Web Analytics Made Easy - Statcounter

انقانی از بیش از ۸۰۰ رکورد خلاصه نویسی کتاب در کانون های مساجد مرکزی در طرح ایران قوی خبر داد.

« مرتضی انقانی» با اشاره به اینکه طرح ایران قوی از طرح های ستاد عالی کانون های مساجد به منظور شناسایی و توانمند سازی استعداد های فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی، جریان سازی گفتمان ایران قوی و ترویج روحیّه، امید و تلاش و  حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی است، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: بحمدالله این طرح مورد استقبال گسترده از سوی کانون های مساجد استان مرکزی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی افزود: طرح قرآن و سیره اهل بیت(ع)، فرهنگ ولایت مداری، سبک زندگی ایرانی - اسلامی، داستان های قرآنی، بزرگداشت مناسبت های مذهبی، نماز، امر به معروف و نهی از منکر و موضوعات مرتبط از جمله محورهای اجرای این طرح است.

 

وی نقش مسجد در خودسازی، نقش مسجد در جامعه پردازی، نقش جوانان مسجدی در قوی شدن ایران اسلامی و موضوعات مرتبط را از دیگر محورهای این طرح در راستای مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: امید است با همدلی و همراهی مسئولان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد بتوانیم گامی موثر در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح برداریم.

 

انقانی با اشاره به اینکه تا کنون از ۴۷ برنامه شاخص طرح ملی ایران قوی در سال۱۳۹۹ توسط کانون های فرهنگی هنری استان مرکزی به صورت مشارکتی انجام شده است، ادامه داد: بیش از ۳۰۰ نفر شرکت کننده در چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان شرکت داشتند.

 

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی اضافه کرد: بیش ۸۷۰۰ رکورد شرکت در مسابقات و آزمون های آموزشی و کتاب خوانی نیز از دیگر فعالیت های انجام شده در راستای طرح ملی ایران قوی بوده است.

 

انقانی به ۲۵۰ ثبت و به روز رسانی طرح تلاوت نور در مساجد،۱۵۰ مورد سه شنبه های تکریم  و۸۰۰ رکورد خلاصه نویسی کتاب نیز اشاره کرد و ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی همچنان در حال فعالیت در این راستا هستند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی کانون های مسجد استان مرکزی کانون های فرهنگی هنری مساجد مساجد استان مرکزی کانون های مساجد ایران قوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۷۷۸۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت

جام جم آنلاین - خوزستان، حجت‌الاسلام قاسم سمیری، امروز(چهارشنبه 29 فروردین) در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت که با حضور کارکنان ستاد کانون‌های مساجد استان برگزار شد، اظهار کرد: امسال نیز همچون سال گذشته مدیر ستاد کانون‌های مساجد در استان‌ها، به عنوان دبیر اجرایی دهه کرامت منصوب شده از این رو باید برای این ایام برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، با بیان اینکه باید برای هر شهرستان یک برنامه شاخص در نظر گرفته شود، افزود: طی مذاکراتی که با دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید استان صورت گرفته، برنامه‌ریزی شده در هر برنامه شاخص خدام حرم رضوی حضور پیدا کنند.

 

وی بر لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت تاکید کرد و خطاب به کارکنان ستاد استان ادامه داد: لازم است برنامه‌های پیشنهادی خود را جهت برگزاری هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های دهه کرامت ارائه دهید.

 

حجت‌الاسلام سمیری، همچنین به برنامه‌های ستاد کانون‌های مساجد استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که امسال دنبال می‌کنیم، برگزاری جشنواره استانی ورزشی در قالب طرح اوقات فراغت است که در پنج رشته ورزشی در اهواز برگزار می‌شود.

 

وی تصریح کرد: همچنین یکی از اولویت‌های ما پرداختن به برنامه‌های قرآنی و به ویژه برگزاری کرسی‌های تلاوت و تربیت و پرورش قاریان و حافظان قرآن در کانون‌های مساجد است.

 

توجه به برگزاری با شکوه جشنواره قرآنی مدهامتان، طرح پالایش کتاب، جلسه با رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کارشناسان مساجد شهرستان‌ها، برگزاری کارگاه کارآفرینی، پیگیری دوره‌های آموزشی و اشتغالزایی فنی و حرفه‌ای در کانون‌های مساجد، هنر کارت و کانون‌های مساجد و ... از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان