Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: «جِیک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده و «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه به صورت تلفنی گفتگو کردند.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «آکسیوس»، سالیوان و بن‌شبت در این تماس تلفنی بر لزوم آغاز گفت‌وگوی دولت جدید آمریکا با تل‌آویو درباره ایران و توافق‌های سازش بین اسرائیل و کشور‌های عربی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن تایید انجام این تماس تلفنی، گفت: «دو طرف توافق کردند که به زودی در جلسه‌ای درباره ایران، مسائل منطقه‌ای و پیشبرد توافق‌های آبراهام صحبت کنند».

این اولین تماس تلفنی یک مقام ارشد کاخ سفید در دولت بایدن با دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی است. تیم بایدن در زمان انتقال قدرت (پیش از مراسم تحلیف) از هرگونه تماس با تل‌آویو خودداری کرده بود.

به نوشته آکسیوس، کاخ سفید هنوز به سوالات درباره تماس تلفنی سالیوان و بن‌شبت پاسخ نداده است.

روز شنبه همچنین مشاور امنیت ملی آمریکا در تماس تلفنی با شرکای اروپایی و همتای ژاپنی خود، مسائل پیرامون ایران، چین و روسیه را به بحث گذاشت.

از سوی دیگر رسانه‌های صهیونیستی خبر داده، «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی «موساد» به واشنگتن سفر می‌کند تا در دیدار با مقامات دولت جدید آمریکا خواسته‌های تل‌آویو درباره هرگونه توافق با ایران را مطرح کند.

این در حالی است که پیشتر شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم، به نقل از «یک مقام بسیار عالی‌رتبه اسرائیلی» گزارش داده بود اگر دولت بایدن به توافق هسته‌ای با ایران بازگردد، تل‌آویو دیگر در هیچ موضوعی با واشنگتن گفتگو نخواهد کرد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: آمریکا تل آویو ایران رژیم صهیونیستی ج یک سالیوان اسرائیل صراط مشاور امنیت تماس تلفنی تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش

به گزارش قدس آنلاین، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز در گزارشی به نقل از برخی مسوولان در لاهه اعلام کرد، صدور چنین دستوراتی همانند این اقدام چشمگیر، بدون موافقت آمریکا ممکن نبود و سه سال قبل نیز «کریم‌خان» دادستان کل لاهه با کمک آمریکا در این سمت انتخاب شد، پس از آن، کریم‌خان دو پرونده که تا حد زیادی موجب نگرانی آمریکایی‌ها شده بود، مختومه کرد، یکی پرونده مربوط به سلول‌های بازداشت اعلام نشده مربوط به افغانستان در اروپا و دیگری جنایات جنگی انجام شده در افغانستان بود.

این شبکه عبری زبان در ادامه به نقل از برخی منابع در لاهه درباره قصد صدور حکم‌های بازداشت برای مقامات ارشد این رژیم مدعی شد، «غیرممکن است دادستان در جنگی که هنوز ادامه دارد، اگر دستکم چراغ‌سبزی از سوی آمریکایی‌ها وجود نداشته باشد، چنین اقدام چشمگیری را با شواهد و مدارک بسیار اندک در پیش بگیرد.»

تلویزیون رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد، «اگر این مساله درست باشد، به منزله کاهش دوباره و بی‌سابقه روابط میان اسرائیل و آمریکا آن هم در شرایطی بسیار حساس در آستانه یورش زمینی به رفح است.»

این رسانه عبری زبان تاکید کرد، گزارش‌هایی که اخیرا به اسرائیل رسیده، حاکی از این است که فرصت صدور حکم‌های بازداشت چه بسا در ماه آتی‌، به شکل گسترده‌ای افزایش یافته است.

هفته گذشته درباره این مساله در دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نشست فوری برگزار شد که طی آن نگرانی‌های جدی درخصوص موافقت با صدور حکم‌های بازداشتی در حق مقامات ارشد امنیتی و نظامی از جمله خود نتانیاهو مطرح شدند.

در پایان این نشست، تصمیم گرفته شد برای جلوگیری از صدور این حکم‌های بازداشت، اقدامات فوری در آخرین لحظه در دادگاه لاهه و در برابر احزاب سیاسی بانفوذ در پیش گرفته شوند.

به گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در دیدارهایی که با وزرای خارجه انگلیس و آلمان در شهر قدس اشغالی داشت، از آنها خواست در مورد این پرونده در دادگاه به او کمک کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه