Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-20@11:08:20 GMT

دلار برای دومین جلسه موالی ریزش کرد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۷۷۸۴۱۱

دلار برای دومین جلسه موالی ریزش کرد

ارزش دلار در معاملات امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۲۰ واحد بسته شد.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، داده های اقتصادی از آسیا و اروپا هنوز امیدوار کننده نیستند. در ژاپن میزان تولیدات صنعتی تا پایان هفته سوم ژانویه رشد منفی داشته است و انتظار می رود این روند در صورت اعمال قرنطینه یا محدودیت های تجاری تشدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین متوسط نرخ تورم ژاپن در ۱۲ ماه منتهی به دسامبر با ۰.۳ درصد کاهش نسبت به ماه قبل به منفی ۱.۲ رسید که این رقم، یکی از کمترین تورم های ثبت شده در این کشور طی دو سال اخیر بوده است. بانک مرکزی ژاپن رسیدن به تورم دو درصدی را هدفگذاری کرده است. در فرانسه نیز شاخص پیش نگر فعالیت های تجاری در ماه ژانویه به طور غیرمنتظره ای کاهش یافته است که این مساله به معنای کاهش آهنگ رشد بخش تولید در دومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا خواهد بود.

بانک های مرکزی در سراسر جهان به تزریق نقدینگی به بازارهای مالی ادامه می دهند تا ضمن کاهش تبعات ناشی از کرونا، سطح تقاضا را نیز تحریک کنند. بانک مرکزی چین در بیانیه ای اعلام کرد در تازه ترین اقدام خود برای حمایت از بازارهای مالی اقدام به تزریق ۸۰ میلیارد یوان نقدینگی به بازارها در قالب عملیات ریپو کرده است. بانک مرکزی چین ضمن تاکید بر حضور فعال در بازارها تاکید کرده است که حفظ نقدینگی در سطح معقول و مناسب را وظیفه خود می داند و برای حمایت از اقتصاد چین از کلیه ابزارهای در اختیار خود استفاده خواهد کرد.

کیت جوکیس- استراتژیست ارزی بانک سوسیت ژنرال گفت: به زبان ساده از نظر معامله گران ارزش فعلی دلار بیش از حدی است که باید باشد و برای همین فکر می کنم روزهای بد دلار ادامه دارد. بازارها به آن چه در حوزه سیاست گذاری پولی رخ می دهد واکنش نشان می دهند و با وضعیت فعلی فشار زیادی روی دلار است. در مقایسه با ماه های ابتدایی سال جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش پیدا کرده است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۰۲ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۲۰ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۲۹ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۶۸ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۲ درصد بالا رفت و با ماندن در کانال ۱.۲۱ به ۱.۲۱۷ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۰۳.۷۲۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۹۵ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۸۱ یوان چین اعلام شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ارزش دلار نقدینگی پول نیوز نرخ تورم بازارمالی درصد کاهش نسبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۸۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

آمارهای بانک جهانی از کاهش ۳۷ درصدی فقر مطلق در ایران طی سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ حکایت دارد و نشان می دهد ۰.۵ درصد کل جمعیت ایران در این وضعیت به سر می برند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان می‌دهد فقر مطلق در ایران طی 2 سال‌ گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

این نهاد بین‌المللی فقر مطلق را بر پایه درآمد روزانه 2.15 دلار برای هر نفر (بر اساس شاخص برابری قدرت خرید به قیمت ثابت سال 2017) تعریف کرده است و این رقم حداقل مبلغی است که یک نفر برای تأمین نیازهای ضروری زندگی خود به آن نیاز دارد.

بر این اساس در آغاز فعالیت دولت سیزدهم نسبت جمعیت دارای فقر مطلق به کل جمعیت در ایران 0.8 درصد بوده است اما این رقم در سال 2021 به 0.7 درصد و در سال 2022 به 0.5 درصد کاهش یافته است.

بدین ترتیب فقر مطلق در ایران طی دو سال متوالی کاهشی بوده و نسبت جمعیت دارای فقر مطلق به کل جمعیت طی این مدت مجموعا 37 درصد کمتر از سال 2020 یعنی سال آخر فعالیت دولت قبل بوده است.

*کاهش فقر مطلق در ایران به کمترین رقم طی 5 سال

نرخ 0.5 درصدی فقر مطلق در ایران کمترین نرخ ثبت شده برای این شاخص طی 5 سال گذشته بوده است. در سال 2017 نسبت جمعیت دارای فقر مطلق در ایران به کل جمعیت 0.3 درصد بوده که این رقم تا سال 2020 روندی کمابیش صعودی را طی کرده در این سال به 0.8 درصد رسیده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۷ درصدی فقر در ایران
  • کاهش فقر مطلق در ایران به کمترین رقم طی ۵ سال
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۹۱ دلار و ۹۳ سنت رسید
  • بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت
  • نفت از افزایش قیمت بازماند
  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • قیمت طلا چند دلار شد؟