید.

برچسب‌ها آذربایجان غربی دانشگاه ارومیه دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی دانشگاه ارومیه دهه فجر آذربایجان غربی دانشگاه ارومیه دهه فجر اخبار کنکور آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۸۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمید حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در یک گفت‌وگوی تلفنی با موضوع راه‌اندازی مدارس سمپاد در مناطق عشایری گفت: یكی از مهم‌ترین حوزه‌های تمركز وزارت آموزش‌وپرورش موضوع توسعه عدالت تربیتی و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های آموزشی و پرورشی در مدارس است.

وی افزود: به‌خصوص در مدارس سمپاد كه بخشی از مدارس دولتی ما را تشكیل می‌دهند موضوع بسط عدالت تربیتی اهمیت دارد. توجه به همه دانش‌آموزان اهمیت دارد و دسترسی به مدارس با كیفیت برای همه دانش‌آموزان باید فراهم شود.

حسینی اظهار كرد: سازمانی به نام سازمان سمپاد داریم كه برای دانش‌آموزان تیزهوش كار برنامه‌ریزی درسی را به صورت اختصاصی انجام می‌دهد. ما با همكاری سازمان پرورش استعدادهای درخشان یا سمپاد شرایطی را فراهم كردیم كه برای مناطق عشایری به‌ویژه بتوانیم تلاش كنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار كرد: راه‌اندازی مدارس سمپاد به این شكل است كه حداقل باید سه هزار دانش‌آموز در پایش وجود داشته باشد كه برای راه‌اندازی مدرسه سمپاد مجوز داده شود.

او افزود: ما در بیست‌وشش استان دانش‌آموزان عشایری داریم كه در دوازده استان ادارات مستقلی هستند كه حوزه عشایر را پیگیری می‌کنند. در بقیه استان‌ها نیز واحدی موضوع مربوط به دانش‌آموزان عشایری را پیگیری می‌کند.

معاون آموزش ابتدایی خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی بیشترین جمعیت دانش‌آموزان در حوزه عشایر را دارد. سه استان بیشترین جمعیت دانش‌آموزان عشایری را دارند كه استان خوزستان و استان گلستان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. معمولاً از هر هزار نفر بیست‌وسه نفر از دانش‌آموزان تیزهوش هستند.

حسینی گفت: ما باید جمعیت دانش‌آموزی حداقلی داشته باشیم تا شرایط را برای آنها فراهم كنیم. ما نیاز به واحد شبانه‌روزی آموزشی داریم. استان آذربایجان غربی امسال توانست این شرایط را فراهم كند. دو استان دیگر برای سال بعد می‌توانند آماده شده و از تجربه استان آذربایجان غربی استفاده كنند. هدف ما این است كه ظرفیت را برای رشد استعدادها فراهم كنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • میزبانی آذربایجان‌غربی از نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • روزجمعه ؛ قطعی برق درارومیه
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه