Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@01:54:59 GMT

نگاه تربیتی به ماجرای سرباز_راهور

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۸۲۹۲

نگاه تربیتی به ماجرای سرباز_راهور

دکتر مرتضی نظری کارشناس مسائل آموزش و پرورش نوشت:   نمی‌دانم چقدر می شود روی نتیجه نهایی برخورد با رفتار ضدقانون و خلافکارانه #عنابستانی که به صورت سرباز_راهور سیلی زد، حساب باز کرد اما امیدوارم این تلنگر کوتاه به رؤیت کسانی که در مقام بررسی و صدور حکم نهایی هستند، برسد:   آقایان! قطعاً اطلاع دارید بسیاری از کودکان و نوجوانان کلیپ اظهارات #سرباز_اکبری و شاهدان را روی گوشی خود یا پدر و مادرشان دیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطفاً طوری حکم صادر کنید که وقتی معلمان این کشور یا پدر و مادرها می خواهند به فرزندان خود اهمیت قانونمداری را بیاموزند بگویند؛ "یک روز یک نماینده مجلس که می‌خواست بدون مجوز و با قلدری وارد خط ویژه شود، با تذکر یک سرباز ساده مواجه می‌شود اما «قانون پشت سرباز ایستاد» بچه‌ها! هیچ کسی بالاتر از قانون نیست و همه ما در برابر قانون مساوی هستیم، حتی نمایندگان مجلس."   کمک کنید تا از این رخداد تلخ، یک درس و خاطره آموزشی خلق شود تا آموزگاران و دبیران این سرزمین بتوانند یک شاهد مثال وطنی برای تشویق دانش‌آموزان به رعایت قانون بیاورند.   مدارس ما در آموزش مفاهیم ارزشی و اخلاقی دچار تورم محتوا و تلنباری مفاهیم شده‌اند به این معنی که برخی تصور می کنند هرچه بیشتر درباره آموزه‌های اخلاقی و ارزشی حرف بزنند، بچه‌ها اخلاقی تر بار می آیند در حالی که اشاعه اخلاق و مفاهیم ارزشی نه تنها با سخنرانی و کتاب درسی حاصل نمی شود ای بسا دلزدگی هم ایجاد کند. آموزش مفاهیم بلندی همچون قانون‌مداری، مسولیت شناسی و احترام به دیگران با لفاظی و سخنرانی آموخته نمی شود بلکه با مشاهدات عینی و رفتار اخلاقی حاصل می شود.   آقایان! موضوع سیلیِ قانون‌گذار به صورت مأمور اجرای قانون نباید با چهار تا مصاحبه نمایشی رفع‌و‌رجوع شود. باور کنید امید و اعتماد مردم به بهبود شرایط از دل همین اتفاقات ساده زنده می‌شود.  از جنبه تربیتی این تخلف زشت و قلدرمآبانه به سادگی رد نشوید، لطفاً. بیشتر بخوانید: واکنش نمایندگان‌ به برخورد یک نماینده با مأمور راهور علی اصغر عنابستانی: به مامور راهور سیلی نزدم دستور فرمانده ناجا برای پیگیری ضرب و شتم مامور راهور توسط نماینده مجلس سیلی نماینده مجلس به سرباز راهور ناجا در تهران (فیلم) سیلی نماینده مجلس به سرباز راهور/ تکذیب نماینده مجلس / پیگیری ستاد کل (+فیلم) لینک کوتاه: asriran.com/003DUv

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نماینده مجلس سرباز راهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۸۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: عوامل پلیس راهور برای توقیف خودرو‌های دارای وضعیت ظاهری غیراستاندارد، نامتعارف و اعمال قانون صاحبان این خودرو‌ها اقدام می‌کنند.
علی اصغر زارع افزود: هرگونه تغییر در وضعیت خودرو از جمله افزایش یا کاهش ارتفاع موجب برهم خوردن حالت آیرودینامیک وسیله نقلیه می‌شود و آن را از حالت استاندارد خارج می‌کند.
وی افزود: با این تغییر ظاهری در مواقع توقف و تغییر مسیر، علاوه بر سیستم تعلیق، سیستم ترمز خودرو به‌خوبی عمل نمی‌کند و باعث بروز تصادف می‌شود و علاوه براعمال قانون خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود و بعد از بازگشت به وضعیت قبل اجازه تردد دارد.
رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: افرادی که از چراغ‌های رنگی یا نور زنون نیز استفاده می‌کنند جریمه می‌شوند، زیرا استفاده از این نوع چراغ‌ها و نور‌ها باعث آزار و اذیت دیگر کاربران ترافیکی به ویژه آنهایی که از عینک استفاده می‌کنند و آن دسته افراد که مشکل بینایی در شب دارند می‌شود، همچنین باعث خیره شدن چشم و اختلال در بینایی عابر پیاده می‌شود.
سرهنگ زارع همچنین با اشاره به تخلف شیشه دودی گفت: داخل خودرو لازم است واضح پیدا باشد، نصب هر‌گونه برچسب بر شیشه و بدنه وسیله نقلیه خلاف قانون است، البته خودرو‌هایی که از کارخانه شیشه‌رنگی دارند از این قاعده مستثنی هستند.
وی افزود: کارشناسی‌های ترافیکی بعد از تصادفات به این نکته اشاره کرده است که افرادی که شیشه‌های خودرو را دودی می‌کنند در مواقع تاریکی یا برودت هوا برای دید مناسب به مشکل می‌خورند، زیرا راننده با نداشتن دید کافی و مناسب به محیط اطراف خود اشراف ندارد و باعث بروز تصادفات احتمالی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • ارشاد مدیران در جلسه درس اخلاق
  • برخورد پلیس راهور اصفهان با تغییر وضعیت ظاهری خودرو‌ها
  • خبر جدید پلیس درباره نرخ جریمه رانندگی 1403
  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • تلاش ناکام تندروهای مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • مخالفت با بررسی طرح نظام قانونگذاری بر اساس اصل ۸۵
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود